Hyundai Grandeur v Európe nepoznáme, no napriek tomu má za sebou dlhoročnú a úspešnú kariéru. Jeho prvá generácia vznikla ešte v spolupráci s Mitsubishi ako vlajková loď koncernu Hyundai. Písal sa rok 1986. Nasledovalo ďalších päť generácií, ktoré si užili úspech napríklad aj v USA. A hoci väčšina mainstreamových značiek v segmente strednej triedy medzičasom uvoľnila priestor tým prémiovým, Hyundai to s Grandeurom nikdy nevzdal. Dnes predstavuje v poradí siedmu generáciu. A tá ukazuje, aký obrovský potenciál kórejská značka má. Toto auto by sa za svoj dizajn nemuselo hanbiť ani na európskych cestách, hoci neočakávame, že by na starý kontinent dorazilo. Luxusné ambície Hyundaiu tu má totiž na starosti sesterský Genesis.
Sympatické je, že nový Grandeur odkazuje na minulosť, konkrétne na prvú generáciu z osemdesiatych rokov. Opäť sa totiž môže pochváliť tretím bočným okienkom integrovaným do zadného stĺpika. O to výraznejším, že stredový stĺpik je zatmavený. Pri pohľade na predné partie si zas spomeniete na celkom iné auto, ktoré nemá so svetom komfortných limuzín nič spoločné. Riešenie masky s integrovanými vertikálnymi svetlami, ktorá je celá zapracovaná do nárazníka, pripomína totiž nové MPV Staria. Platí to aj o svetelnej lište, ktorá prechádza celou šírkou Grandeuru pod prednou kapotou. Z profilu zas zaujmú dvíhajúce sa prahy a vzadu extrémne úzky diódový pás, v ktorom sú umiestnené všetky svetelné funkcie – minimalistické a efektné.
Jednoducho, Kórejčania navrhli nádhernú a modernú limuzínu, nad ktorou nemusíte „špekulovať“ tak ako nad novými BMW. Jej uhladený „bezšvový“ dizajn vám padne okamžite do oka. A to aj proporciami, ktoré vyznávajú klasický „lejaut“ s krátkym predným a dlhým zadným previsom. Inšpirácia tradíciou nechýba ani kabíne, kde sa môže Grandeur pochváliť jednoramenným volantom či obkladmi z pravého dreva, presne tak ako jeho prvá generácia spred 36 rokov. Obrovský pokrok ale cítiť zo zakrivenej obrazovky palubnej dosky, ktorá plní funkciu digitálneho prístrojového panela aj infotainmentu. A ešte k tomu Grandeur pridáva samostatný displej pre nastavenie klimatizácie v stredovej konzole, podobne ako to robí Audi. Aj preto Hyundai zredukoval počet hardvérových ovládačov na minimum.
Čítajte viac Hyundai Staria: Toto je kórejský ‘Multivan‘. Chce zachrániť MPVBohužiaľ, o technike Hyundai nič neprezradil. Zatiaľ sa chcel pochváliť len dizajnom. Vzhľadom na skutočnosť, že toto auto nemieri do Európy a ani do USA, možno však očakávať, že pod kapotou bude mať poctivú techniku. Predpokladáme, že jeho základom by mohla byť platforma z Gensisu G80, čo by znamenalo, že k dispozícii môžu byť 4-valcové, 6-valcové aj hybridné motory. A teoreticky aj čisto elektrická sústava. Veď G80 sa už predstavil v podobe batériovej verzie Electrified. To by však tiež znamenalo, že Grandeur by sa podľa vzoru prvej generácie vrátil k zadnému náhonu. Táto špekulácia nemusí byť úplne nereálna. Jednak Hyundai spomenul predĺženie rázvoru náprav v porovnaní s predošlou generáciou, dĺžku 4 999 mm, ktorá je takmer identická s G80, a čosi naznačuje aj jeho mlčanie o technike, ktoré akoby skrývalo prekvapenie.
A ak sa mýlime, bude Grandeour len väčšou Sonatou na platforme N3 s predným náhonom.