Kategória SUV zostáva na Slovensku dominantnou a doslova „valcuje“ všetky ostatné. Len pre zaujímavosť – na konci roku 2021 mali SUV a crossovery na trhu s novými autami podiel 46 percent, po troch kvartáloch tohto roku vzrástol dokonca až na 50,9 percenta.
A niet sa čo diviť. SUV a crossovery majú totiž oproti iným autám množstvo výhod. V prvom rade sa v nich vďaka ich konštrukcii sedí pohodlnejšie, sú masívnejšie a tým pádom bezpečnejšie, vďaka lepšej svetlej výške sú univerzálnejšie a prejdú aj tam, kde môžu mať bežné sedany, kombíky a hatchbacky problém. V neposlednom rade majú vo väčšine prípadov aj väčší a praktickejšie riešený batožinový priestor. A nezabúdajme ani na ďalšiu dôležitú „maličkosť“ – vyzerajú naozaj dobre.
A najmä tie francúzske, ktoré dokážu ideálne zladiť eleganciu a športovosť s praktickými aspektami a úspornosťou. Nezabúdajú pri tom ani na ekologický aspekt. Dôkazom toho je najmä značka Peugeot, ktorá svojimi SUV modelmi pokrýva celý segment – od crossoverov, ktoré reprezentuje Peugeot 2008 cez praktické kompaktné SUV, zastúpené modelom 3008 až po veľké rodinné SUV, akým je Peugeot 5008. Model 2008 je pritom k dispozícii aj ako batériový elektromobil a 3008 možno kúpiť aj ako úsporný plug-in hybrid, ideálny do mesta.
Univerzálny Peugeot 3008
Z nášho pohľadu je práve Peugeot 3008 najuniverzálnejší. Je totiž dostatočne veľký, aby vyhovoval aj rodine s viacerými deťmi, pritom však z hľadiska vonkajších rozmerov je stále autom, s ktorým sa dobre parkuje a jazdí aj v hustej mestskej premávke. A navyše vyzerá výborne.
Spredu zaujme najmä výraznou mriežkou chladiča, na ktorú prirodzene nadväzujú originálne tvarované full LED svetlá. Zvonku pôsobí relatívne kompaktne, prekvapí vás však naozaj veľkorysým priestorom v kabíne. Navyše je tichý, komfortný a úsporný. V meste oceníte najmä verziu plug-in hybrid, s ktorým prejdete čisto na elektrinu viac ako 60 kilometrov. Na výber je však aj s úspornými benzínovými a dokonca aj naftovými motormi, takže si každý určite príde na svoje.
Viac informácií o novom Peugote 3008 získate na tomto odkaze a ak si ho chcete nakonfigurovať podľa vlastných predstáv, môžete tak spraviť tu:
Skvelý i-Cockpit
Z hľadiska bezpečnosti je v Peugeote 3008 využité – rovnako ako v modeloch 2008 a 5008 – inovatívne riešenie priestoru vodiča, ktoré sa nazýva Peugeot i-Cockpit. Ten zlepšuje ergonómiu, zvyšuje komfort a v neposlednom rade aj bezpečnosť, pretože vodič má vďaka nemu oveľa lepší prehľad o situácii pred sebou.
Jeho súčasťou je stredová konzola s prístrojmi orientovanými na vodiča, kompaktný volant a vyvýšený prístrojový panel (prípadne head-up displej), vďaka ktorému vodič vidí všetky potrebné údaje bez toho, aby musel odvracať pohľad od cesty. A čerešničkou na torte sú výborné ergonomické sedadlá.
Mestská šťuka – Peugeot 2008
Vonkajším dizajnom osloví na prvý pohľad, zaujímavá predná maska, čiastočne preberajúca farbu karosérie. Robustná a pritom elegantná silueta s vyváženými líniami, veľkorysými tvarmi a zvýšenou svetlou výškou poukazuje na veľký vnútorný priestor, výkonnosť, reálnu silu a efektivitu.
Expresívna predná časť, výrazný svetelný podpis, 18-palcové aerodynamické disky kolies z ľahkých zliatin, horizontálna kapota s lesklými čiernymi okennými lištami a strecha Black Diamond umocňujú jeho dynamický a športový vzhľad. Interiér pôsobí nielen exkluzívne, ale je aj prehľadný, veľmi dobre vyzerá priestorové zobrazenie na 3D kokpite, keď dôležité údaje viditeľne vystupujú do popredia.
Peugeot 2008 je k dispozícii nielen s úspornými benzínovými a naftovými motormi, ale za veľmi zaujímavú cenu dokonca aj ako čistý elektromobil s dojazdom až 341 kilometrov. Bez ohľadu na motorizáciu patrí k jeho silným stránkam nielen vysoká úroveň bezpečnosti ale aj výborný cestovný komfort.
Viac informácií o novom Peugote 2008 získate na tomto odkaze a ak si ho chcete nakonfigurovať podľa vlastných predstáv, môžete tak spraviť tu:
„Amerika“ na francúzsky spôsob – Peugeot 5008
Peugeot 5008 je z „našej trojice“ najväčší a už v základe je 7-miestny, za sedadlá v treťom rade si nepriplácate. Je takmer o 20 centimetrov dlhší, o 64 mm širší a má o 16,5 cm dlhší rázvor než Peugeot 3008.
Vďaka svojmu dynamickému tvaru pôsobí naozaj impozantne. Dokonca vďaka ostrým hranám a výrazným prelisom z profilu trochu pripomína dizajn, typicky pre niektoré americké tracky. Nechýba ani výrazné ochranné oplastovanie podbehov a spodnej časti dverí, umocňujúce jeho charakter masívneho SUV. A je neskutočne univerzálny. Vďaka trom nezávislým zadným sedadlám v druhom rade a dvom sklápacím a vyberateľných sedadlám v treťom rade si ho môžete dokonale prispôsobiť podľa vlastných predstáv. Na výber máte navyše niekoľko variantov úsporných a ekologických benzínových a naftových motorov.
Viac informácií o novom Peugote 5008 získate na tomto odkaze a ak si ho chcete nakonfigurovať podľa vlastných predstáv, môžete tak spraviť tu: