Nová Kia Quoris nemá totiž za cieľ nič menej, ako sa postaviť do boja s prémiovými európskymi súpermi. Napríklad Mercedesom triedy S, Audi A8 či BMW radu 7. Zabudnite na staré modely Sonata či Opirus. Toto je celkom iná káva. Deklaruje to už názov poskladaný z anglických slov core a quality (jadro a kvalita).
Quoris, ktorý sa od mája predáva na domácom trhu pod názvom Kia K9, má nielen prekvapujúco vyspelý dizajn z pera nemeckého dizajnéra Petra Schreyera, ale aj techniku.
Dynamicky ladenú limuzínu s veľkorysou dĺžkou 5,1 metra, čo je 18 mm viac než má BMW, poháňajú zatiaľ len benzínové 6-valce 3.8 MPI (213 kW/290 k) alebo modernejší 3.8 GDI s priamym vstrekovaním paliva (246 kW/335 k). Ich výkon prenáša 8-stupňová automatická prevodovka cez zadný náhon, ktorý je v prémiovom segmente zákonom. S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou sa však Quoris predstaví v Európe aj s naftovým agregátom. Bez neho by ho totiž na starom kontinente čakala len biedna kariéra. Vidno to na príklade Hondy Legend.
Quoris sa tiež snaží dohnať náskok európskych rivalov v bezpečnosti. Po prvý raz sa tak v kórejskom modeli objavujú najnovšie asistenčné systémy. Napríklad radarový tempomat s funkciou úplného zastavenia vozidla, ktorý monitoruje situáciu pred vozidlom až do vzdialenosti 174 m, sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách či asistent na udržiavanie v jazdnom pruhu. To všetko riadi integrovaný bezpečnostný systém AVSM, ktorý má pod kontrolou aj ďalšie bezpečnostné funkcie, napríklad predkolízny systém. O hroziacom nebezpečenstve je vodič informovaný zvukovým signálom, vizuálne na head-up displeji a tiež trhnutím bezpečnostných pásov. Za ten čas sa tiež zvýši tlak v brzdovej sústave. Nechýbajú ani inteligentné adaptívne predné svetlá vybavené výlučne LED diódami.
Quoris sa európskemu publiku predstaví na blížiacom sa parížskom autosalóne.