Už vlaňajší príchod nového BMW 2 Coupé bol priam zázrakom. Veď ktorá automobilka by dnes investovala do kompaktného 2-dverového kupé, či skôr sedanu so spaľovacími motormi. Navyše s klasickou koncepciou vrátane zadného náhonu. V Mníchove sa na to ale podujali. A teraz novej dvojke nasadili skutočnú korunu. Do ringu totiž vstupuje brutálne BMW M2. Vidieť to už na jeho dizajne. Predná časť s bezrámovými ľadvinkami a takmer štvorcovými otvormi bude síce polarizovať, ale pôsobí vskutku agresívne. Až tak, akoby bol tento tuning výsledkom zapálených entuziastov kdesi v garáži. Ostrú grafiku majú aj sériové LED svetlá s matným pozadím.
Z profilu si nemožno nevšimnúť rozšírené blatníky, extrémne široké prahy aj typické emkové zrkadlá. Zadnej časti zas dominujú horizontálne svetlá s dymovým efektom, megalomanský difúzor a aerodynamicky modelovaná krátka kapota so spojlerom. Špecifické M kolesá majú vpredu priemer 18 a vzadu až 20 palcov, dokonca o palec väčší ako na základných M3 a M4. Vyberať môžete z palety piatich lakov karosérie vrátane nového modrého odtieňa Zandvoort Blue a červeného Toronto Red. Za príplatok dostanete karbónovú strechu či adpativne LED svetlá. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je novinka podstatne väčšia. Na dĺžku až o 119 mm. Podobne je to s rázvorom, ktorý sa natiahol o 54 mm.
Napokon, nie je tajomstvom, že nové BMW 2 Coupé, je postavené na platforme CLAR trojkovej a štvorkovej rady. V porovnaní s M3 je ale aj M4 je však M2 naopak kompaktnejšie. Rázvor sa zmenšil o 214, respektíve o 110 mm. Lenže zmeny formátu nájdeme pri M2 aj v porovnaní s bežnými BMW 2 Coupé. Môže za to najmä širší rozchod kolies. Vytiahnuté blatníky sa podpísali na náraste šírky o 49 mm. Naopak, vďaka zníženému podvozku klesla strecha k asfaltu o pár milimetrov nižšie. Technika pod týmto svalnatým kabátom nie je ďaleko o väčších súrodencov s logom divízie M. Až na to, že poháňané sú výlučne zadné kolesá.
Čítajte viac Prvá jazda: BMW iX M60 - brutálny výkon, neskutočné zrýchlenie a extrémna cenaVpredu tróni radový 6-valec 3,0 TwinPower turbo vyladený na 338 kW, teda na 460 koní. A je tu aj 550 Nm krútiaceho momentu. To je v oboch parametroch výrazný posun vpred. Vo výkone o 66 kW a v krútiacom momente o 85 Nm. Nové M2 prekonáva dokonca aj doteraz najvýkonnejšiu limitku M2 CS, ktorá posielala k zadným kolesám „len“ 331 kW. Ešte lepšou správou je, že preplňovaný agregát môže byť spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s funkciou Gera Shift Assistant, ktorá sa stará o udržiavanie otáčok pri preraďovaná nahor a vzrušujúci medziplyn pri podraďovaní. Druhou možnosťou je 8-stupňový automat M-Steptronic s riadiacou jednotkou Drivelogic, ktorá umožňuje viacnásobné podradenie.
S prenosom brutálneho výkonu na asfalt pomáha samosvorný M diferenciál so 100 % uzamykaním. Za takýchto okolností šprintuje M2 Coupé na stovku za 4,1 sekundy a s manuálom len o dve desatiny sekundy dlhšie. Na dvojnásobku je za 13,5, respektíve 14,3 sekundy. Pritom nie je novinka žiadnou ľahkou váhou. Pohotovostná hmotnosť na hranici 1 800 kg prezrádza príbuznosť s M3 a M4. Aj to stojí za faktom, že M2 zatiaľ v akcelerácia stále stráca na M2 CS. No nepochybne nás čakajú ešte výkonnejšie verzie Competition či dokonca nové M2 CS. Maximálna rýchlosť končí pri obligátnom údaji 250 km/h, ale s balíkom M Driver Package zaúraduje obmedzovač o 20 km/h neskôr.
