Odčlenená divízia Volva vstupuje do triedy elektrických SUV. To pre ňu bude nepochybne znamenať obrovský rozlet. Už vlani si pritom Polestar polepšil vďaka veľkoobjemovému modelu Polestar 2. K zákazníkom putovalo 29 000 vozidiel, čo predstavovalo medziročný nárast o 189 percent. S tretím modelovým radom sa mu však otvárajú nové dimenzie. Aj preto automobilka na novinke nešetrila. Polestar 3 sa rodil na čistom hárku papiera a prichádza s technológiami, na ktoré si bude musieť materské Volvo ešte chvíľu počkať.
Čítajte viac Polestar O2: Koncept elektrického ‘kabria‘ používa dronDizajn, ktorý Polestar charakterizuje ako škandinávsky a minimalistický, je inšpirovaný konceptom Precept. No kým ten mal podobu 4-dverového kupé, Polestar 3 je SUV či skôr crossoverom. Zo štúdie však preberá množstvo prvkov. Napríklad aerodynamické krídlo, ktoré sa vznáša nad maskou Smart Zone, aj tvar reflektorov v podobe ležiaceho písmena T. Napokon, aerodynamika hrala dôležitú úlohu, čo je vidieť napríklad aj na výsuvných kľučkách, zadnom spojleri a „wingletoch“ v oblasti zadného okna či nárazníka.
Polestar 3 bude zároveň jedným z najbezpečnejších vozidiel planéty. Automobilka doslova hovorí o novej generácii bezpečnosti. Asistenčné systémy bude totiž zásobovať dátami päť radarových modulov, päť exteriérových kamier a 12 ultrazvukových senzorov. To ale nie sme na konci, pretože v kabíne budú ďalšie dve kamery monitorujúce únavu vodiča a k tomu interiérové radarové senzory monitorujúce aj ten najmenší pohyb v kabíne, aby nedochádzalo k nechcenému zabudnutiu detí či zvierat vo vozidle. A korunu nasadí Polestaru 3 príplatkový LiDar, teda laserový radar, vytvárajúci 3D obraz okolia.
Čítajte viac Polestar 5: Švédsky elektromobil zaútočí priamo na Teslu SS takouto výbavou je Polestar 3 pripravený na autonómne riadenie úrovne 3, ak mu to legislatíva dovolí. Celkom nová je aj výkonná elektronická platforma NVIDIA Drive, ktorá spracováva údaje kamier a senzorov. Infotainment s uhlopriečkou 14,5 palca bude zas „bežať“ na platforme Snapdragon Cockpit Platform od Qualcomm Technologies. Polestar sľubuje ohromujúcu grafiku a rýchlosť. Nezaostáva ani pohon. O vzrušujúcu dynamiku sa postará dvojica elektromotorov s výkonom 360 kW a krútiacim momentom 840 Nm. A to bude k ešte dispozícii príplatkový Performance Pack, ktorý tieto hodnoty zvýši na 380 kW a 910 Nm.
Báť sa netreba ani o dojazd, pretože Polestar 3 dostane vskutku obriu batériu s kapacitou 111 kWh. To je dosť na to, aby konkuroval napríklad BMW iX či najnovšiemu Mercedesu-Benz EQS SUV. Na jedno nabitie absolvuje až 610 km. Ani v zime by to nemalo byť oveľa menej, pretože šetriť energiou pomáha sériové tepelné čerpadlo a tiež mód, ktorý deaktivuje zadný elektromotor. Batéria pozostávajúca z prizmatických článkov je chladená kvapalinou. Či ide o 400 alebo 800 V sústavu a aký nabíjací výkon bude Polestar 3 podporovať, automobilka zatiaľ tají. Podobne ako prevádzkové parametre.
Zato vieme, že každý Polestar 3 bude vybavený dvojkomorovým pneumatickým odpružením a aktívnym tlmením, ktoré bude upravovať tuhosť podľa aktuálnych podmienok, a to každé dve milisekundy. So stabilitou pomôže vektorovanie hnacej sily medzi zadnými kolesami pomocou systému Torque Vectoring Dual Clutch. V sériovej výbave každého Polestaru 3, aspoň v úvodnej edícii, bude tiež panoramatické strešné okno, aparatúra Bower & Wilkins s 25 reproduktormi, automatické privieranie dverí, head-up displej a asistované riadenie Pilot Assist. Výbavu si môžu zákazníci doplniť pomocou balíkov. Paket LiDar obsahuje revolučný laserový radar a ďalšie tri kamery s vyhrievaním a čistením.
Čítajte viac Polestar prehral s Citroënom spor o logo, napokon sa ale dohodliBalík Performance Pack prinesie majiteľom nielen vyšší výkon, ale aj o palec väčšie, 22-palcové, disky kolies. Na trh sa Polestar 3 chystá začiatkom budúceho roka. Paket LiDar bude však nasledovať až v druhom štvrťroku. Zaujímavé je, že výrobu zabezpečí nielen čínsky závod v Čheng-tu, ktorý je spoločným podnikom Volva a materského Geely, ale od roku 2024 aj nová výrobná linka v Redgeville v Južnej Karolíne. S SUV 3 tak Polestar plánuje veľkú expanziu na severoamerickom kontinente. Poznáme aj európsku cenu. Za novinku si bude automobilka pýtať minimálne 89 900 eur.