Nemeckej automobilke sa vďaka modelu R8 podaril husársky kúsok. Po pripojení značky Lamborghini ku koncernu Volkswagen sa rozhodli taliansky výnimočný atmosférický vidlicový desaťvalec použiť aj vo svojom autorskom modeli. Audi R8 predstavoval ideálne skĺbenie talianskeho temperamentu a nemeckej spoľahlivosti.
Od roku 2007 sa však doba zmenila a smädné superšporty sa postupne stávajú zberateľskými artiklami. Iné to nebude ani v prípade R8, a tak sa Audi rozhodlo pre zákazníkov pripraviť rozlúčkovú limitovanú edíciu, ktorá veľkolepo ukončí úspešnú kariéru tohto modelu. Oficiálne sa bude volať Audi R8 Coupé V10 GT RWD a pôjde o najvýkonnejší model so zadným náhonom v histórii značky.
Zvonku špeciálnu verziu prezradia karbónové aerodynamické doplnky. Reč je o prednom splitteri, nástavcoch bočných prahov, zadnom difúzore a mohutnom zadnom krídle. V interiéri čaká na posádku kombinácia čiernej a červenej, a to v prípade športových sedadiel, prešívania, koberčekov a čerešničkou na torte sú červené bezpečnostné pásy. Pod voličom prevodovky sa nachádza poradové číslo každého vozidla z limitovanej edície.

Tým najpodstatnejším je však motor a pohon. Kým 5,2-litrový desaťvalec bežne ponúkal 425 kW (570 k) s pohonom zadnej nápravy, vo verzii GT RWD technici zvýšili jeho výkon na úroveň variantov s pohonom všetkých kolies. K dispozícii je tak 462 kW (620 k) a krútiaci moment 565 Nm. Vďaka tomu auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 10,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 320 km/h.

Na spomínanú zadnú nápravu posiela výkon automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá prešla úpravami pre ešte rýchlejšie zmeny prevodov a intenzívnejšie akcelerácie po preradení. Novinkou je aj systém Torque Rear, ktorý cez kontrolu trakcie ASR reguluje preklz zadných kolies v siedmich úrovniach. Oproti základnej verzii je novinka ľahšia o 20 kilogramov, keďže váži 1 570 kilogramov. K zníženiu hmotnosti prispeli aj 20-palcové kované disky kolies s desiatimi lúčmi obuté do pneumatík Michelin Sport Cup 2.

Štandardou výbavou sú aj karbón-keramické brzdy a stabilizátory vyrobené z karbónového kompozitu CFRP. Za príplatok budú k dispozícii špeciálne tlmiče s možnosťou nastavenia tlmenia a odskoku aj s manuálom a príslušným náradím.
Prevažne ručná výroba pod záštitou oddelenia Audi Sport bude prebiehať tradične v továrni v Böllinger Höfe. Základná cena limitovanej edície Audi R8 Coupé V10 GT RWD je 225 000 eur.
Technické údaje
Motor | Atmosférický vidlicový desaťvalec |
Objem motora | 5,2 l |
Výkon (kW/k) | 462/620 |
Krútiaci moment (Nm) | 565 |
Prevodovka | 7-stupňová automatická dvojspojková |
Poháňaná náprava | zadná |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 3,4 |
Zrýchlenie z 0 na 200 km/h (s) | 10,1 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 320 |
Hmotnosť (kg) | 1 570 |