Adrenalín za volantom sprevádzať hutná zvuková kulisa dvojcestného výfukového traktu s dvojitými koncovkami a možnosť nastaviť jazdné režimy tlačidlom Setup na stredovej konzole. Podvozok s rozšíreným rozchodom kolies ( 1 617/1 605 mm) na úrovni BMW M3 a M4 má predné dvojkĺbové zavesenie a zadnú 5-prvkovú nápravu. Štandardom sú adaptívne tlmiče. O skrotenie tejto šelmy sa starajú predné 6-piestokové a zadné 1-piestiokové brzdy. Kotúče majú priemer 380, respektíve 370 mm. Nastaviteľné sú dve úrovne citlivosti bŕzd. S asfaltom je M2 Coupé spojené pneumatikami 275/35 ZR19 vpredu a 285/30 ZR20. Voliť ale môžete ešte o palec väčšie kolesá s nižším profilom plášťov.
Presnosť reakcií na riadenie zvyšuje karoséria vystužená predným pomocným rámom ale aj ďalšími prídavnými priečkami v oblasti C stĺpikov, v zadnej časti podlahy ale aj v batožinovom priestore. Dokonalú neutralitu v zákrutách prepožičia M2 Coupé rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50. Nespútané drifty dopraje vodičovi systém M Traction Control, ktorý povolí uzdu protipreklzovej kontroly až v desiatich stupňoch. Kabína obsahuje štandardne športové sedadlá čalúnené mikrovláknom Sensatec a Alcantarou. Za príplatok dostanete sedadlá M Sport potiahnuté kombináciou kože Vernasca a textíliou Sensatec. No a ak vám to nestačí, k dispozícii sú karbónové sedadlá ľahšie o 10,8 kg.
Čítajte viac BMW Z4: Modernizovaný mníchovský roadster je športovejší a má bohatšiu výbavuV sériovej výbave je veľký infotainment Live Cockpit Plus s displejom BMW Curved Display s 12,3 a 14,9-palcovou obrazovkou. Špecifická je grafika, usporiadanie aj funkcie s telemetrickými dátami. Vďaka M Drive Analyseru a stopkám M Laptimer môžete vyhodnocovať do detailov svoje jazdné výkony na okruhu. M2 Coupé však nie je puristickým superšportom, ktorý by z vás vytriasol dušu a oberal o komfort. Nechýba totiž výkonná audiosústava, navigácia BMW Maps ani 3-zónová klimatizácia. A potom sú tu delené a sklopné zadné operadlá, takže M2 zvládne aj väčší náklad ako je 390 litrov základného objemu v kufri.
Predaj adrenalínovej novinky rozbehne BMW v apríli budúceho roka. Zaujímavosťou je, že výrobu zabezpečuje mexický závod automobilky v San Luis Potosí. Ale aj to, že za manuálnu prevodovku si priplatíte. Verzia s manuálom bude teda drahšia ako tá s automatom. A to sa často nestáva.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 580 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 887 |
Výška (mm) | 1 403 |
Rázvor náprav (mm) | 2 747 |
Objem kufra (l) | 390 |
Objem nádrže (l) | 52 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 725 – 1 800 |
Technické údaje
Motor | 3,0 TwinPower Turbo |
---|---|
počet valcov/ventilov | R6/24 |
Zdvihový objem (ccm) | 2 993 |
Výkon motora (kW/ot.) | 338/6 250 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 550/2 650 |
Prevodovka | 8A/6M |
0 – 100 km/h (s) | 4,1/4,3 |
0 – 200 km/h (s) | 13,5/14,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 (280) |
Spotreba na 100 km (l) | 10,2 |