Citroën C5 Aircross má dostupnejší plug-in hybrid. A tiež dlhší dojazd

Len nedávno vynovené SUV Citroën C5 Aircross prichádza s ďalšou inováciou. Nová plug-in hybridná verzia 180 ë-EAT8 bude mať síce nižší výkon, ale zato dlhší dojazd s vylepšenou batériou.

09.11.2022 10:00
debata
Citroën C5 Aircross dostal kompletne... Foto: Citroën
Citroën C5 Aircross - 2022 Citroën C5 Aircross dostal kompletne prepracovanú prednú časť. Maska má motív klávesov a reflektory novú grafiku denných diód.

Najväčšou hviezdou Citroënu je v súčasnosti nepochybne nový crossover C5 X, no v Paríži nezabúdajú ani na ďalšie modely. Len začiatkom tohto roka predstavila francúzska automobilka výrazne modernizované SUV C5 Aircross s vylepšeným dizajnom a najmä veľkým 10-palcovým infotainmentom. Ako sa ale ukazuje, toto nebol koniec inovácií v tomto modelovom rade. Ponuku verzií totiž práve rozširuje nový, cenovo dostupnejší plug-in hybrid 180 ë-EAT8. Ten dopĺňa verziu 225 ë-EAT8. Bohužiaľ však nahrádza pôvodnú, čisto benzínovú verziu PureTech 180.

Najväčšou novinkou interiéru je 10-palcová... Foto: Citroën
Citroën C5 Aircross - 2022 Najväčšou novinkou interiéru je 10-palcová voľne stojaca obrazovka infotainmentu, ale aj nový ovládač automatickej prevodovky či horizontálne centrálne výduchy klimatizácie.
Citroën C5 Aircross, facelift (2022) Čítajte viac Prvá jazda: Vo Francúzsku sme vyskúšali vynovený Citroën C5 Aircross

Základom novinky je kombinácia preplňovaného 4-valca 1,6 PureTech s výkonom 110 kW a elektromotora s výkonom 81 kW, integrovaného v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Celý systém je naladený na 180 koní, teda na 132 kW a 360 Nm krútiaceho momentu. V čisto elektrickom režime je nová verzia schopná pracovať až do rýchlosti 135 km/h. Elektrická energia je uskladnená v optimalizovanej batérii s kapacitou 12,4 kWh, ktorá pozostáva z 84 článkov. Využiteľných je 11,3 kWh, ktoré majú aj vďaka novej „chémii“ zabezpečiť dojazd do vzdialenosti 58 km. Z domáceho wallboxu (7,4 kW) má nabíjanie trvať jednu hodinu a 45 minút.

Nová plug-in hybridná verzia 180 ë-EAT8 bude... Foto: Citroën
Citroën C5 Aircross - 2022 Nová plug-in hybridná verzia 180 ë-EAT8 bude síce lacnejšia ako silnejší plug-in hybrid 225 ë-EAT8, ale iste drahšia ako pôvodná benzínová verzia 180 PureTEch, ktorú nahrádza.
Citroën C5 Aircross - 2022 Čítajte viac Citroën C5 Aircross: Francúzske SUV má novú tvár a interiér. Diesel mu zostal

Zmeny ale zasiahli aj výkonnejší plug-in hybrid 225 ë-EAT8. Výkon 165 kW ostal síce bez zmien, ale vďaka novej 96-článkovej batérii s vylepšenou chémiou stúpla jej kapacita z 13,2 na 14,2 kWh, z ktorých 12,9 je využiteľných. To znamená predĺženie dojazdu z pôvodných 55 na 64 km, teda o 15 %. Do tretice spomeňme aj plug-in hybridnú verziu nového Citroënu C5 X, ktorá síce ostala pri pôvodnej batérii s kapacitou 12,4 kWh, z ktorých je 11,3 využiteľných, no napriek tomu došlo optimalizáciou systému k zníženiu spotreby elektrickej energie, čím sa dojazd zvýšil z 55 na 63 km. Pri žiadnej z verzií nie je na rozdiel od Peugeotov k dispozícii pohon oboch náprav.

Nabíjanie na verejných staniciach bude majiteľom uľahčovať služba Free2Move, ktorá sprístupňuje 260 000 nabíjacích bodov v celej Európe.

Citroën C5 Aircross - 2022
Citroën C5 Aircross - 2022
+14Citroën C5 Aircross - 2022
Citroën C5 Aircross - 2022
Citroën C5 Aircross - 2022
+8Citroën C5 Aircross - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #plug-in hybrid #dojazd #Citroën C5 Aircross
Články podľa značiek