Dacia sa nám spája s lacnými autami. To napriek tomu, že v čase inflácie a čipovej krízy, jej modely za posledné roky zdraželi. A v budúcnosti to nebude inak. Stáť za tým bude elektrifikácia. Dacii sa síce už podarilo stvoriť najlacnejší elektromobil Európy, Daciu Spring, ale pravdupovediac, polovičnú cenu má v porovnaní s konkurenciou len preto, že má aj polovičný výkon, polovičné rozmery a polovičný dojazd. To ale rozhodne nebude platiť o Dacii Jogger, ktorá bude druhým elektrifikovaným modelom značky. A čakať naň nebudeme dlho. Hybridný Jogger má totiž premiéru naplánovanú už na 16. októbra, teda na nadchádzajúcom parížskom autosalóne.
Čítajte viac Dacia Jogger: Rumunské MPV vyťahuje ďalší tromf. Dá sa v ňom aj stanovaťAsi tušíte, že Jogger, ktorý môže mať až tri rady sedadiel, si požičia technológiu od Renaultu. Konkrétne z Clia E-Tech. To znamená kombináciu atmosférického 4-valca 1,6 SCe, štartér generátora a elektromotora v takzvanej multimódovej prevodovke. A ešte je tu malá li-ion batéria s kapacitou 1,2 kWh. Renault popisuje tento systém ako sériovo-paralelný. Zatiaľ netušíme, aký bude mať výkon v službách Joggeru, ale v Cliu pripadá na spaľovací motor 68 kW a na elektrické 15 a 36 kW. Systémový výkon je naladený na 105 kW. Zaujímavosťou prevodovky je, že nepotrebuje synchronizáciu ale aj to, že dva prevodové stupne používa pre elektromotor a štyri pre ten spaľovací.
Čítajte viac Test: Dacia Jogger LPG - dobrá cena, nízka spotreba, 'nekonečný' dojazd!Celkovo sa hybridným systémom Renaultu spája až 150 patentov. To ale dáva tušiť, že hybridný Jogger nebude už rozhodne lacným autom. V Británii by podľa informácii britského Autocaru mal stáť 19 000 libier, asi 21 660 eur. Čosi majitelia síce ušetria na prevádzke, rozhodne ale nie toľko, ako na verzii LPG. Tá však v prípade hybridu neprichádza do úvahy, pretože pod dnom kufra sa bude musieť nájsť miesto na batériu. Z tohto dôvodu bude ohrozený aj tretí rad sedadiel. Hybridný Jogger tak odvezie s najväčšou pravdepodobnosťou maximálne päť členov posádky. O dynamike môžeme zatiaľ len špekulovať. Podstatne ľahšie a menšie Clio E-Tech však akceleruje na stovku za 9,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Čítajte viac Dacia Jogger: Rumuni vrátili do hry Logan MCV. Toto bude hit aj bez dieslu!