Nový Yaris je pre Toyotu obrovským úspechom. Hneď na začiatku kariéry získal titul európskeho auta roka 2021 a potom nasledoval Yaris Cross. Toto malé SUV doslova exceluje. Len za prvý polrok od uvedenia do predaja si našlo v Európe 77 000 zákazníkov a vo svojej triede si privlastnilo až 7,7-percentný trhový podiel. O jeho popularite svedčí aj fakt, že už dnes je takmer každým druhým predaným Yarisom práve Cross. No a na ambíciách nepoľavuje.
Čítajte viac Toyota nechce prepúšťať. Motorárne zmení na 'baterkárne'Po outdoorovej verzii Cross Adventure, ktorá sľubuje viac zážitkov na prašných cestách, prichádza jeho protipól – Yaris Cross GR Sport. Ten posilňuje športový imidž, podobne ako známa Corolla GR Sport a bežný Yaris GR Sport. Vidieť to na prvý pohľad, pretože nová verzia má 18-palcové „brúsené“ disky s desiatimi lúčmi, červené brzdové strmene, lesklý čierny výplet masky a čierny difúzor. Nechýbajú ani decentné logá divízie Gazoo Racing. Špecifický je tiež sivý odtieň laku karosérie Dynamica – za príplatok s kontrastnou čiernou strechou. Výnimočnosť zdôrazňujú zatmavené zadné okná.
Športová atmosféra vnikla aj do kabíny. Sedadlá sú čalúnené šedou textíliou s kontrastným červeným prešívaním. Rovnaký steh nájdeme na volante a hlavici radiacej páky. Opierky hláv, volant, štartovacie tlačidlo či prístrojový panel zdobia logá GR. Rovnako špecifické sú modré dekorácie palubnej dosky a výplní dverí alebo hliníkové pedále. Yaris GR Sport sa tiež môže pochváliť bohatou výbavou, keďže vychádza z najvyššej úrovne Executive. V sérii je dvojzónová klimatizácia, vyhrievanie sedadiel a kompletný balík asistenčných systémov T-Mate.
Podstatné však je, že Toyota pripravila pre GR Sport špeciálne naladený podvozok. Odlišné je nastavenie pružín a tlmičov, pričom svetlá výška klesla o 10 mm. S asfaltom spájajú Yaris Cross GR Sport pneumatiky Falken FK510. Za volantom by si tak mali zákazníci užiť viac radosti, hoci pod kapotou nepribudli žiadne kone navyše. Športový Yaris Cross poháňajú naďalej 3-valce 1,5 Dynamic Force. Obe verzie, teda čisto benzínová aj hybridná, majú zhodný výkon 85 kW, čo zodpovedá štandardným Yarisom.
Čítajte viac Toyota RAV4: Japonské SUV dostalo 'digitálny refreš'Pocit lepšej ovládateľnosti má mať na svedomí ostrejšia reakcia na povel plynového pedálu a priamejší prevod riadenia. Pre Yaris Cross GR Sport však nebude k dispozícii pohon oboch náprav AWD-i. Toyota dala prednosť nižšej hmotnosti a väčšiemu batožinovému priestoru. Mimochodom, kufor má objem 397 litrov a po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 až 1 097. Novinka by sa mala objaviť v cenníkoch Toyoty už na jeseň. A to je dobrá správa, pretože pôvodne sa predpokladalo, že ostane výhradne japonskou záležitosťou.