BMW Z4 vyrábané na rovnakých linkách s japonskou Toyotou Supra rozhodne netrpí nedostatkom športového výzoru, no v Mníchove sa rozhodli, že je čo vylepšovať, a tak pripravili modernizáciu, ktorá akcentuje práve športovosť tohto roadsteru. Dôkazom je presun M paketu z voliteľnej do štandardnej výbavy všetkých motorizácií.
Nasávacie otvory vpredu a obličková maska chladiča dostali nový tvar, čo auto opticky rozširuje. Na výber sú svetlá M Shadow Line s tmavým podkladom, ktoré sú kombinované s adaptívnymi LED svetlometmi. Štandardom sú 18-palcové disky kolies, no v ponuke sú aj 19-palcové. Paletu lakov karosérie rozšírili fialová Thundernight, modrá Portimao Blue a sivá Skyscraper Grey. Plátenná strecha je dostupná v čiernej alebo v antracitovej farbe.
V interiéri je na výber kožené čalúnenie Vernasca v štyroch farbách: čiernej, bielej, hnedej a červenej. Výkonnejšie verzie M40i a sDrive30i sú štandardne vybavené športovými sedadlami čalúnenými kombináciou kože a Alcantary s modrým prešívaním a lemovaním. Športovú atmosféru umocňujú M kožený volant a M pedále.
Dominantou kabíny sú dva 10,25-palcové displeje systému BMW Live Cockpit Professional. Asistenčné systémy zahrňujú varovanie pred čelnou zrážkou s funkciou autonómneho brzdenia, udržovanie v jazdnom pruhu a snímanie dopravných značiek. Za príplatok možno auto vylepšiť adaptívnym tempomatom s funkciou úplného zabrzdenia a opätovného rozjazdu, systémom varovania pred križujúcimi vozidlami, parkovacím asistentom a head-up displejom.
Ponuka motorov sa skladá z troch možností. Základom je verzia sDrive20i, ktorú poháňa dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 145 kW (197 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Na výber je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. V prvom prípade zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, pričom s automatom je ešte o dve desatiny sekundy rýchlejšia.
Čítajte aj Test: BMW Z4 Roadster 30i - keď potrebujete po karanténe učesaťSilnejšia verzia spomínaného štvorvalca nesie označenie sDrive30i a dosahuje výkon 190 kW (255 k) a krútiaci moment 400 Nm. Jedinou prevodovkou v ponuke je osemstupňový automat a vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Na vrchole je verzia M40i poháňaná trojlitrovým radovým šesťvalcom s výkonom 250 kW (335 k) a krútiacim momentom 500 Nm. V tomto prípade zrýchli BMW Z4 z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.
Dve silnejšie verzie sú vybavené športovými brzdami, ktorých strmene môžu byť nalakované namodro alebo načerveno. Variant sDrive30i môže počítať s M športovým podvozkom s tuhšími tlmičmi a pružinami. Vrcholná verzia M40i sa spolieha na M adaptívny podvozok, rovnako ako na M športový diferenciál. Ten má verzia sDrive30i len za príplatok.
Technické údaje
Verzia | sDrive20i | sDrive30i | M40i |
---|---|---|---|
Motor | dvojlitrový radový | dvojlitrový radový | trojlitrový radový |
Počet valcov | 4 | 4 | 6 |
Prevodovka | 6M / 8A | 8A | 8A |
Výkon (kW/k) | 145/197 | 190/255 | 250/335 |
Krútiaci moment (Nm) | 320 | 400 | 500 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6,8/6,6 | 5,4 | 4,5 |