V Číne existuje mnoho automobiliek, ktoré možno nazvať lokálnymi, keďže miestny trh je obrovský a nie je pre ne nevyhnutné expandovať do celého sveta. Donedávna to platilo aj o prémiovej značke Zeekr, ktorá vznikla v roku 2001 a patrí do koncernu Geely. Ten má pod krídlami aj nám dobre známe automobilky Volvo alebo Lotus a vlastní podiely v Mercedese-Benz či Aston Martine.
Zeekr je zameraný na elektromobily a na domácom trhu sa snaží konkurovať americkej Tesle. Jej prvým výtvorom je liftback 001 predstavený minulý rok. Za prvé tri kvartály roku 2022 sa z neho predalo 39 474 kusov. To automobilku posmelilo a na budúci rok sa chystá vstúpiť na vybrané európske trhy. V nasledujúcich dvoch rokoch by mala postupne rozšíriť portfólio až na šesť modelov.
Jedným z nich by mohlo byť aj nedávno predstavené elektrické MPV 009. Toto majestátne vozidlo zaujme nielen voliteľnou lesklou prednou maskou, ale aj rozmermi. Je 5 209 mm dlhé, 2 024 mm široké a 1 867 mm vysoké. Rázvor má 3 205 milimetrov. Hmotnosť je 2,8 tony. Interiér má šesť sedadiel rozdelených do troch radov a usporiadaných v konfigurácii 2 + 2 + 2.
Vo vnútri dominujú displeje a prémiový pocit zlepšuje kožené čalúnenie. Pohon zabezpečujú dva elektromotory, pričom jeden je umiestnený na prednej a druhý na zadnej náprave. Ide teda o elektronickú „štvorkolku“. Ich kombinovaný výkon je 400 kW (544 k). Podvozok so vzduchovým odpružením zabezpečí komfortnú jazdu.
Čítajte aj Geely Monjaro: Toto čínske SUV treba brať vážne. Cenou omráčiKapacita batérií prekonáva európske zvyklosti. Základná verzia počíta s kapacitou 116 kWh a vyššia až so 140 kWh. Podľa čínskej normy CLTC to má zabezpečiť dojazd 702, respektíve 822 kilometrov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pritom prebehne za 4,5 sekundy. Cena variantu s menším akumulátorom stojí v Číne 499 000 juanov, čo je približne 70 000 eur. Vozidlá s väčším akumulátorom začínajú na cene 588 000 juanov, teda približne 83 000 eur.