Genesis šliape na plné obrátky. Kým mnohé prémiové značky, najmä tie japonské, elektrickú ofenzívu len štartujú, kórejský Genesis predstavuje už svoj tretí elektromobil. Začalo to luxusným sedanom G80 Electrified, nasledoval crossover GV60 a teraz pridáva vskutku luxusné elektrické SUV GV70 Electrified. Novinka síce nie je postavená na elektrickej platforme e-GMP, tak ako GV60 či jeho menej vznešení súrodenci Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5, ale využíva ich 800 V elektrickú architektúru. To všetko dokázal Genesis integrovať do vlastnej multienergetickej platformy. SUV GV70, predstavené už v roku 2021, môže totiž používať aj spaľovacie motory. V ponuke sú 4-valce 2,5 T-GDi a 2,2 CRDi, ako aj 6-valec 3,5 T-GDi.
Čítajte viac Genesis G90: Kórejské 'esko' ohuruje. Chýba mu len 8-valecElektrická verzia s tradičným prívlastkom Electrified sa navonok od tých bežných veľmi nelíši. Predná maska je však uzatvorená a zároveň integruje skrytý port nabíjania pod kosoštvorcovým vekom, ktoré ladí s „matrixovou“ štruktúrou „výpletu“. Špecifické sú aj nárazníky s uhladenejším dizajnom. Mnohé čiastkové aerodynamické úpravy viedli z zníženiu koeficientu odporu vzduchu na slušnú hodnotu Cd 0,29. V interiéri je najzásadnejšou zmenou väčší podiel recyklovaných materiálov, napríklad semišu vyrobeného z PET fliaš. Aj kožené čalúnenie je spracované pomocou biologicky vyrobeného farbiva. Na komfort sa však rozhodne nezabudlo. Spomeňme aspoň elektricky ovládané sedadlo vodiča v 18 smeroch.
Infotainment s 12,3-palcovým digitálnym kokpitom a 14,5-palcovou centrálnou obrazovkou má špecifickú grafiku a funkcie upravené pre elektrický pohon. O dokonalé ticho v kabíne sa stará nielen trojité tesnenie dverí, ale aj systém aktívneho potláčania hluku od podvozka ARNC. Ak by vám ale prílišné ticho bolo nepríjemné, audiosústava poskytuje zvukový dizajn e-ASD. Vyberať si môžte medzi futuristickou kulisou, ako aj mód G-Engine, ktorý napodobňuje zvuk spaľovacieho motora, alebo mód E-Motor zosilňujúci zvuk elektromotora. Nechýba ani záplava asistenčných systémov na úrovni SAE 2, teda udržiavanie v jazdnom prúde či adaptívny tempomat.
Čítajte viac Genesis G70 Shooting Brake: Štýlové kombi pre Európu dostane aj diesel!Najväčšou pýchou GV70 Electrified je však jeho pohon. Disponuje dvojicou elektromotorov – jedným na každej náprave. Štandardne majú výkon 160 kW, takže poskytujú systémových 320 kW. To však nie je všetko. Stlačením tlačidla Boost sa výkon každého elektromotora zvýši až na 180 kW. Potom je ich k dispozícii systémových 360. Podobne ako v šialenej Kii EV6 GT. Zrýchlenie na stovku trvá tomuto luxusnému SUV s dĺžkou 4 715 mm len 4,8 sekundy. Použitie dvoch motorov prináša zároveň pohon oboch náprav. Takže okrem jazdných režimov Eco Comfort a Sport je GV70 Electrified vybavené aj módmi pre jazdu v teréne. Systém e-Terrain ponúka na výber charakteristiky pre piesok, blato a sneh.
Potrebná energia je uskladnená v batérii s využiteľnou kapacitou 77,4 kWh. To by malo stačiť na dojazd približne 450 km. Vďaka 800 V architektúre a vyspelému tepelnému manažmentu ponúka extrémne rýchle nabíjanie. Batéria je pripravená na použitie nabíjačiek s výkonom až 350 kW. No už pri výkone 240 kW stačí len 18 minút, aby sa dobila z 10 na 80 %. Systém predhriatia batérie zrýchľuje nabíjanie po výbere nabíjacej stanice v navigácii. Energiu šetrí GV70 vďaka účinnej rekuperácii oboch motorov a tiež vďaka tepelnému čerpadlu. Zvoliť je možné aj režim e-Pedal s maximálnou rekuperáciou. Potom ovládate rýchlosť len plynovým pedálom.
Čítajte viac Genesis GV60: Ako funguje jeho krištáľová guľa? Veštiť sa z nej nedáGenesis sľubuje špičkové jazdné vlastnosti vďaka nízko položenému ťažisku aj vektorovaniu krútiaceho momentu medzi kolesami náprav. Navyše je tu zosilnená konštrukcia zavesenia, prispôsobená vyššej hmotnosti, aj nové pružiny s hydraulickými dorazmi. Adaptívne tlmiče menia tuhosť odpruženia v zlomkoch sekundy na základe dát prednej kamery. Takže GV70 Electrified je v predstihu pripravené na prejazd nerovností. Novú polohu majú aj stabilizátory. Brzdová sústava bola navyše posilnená väčšími brzdovými kotúčmi, opäť z dôvodu „nadváhy“. Vzhľadom na európsku ofenzívu Genesisu je pravdepodobné, že elektrická novinka dorazí aj na starý kontinent.