Modelový rad Focus absolvoval tento rok modernizáciu. Tá mu priniesla zopár štylistických zmien, ktoré odlíšili viac jednotlivé verzie, ale aj nový infotainment SYNC 4 s obrovským 13,2-palcovým displejom. Bezpečnosť zlepšili nové diódové svetlá, prípadne príplatkové „matrixy“ Dynamic Pixel LED. Asistenčné systémy teraz lepšie detegujú objekty v okolí vozidla a pri preraďovaní z prúdu do prúdu zasahuje v prípade rizika kolízie riadenie. Čo je ale najlepšie, z týchto zmien profituje aj najvýkonnejšia verzia Focus ST. Tá napriek emisným škrtom ostáva naďalej v ponuke. Ford si ju vďaka masívnym predajom hybridov, plug-in hybridov ale aj elektrického Mustangu Mach-E, môže dovoliť.
Vynovený hothatch poháňa preplňovaný 4-valec 2,3 Eco Boost s nezmeneným výkonom 206 kW a krútiacim momentom 420 Nm v spojení so 6-stupňovopu manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom eLSD. Ten dokáže pomocou hydraulicky ovládaných spojok preniesť v prípade potreby až 100 % hnacieho momentu len na jedno z kolies. Rýchlosť radenia uľahčuje funkcia antilag, ktorá udržuje otáčky motora aj počas zmeny prevodového stupňa, a to bez ubratia plynu. Samozrejme, svoje adrenalínové gény dáva Focus ST najavo exteriérovým tuningom – ako plástovým výpletom masky, športovými nárazníkmi, difúzorom, väčším strešným spojlerom a dvojicou koncoviek výfukov.
Ak by vám ale takéto „estéčko“ nestačilo, Ford má pre milovníkov ostrej jazdy paket ST Track, ktorý mení i tak ostrý hothatch priam na „okruhového“ špecialistu. Nejde len o hru. Výkon motora sa síce nemenil, ale úpravy zasiahli exteriér, interiér a najmä podvozok. Otvory v prednom nárazníku, zadný difúzor, strešný spojler, celá strecha, spätné zrkadlá aj maska sú bez ohľadu na farbu karosérie lakované v čiernom odtieni Agate. Neprehliadnuteľné sú aj tmavé 19-palcové disky spod ktorých vykúkajú červené strmene bŕzd. V kabíne sa objavujú športové sedadlá Ford Performance s výraznou bočnou podporou. No skutočné prekvapenie skrýva až podvozok, ktorý Ford vyvinul v spolupráci s firmou KW.
Je vybavený tlmičmi s antikorovým plášťom, ktoré umožňujú manuálne nastavenie tuhosti v dvanástich stupňoch pri kompresii a až v 16 pre odskok. To znamená naladenie podvozka podľa konkrétnej trate. Tlmiče sú kombinované s pružinami, ktoré sú v porovnaní s pružinami štandardného Focusu ST až o 50 % tuhšie a znižujú svetlú výšku o 10 mm. Výsledkom sú rýchlejšie reakcie na zmenu smeru a nižšie ťažisko. Ak to legislatíva umožňuje, ponúka ST Track Pack zníženie podvozka o ďalších päť milimetrov. Kované disky sú o 10 % ľahšie a obuté pneumatikami Pirelli P Zero Corsa. O bezpečné spomalenie sa starajú predné brzdy Brembo s priemerom kotúčov až 330 mm a 4-piestikovými tlmičmi. Za príplatok ponúka Ford adaptívne tlmiče CCD.
Ford Focus ST s paketom ST Track je dostupný len s 5-dverovou karosériou, teda nie ako kombi, a na vybraných trhoch. Ten slovenský patrí medzi ne. Štandardný Focus ST štartuje na 37 990 eurách. Za ST Track Pack si priplatíte 4 490 eur.