Elektrická verzia Peugeotu e-208 sa na trhu chytila viac ako dobre. Od uvedenie na trh v roku 2019 má na konte viac ako 110 000 vyrobených kusov a je najpredávanejším elektromobilom segmentu B. Zároveň je aj najúspešnejším elektromobilom vo Francúzsku. Malo to však chybičku krásy. Väčšina zákazníkov bola totiž sklamaná dojazdom. Peugeot sa však v priebehu času pustil do práce a multienergetickú platformu eCMP, na ktorej e-208 stojí, zlepšil.
Prvá modernizácia elektrického pohonu prišla už vlani. Dvestoosmička dostala tepelné čerpadlo so snímačom vlhkosti pri čelnom okne, ktoré znížilo energetické nároky klimatizácie. Prispeli tiež pneumatiky s ultranízkym valivým odporom triedy A+ a predĺžený prevodový pomer. Spotreba klesla o 15 %. Takto sa podarilo natiahnuť pôvodný dojazd o 17,65 % – z 340 na 362 km.
Čítajte viac Peugeot e-208/2008: Elektrické dvojčatá predlžujú dojazdA teraz tu máme druhú modernizáciu. Nejde o maličkosť. Peugeot e-208 modelového roku 2023 sa môže pochváliť celkom novým elektromotorom, vyvíjaným pre väčší Peugeot e-308. Má výkon zvýšený o 15 % – zo 100 na 115 kW. Navyše má vyššiu účinnosť. Nová je aj vysokonapäťová li-ion batéria s vyššou kapacitou 51 kWh a tou využiteľnou 48,1 kWh. To je 3,1 kWh viac ako predtým.
Vyššia účinnosť elektrickej sústavy zas zredukovala spotrebu energie len na 12 kWh na 100 km. Výsledkom je predĺženie dojazdu o ďalších 38 km (+10,5 %) na konečných 400 km. V mestskej premávke má byť efekt ešte zreteľnejší. Vďaka podpore nabíjania výkonom 100 kW trvá dobitie z 20 na 80 % menej ako 25 minút. Na zlepšenú elektrickú dvestoosmičku si však budeme musieť počkať do roku 2023.
Čítajte viac Test: Peugeot e-208 - elektrické Auto roku