Audi R8 Coupé V10 GT RWD: Slávny príbeh končí najsilnejšou ‘zadokolkou’

Superšportové kupé z Ingolstadtu na výrobných linkách končí. Rozlúči sa však výnimočnou limitovanou edíciou, z ktorej vznikne len 333 kusov.

10.10.2022 10:00
Audi R8 Coupe V10 GT RWD Foto:
Audi sa rozhodlo pre zákazníkov pripraviť rozlúčkovú limitovanú edíciu, ktorá veľkolepo ukončí úspešnú kariéru tohto modelu.
debata

Nemeckej automobilke sa vďaka modelu R8 podaril husársky kúsok. Po pripojení značky Lamborghini ku koncernu Volkswagen sa rozhodli taliansky výnimočný atmosférický vidlicový desaťvalec použiť aj vo svojom autorskom modeli. Audi R8 predstavoval ideálne skĺbenie talianskeho temperamentu a nemeckej spoľahlivosti.

Audi R8 Coupe V10 GT RWD
Audi R8 Coupe V10 GT RWD
+6Audi R8 Coupe V10 GT RWD

Od roku 2007 sa však doba zmenila a smädné superšporty sa postupne stávajú zberateľskými artiklami. Iné to nebude ani v prípade R8, a tak sa Audi rozhodlo pre zákazníkov pripraviť rozlúčkovú limitovanú edíciu, ktorá veľkolepo ukončí úspešnú kariéru tohto modelu. Oficiálne sa bude volať Audi R8 Coupé V10 GT RWD a pôjde o najvýkonnejší model so zadným náhonom v histórii značky.

Audi R8 Coupe V10 GT RWD
Audi R8 Coupe V10 GT RWD
+6Audi R8 Coupe V10 GT RWD

Zvonku špeciálnu verziu prezradia karbónové aerodynamické doplnky. Reč je o prednom splitteri, nástavcoch bočných prahov, zadnom difúzore a mohutnom zadnom krídle. V interiéri čaká na posádku kombinácia čiernej a červenej, a to v prípade športových sedadiel, prešívania, koberčekov a čerešničkou na torte sú červené bezpečnostné pásy. Pod voličom prevodovky sa nachádza poradové číslo každého vozidla z limitovanej edície.

Zvonku špeciálnu verziu prezradia karbónové... Foto: Audi
Audi R8 Coupe V10 GT RWD 3 Zvonku špeciálnu verziu prezradia karbónové aerodynamické doplnky vrátane mohutného zadného krídla.

Tým najpodstatnejším je však motor a pohon. Kým 5,2-litrový desaťvalec bežne ponúkal 425 kW (570 k) s pohonom zadnej nápravy, vo verzii GT RWD technici zvýšili jeho výkon na úroveň variantov s pohonom všetkých kolies. K dispozícii je tak 462 kW (620 k) a krútiaci moment 565 Nm. Vďaka tomu auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 10,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 320 km/h.

V interiéri čaká na posádku kombinácia čiernej... Foto: Audi
Audi R8 Coupe V10 GT RWD 9 V interiéri čaká na posádku kombinácia čiernej a červenej farby.

Na spomínanú zadnú nápravu posiela výkon automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá prešla úpravami pre ešte rýchlejšie zmeny prevodov a intenzívnejšie akcelerácie po preradení. Novinkou je aj systém Torque Rear, ktorý cez kontrolu trakcie ASR reguluje preklz zadných kolies v siedmich úrovniach. Oproti základnej verzii je novinka ľahšia o 20 kilogramov, keďže váži 1 570 kilogramov. K zníženiu hmotnosti prispeli aj 20-palcové kované disky kolies s desiatimi lúčmi obuté do pneumatík Michelin Sport Cup 2.

Audi RS5 Coupe competition plus 1 Čítajte aj Audi RS5 Competition Plus: Ostrá verzia ešte priostrila. Stovku dá za 3,8 s!

Štandardou výbavou sú aj karbón-keramické brzdy a stabilizátory vyrobené z karbónového kompozitu CFRP. Za príplatok budú k dispozícii špeciálne tlmiče s možnosťou nastavenia tlmenia a odskoku aj s manuálom a príslušným náradím.

Prevažne ručná výroba pod záštitou oddelenia Audi Sport bude prebiehať tradične v továrni v Böllinger Höfe. Základná cena limitovanej edície Audi R8 Coupé V10 GT RWD je 225 000 eur.

Technické údaje

Motor Atmosférický vidlicový desaťvalec
Objem motora 5,2 l
Výkon (kW/k) 462/620
Krútiaci moment (Nm) 565
Prevodovka 7-stupňová automatická dvojspojková
Poháňaná náprava zadná
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 3,4
Zrýchlenie z 0 na 200 km/h (s) 10,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 320
Hmotnosť (kg) 1 570

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #limitovaná edícia #superšport #Audi R8 #Audi R8 V10
Články podľa značiek