Dacia sa nám spája s cenovo dostupnými a praktickými modelmi, ktoré využívajú staršiu technológiu Renaultu. Lenže tento drink vie namiešať veľmi príťažlivo. Svedčia o tom aj jej výsledky. Veď za posledných 18 rokov, odkedy sa oprát chytil opäť Renault, predala 7,5 milióna áut. Sandero či Duster sa dokonca stali na mnohých trhoch vrátane tých západoeurópskych bestsellermi. A rovnako svetlú vidí Dacia aj svoju budúcnosť, hoci sa aj táto "lowcostová“ značka bude musieť prispôsobiť neúprosným emisnými limitom a s tým súvisiacim zvýšeniam cien.
Čítajte viac Test: Dacia Jogger LPG - dobrá cena, nízka spotreba, 'nekonečný' dojazd!Ako sa dá skĺbiť jej jednoduché DNA a elektrifikácia ukazuje nezvyčajne invenčný koncept Manifesto. Táto „bugina“ kombinuje extrémny minimalizmus a čisto elektrický pohon. Posádke chce dopriať dokonalé splynutie s prírodou. Aj preto by ste na tejto štúdii márne hľadali dvere či okná. Všetky bariéry sú preč. Odstránené boli aj ďalšie „zbytočnosti“. Načo používať dva reflektory, ak stačí jeden výkonný? Áno, Manifesto má len jeden predný svetlomet a aj ten je odnímateľný, aby poslúžil ako výkonná batéria. Namiesto zadných dverí má Manifesto pracovnú plochu, ktorá sa v prírode určite zíde. To ale nie je koniec vychytávok.
Ak dáte zo sedadiel dole poťahy, vzniknú z nich dva spacie vaky. A potom je tu integrovaný strešný nosič s posuvnými tyčami. Manifestu neprekáža blato ani voda. Celý interiér je vyrobený z vodeodolných materiálov, ktoré možno vystriekať „vapkou“. Zároveň ide o prírodné alebo recyklované materiály. Napríklad korok či plasty z použitých polymérov. Bezvzduchové pneumatiky majú životnosť celého vozidla, a, samozrejme, čosi ako defekt nepoznajú. V prírode by sa ale malo Manifesto cítiť dobre aj vďaka svetlej výške zo sveta off-roadov a pohonu oboch náprav, o ktorý sa starajú dva elektromotory.
Ak by došlo k najhoršiemu, zo šlamastiky vás vytiahne navijak. Výkon ani kapacitu batérie Dacia neprezradila, ale sľubuje, že vďaka nízkej hmotnosti, by mal koncept prekvapiť dostatočným dojazdom. Odnímateľné akumulátory poslúžia ako vítaný zdroj energie pre rôzne spotrebiče kdesi v odľahlých oblastiach. O kontakt s civilizáciou sa stará rozhranie Bring-Your-Own-Devices, ktoré umožňuje integrovať váš smartfón do palubného systému a využívať rôzne aplikácie. Je jasné, že koncept Manifesto nemá šancu zamieriť na výrobné linky, ale jeho nápady nepochybne áno.
Čítajte viac Dacia Duster: Vynovené SUV prezradilo ceny. Prestáva byť lacné„V Dacii chceme byť realisti. Keď sme vyvíjali a skúmali nové nápady, cítili sme, že ich musíme posúdiť cez 3D simulácie a vidieť, ako fungujú v reálnom živote. Koncept Manifesto je preto nielen dizajnérskym objektom, ale spája aj našu víziu inovácie, z ktorých viaceré použijeme v budúcich sériových Daciach," povedal David Durand, šéfdizajnér značky. Uvidíme, ako štúdia ovplyvní budúcnosť Dacie. Zdá sa, že naznačuje príchod modelov, ktoré budú orientované viac na emócie, no zároveň stále dostupné, praktické a odolné.