Toyota testuje 3-valcové kupé GR 86! Výkonnejšie ako s boxerom!

Trojvalec pod kapotou čistokrvného kupé so zadným náhonom? A vlastne prečo nie? V Corolle GR a Yarise GR už pracuje a má obrovský úspech.

14.09.2022 10:00
debata
Viete si predstaviť toto čistokrvné kupé so... Foto: SHUTTERSTOCK, Toyota
Toyota GR86 - 2022 Viete si predstaviť toto čistokrvné kupé so zadným náhonom s preplňovaným 3-valcom? Toyota už také testuje.

Toyota nám v poslednom čase pripravila poriadnu dávku adrenalínu. Len si spomeňte na šialený Yaris GR a Corollu GR s preplňovaným 3-valcom 1,6 Turbo a pohonom oboch náprav. Tu sa to však možno ešte neskončilo. Austrálsky web CarSales totiž prichádza s informáciou, že Toyota testuje svoj preplňovaný 3-valec aj v kupé GR86. A to je veľké prekvapenie, pretože GR86 používa plochý boxer 2,4i D-4S od Subaru, ktorý posiela svoju silu k zadným kolesám. Takže implantácia radového 3-valca musela byť poriadne náročná. Má to však logiku. Zákazníci totiž japonskému kupé vždy vyčítali nedostatok výkonu. Ten síce vzrástol medzigeneračne zo 147 na 173 kW, ale špičkový podvozok by zvládol aj viac.

Preplňovaný motor 1,6 G16E-GTS má až 300 koní,... Foto: Toyota
Toyota GR 86 - 2021 Preplňovaný motor 1,6 G16E-GTS má až 300 koní, teda 220 kW. To je oveľa viac, než ponúka súčasný 2,4-litrový atmosférický boxer od Subaru (na obrázku).
Toyota Yaris Cross GR SPORT - 2022 Čítajte viac Toyota Yaris Cross GR Sport: Nová verzia nie je len o dizajne

A ako vieme, motor 1,6 Turbo má síce len tri valce, ale pod rukami inžinierov z divízie Gazoo Racing sa jeho výkon vyšplhal až na 300 koní, teda na 220 kW, a krútiaci moment na 400 Nm, ktoré by GR86 doslova vliali krv do žíl. Najmä ak môžeme rátať s nižšou hmotnosťou. Razom by sme tu tak mali najvýkonnejšiu verziu GR86. Lenže jej osud nie je istý. Toyota totiž zatiaľ tento solitér používa len pre potreby testov syntetických palív. Napokon v Corolle GR bol tento motor upravený už aj na spaľovanie vodíka pre potreby okruhových pretekov. Nádej však umiera posledná. Šéf Gazoo Racing Naoyuki Sakamoto totiž nevylúčil, že časom by takéto auto mohlo dozrieť do sériovej výroby.

Šialený 3-valec už Toyota používa v GR Yarise.... Foto: Toyota
Toyota GR Yaris - 2021 Šialený 3-valec už Toyota používa v GR Yarise. A to dokonca v kombinácii s pohonom oboch náprav.
Toyota GR Corolla - 2022 Čítajte viac Toyota dopriala GR Corolle klasickú 'ručnú'. Iná ju nedostane

„Áno, do budúcnosti o možnosti využitia preplňovaného 3-valca v GR86 uvažujeme, ale v tejto chvíli ešte nemáme žiadny konkrétny plán,“ povedal Sakamoto. Zato vo svete motoršportu už Toyota plán má. GR86 s preplňovaným 3-valcom G16E-GTS totiž nasadí do série Super Taikiu. Okruhové špeciály budú slúžiť ako testovacie prototypy. Toyota následne vyhodnotí, ako obstáli. Až potom sa uvidí, či má 3-valcová verzia šancu doraziť k zákazníkom. Predávať by sa mohla pod označením GRMN. Otázkou je, či by sme s ňou mali počítať aj v Európe, pretože ako vieme, na starom kontinente sa nové GR86 bude predávať už len dva roky a aj dnes produkčné kapacity Toyoty nestíhajú uspokojiť dopyt zákazníkov.

Toyota GR 86 - 2021
Toyota GR 86 - 2021
+15Toyota GR 86 - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Gazoo Racing #Toyota GR86
Články podľa značiek