Pod vedením geniálneho Luca Donckerwolka našiel Genesis fascinujúci dizajnový štýl „atletickej elegancie“. Týka sa to aj trojice konceptov s prívlastkom X. Prvým bolo dvojdverové GT Genesis X Concept, nasledovala jeho evolúcia v podobe X Speedium Concept a teraz prichádza skutočná čerešnička na torte – X Convertible Concept. Vo svete áut je naozaj raritou, pretože demonštruje predstavu luxusného elektrického kabrioletu. Čosi také tu ešte nebolo s výnimkou Smartu Fortwo a otvoreného elektrického Mini SE, ktoré však vzniklo len v jedinom exemplári. Z japonskej štúdie predstavenej v Kalifornii by sa tak mohol časom zrodiť prvý skutočne sériový batériový kabriolet.
Vyzerá priam okúzľujúco. Jeho základom je predošlý koncept X Speedium, no tentoraz so skladacou strechou. Plátno tu ale nenájdete. Prednosť dostali pevné materiály, dokonca aj sklo, z ktorého je vytvorený panoramatický diel. O to viac šokuje, že zložitý a objemný mechanizmus sa podarilo ukryť do karosérie tak, že to nenarušilo jej štíhle línie. A rovnako elegantne pôsobí X Convertible, aj keď je jeho strecha vysunutá, dokonca elegantnejšie ako pri kupé. Rozmery síce nepoznáme, ale na prvý pohľad je jasné, že sa na nich nešetrilo. Už samotné proporcie so širokou a nízkou stavbou, ako aj vzdialenosť predných kolies od dverí demonštrujú „prudko“ prémiový charakter štúdie.
Čítajte viac Genesis GV70 Electrified: Elektrické SUV preberá brutálnu techniku Kie EV6 GTZaslepená predná maska Crest Grill je lemovaná štíhlymi svetlami s grafikou dvojitej linky, ktorá sa tiahne až k dverám. Dvojitý je aj dizajn zadných svetiel. Obrovské kolesá zasadené no svalnatých blatníkov dostali vzor G-Matrix a sú navrhnuté tak, aby zabezpečovali odvod tepla z bŕzd. To napriek aerodynamickej optimalizácii. Z profilu zaujme jemne sa zvažujúci pontón, končiaci sa takzvaným „kačacím chvostom“. Interiér s konfiguráciou 2 + 2 vychádza z predošlých štúdií a má vyslovene športový strih s asymetrickým stredovým tunelom a konzolou. Práve tento prvok oddeľuje kokpit vodiča od ďalších členov posádky. Celá kabína sa nesie v sivom tóne Giwa Navi, inšpirovanom kórejskou strešnou krytinou, s ktorým kontrastujú oranžové prvky. Opäť ako odkaz na tradičnú kórejskú architektúru.
Okrem neba nad hlavou podporuje emócie výkonný audiosystém Guk-il You, prvýkrát predstavený v koncepte X Coupé. O technike, bohužiaľ, Genesis nič neprezradil, ale s najväčšou pravdepodobnosťou je základom nová elektrická architektúra pre prémiové modely koncernu Hyundai-Kia. Nie je tajomstvom, že kórejská firma už pracuje na platforme eM pre novú generáciu elektromobilov. Predstaviť sa má v roku 2025 a nie je vylúčené, že slúžiť bude aj Genesisu. Táto platforma predĺži dojazd o 50 % v porovnaní so súčasnými elektromobilmi, zníži náklady na výrobu a umožní tiež aktualizáciu softvéru a nasadenie autonómnych systémov vyšších úrovní.