
Mustang je jedným z najúspešnejších športových modelov histórie. Za 58 rokov kariéry sa z neho predalo viac ako 10 miliónov kusov. A jeho popularita zďaleka neutícha. Od roku 2014, keď sa predstavila jeho ostatná generácia, je celosvetovo najpredávanejším kupé. A keďže má na konte už takmer deväť rokov, príchod siedmej generácie je doslova udalosťou. A vlastne aj malým zázrakom, pretože investovať dnes do segmentu športiakov s veľkoobjemovým motorom sa zdá byť tak trochu bláznovstvom. Ford sa ale rozhodol zariskovať a priniesť siedme pokračovanie tohto neskutočného príbehu. A to je nepochybne dobrá správa. Len škoda, že o novom Mustangu, ktorý debutoval v Detroite, neprezradil to, čo by priaznivci ponycars očakávali. Na technické údaje a dynamické parametre si budeme musieť ešte počkať.
V každom prípade Ford tvrdí, že nový Mustang bude tým najsofistikovanejším v celej svojej histórii a tým najlepšie prispôsobeným na jazdu po okruhoch. Samotný dizajn vyznáva evolúciu, no v mnohom sa inšpiruje v minulosti, konkrétne v prvej generácii. Vidieť to na výrazne ostrejších líniách, svalnatých blatníkoch či skrátenom zadnom previse. Nové časy veštia výkonné LED svetlá. Navyše budú jednotlivé verzie Mustangu po prvýkrát disponovať odlišným dizajnom prednej časti. Mustang GT dostane napríklad väčšie sacie otvory, špecifický splitter, ale aj otvory na prednej kapote. Na vrchol sa postaví priam okruhový Mustang Dark Horse, s maskou s „nozdrami“, rozšírenými prahmi, zadným krídlom či difúzorom inšpirovaným okruhovými špeciálmi.


Zákazníci budú mať na výber z 12 farieb lakov karosérie a dva dizajny 19-palcových diskov kolies. A dokonca budú môcť voliť dve farby brzdových strmeňov. Kým však exteriér ostáva verný tradícii, v kabíne prebehla doslova revolúcia. A to digitálna. Veď od roku 2014 sa toho naozaj veľa zmenilo. Mustang sa nadobro vzdal dvojitého kokpitu aj analógových prístrojov. Pred vodičom sa ocitli dve obrazovky prekryté spoločným sklom. Displej s uhlopriečkou12,4 palca je prístrojovým panelom a väčší centrálny displej s uhlopriečkou 13,2 palca sa zhostil úlohy infotainmentu SYNC4. Mustang však stále umožní analógové zobrazenie „budíkov“. Grafika obrazoviek bude plne konfigurovateľná a zároveň sa bude meniť podľa jazdných režimov. Nastavenie rôznych funkcií vozidla má byť veľmi jednoduché a intuitívne vďaka softvéru Unreal Engine 3D.

Realitou sa tiež stane diaľkové ovládanie niektorých funkcií cez aplikáciu FordPass, ako diaľkové štartovanie, odomykanie, prístup k údajom palubného počítača alebo zistenie polohy vozidla. Digitálnu inšpiráciu v elektrickom Mustangu Mach-E vidieť aj na možnosti diaľkovej aktualizácie softvéru. Mustang si tiež polepší v oblasti vnímanej kvality. Minulosťou sa stanú tvrdé plasty. Nahradia ich mäkké povrchy či koža a to nielen na sedadlách, ale aj na palubnej doske a výplniach dverí. Audiosystém B&O s 12 reproduktormi a subwooferom sa postará o kvalitný zvuk. Nechýba ani balík asistentov vrátane inteligentného tempomatu s funkciou stop&go, udržiavania v jazdnom prúde či automatického brzdenia pri cúvaní v prípade rizika stretu s križujúcim vozidlom.


To najdôležitejšie však Mustang ukrýva pod kapotou. Objaviť sa tu má štvrtá generácia vidlicového 8-valca 5,0 V8 Coyte. Motor dostal dvojité sanie a dve škrtiace klapky, čo urýchli reakciu na stlačenie plynu. Výkon Ford neprezradil, ale sľubuje, že v porovnaní s minulosťou narástol. S kolesami zadnej nápravy bude prepojený buď cez 10-stupňovú automatickú prevodovku, alebo cez 6-stupňový manuál s funkciou medziplynu, pre rýchlejšie radenie. Príplatkový paket Performance obohatí Mustang o samosvorný diferenciál, športový výfuk s aktívnymi klapkami a brzdy Brembo. Verzie GT a Dark Horse dostanú paket Performance v sérii. K dispozícii aj aktívny podvozok MagneRide, ktorý monitoruje povrch vozovky tisíckrát za sekundu a okamžite upravuje činnosť tlmičov. Mustang bude tiež vybavený jazdnými režimami Normal, Sport, Sleep, Drag a okruhovým Track. No asi najväčšou vychytávkou bude elektronická ručná brzda, umožňujúca nespútané driftovanie. Pritom má klasický dizajn.
