Túžba skonštruovať dokonalé športové auto existuje už od vzniku prvých spaľovacích motorov. Pre dnešok to platí tiež, no do popredia sa dostávajú elektrifikované pohonné sústavy alebo priamo elektromobily. Česká značka Praga sa však rozhodla postaviť hyperšport s tradičným zážihovým motorom.
Praga Bohema vďačí za svoj vznik bývalému jazdcovi formuly 1 Romainovi Grosjeanovi, ktorý je ambasádorom značky a na vývoji auta sa aj podieľal. Okrem neho s ladením jazdných vlastností pomáha aj Ben Collins, ktorý jazdil ako postava Stig v britskej motoristickej televíznej relácii Top Gear.
Tvrdenia, že novinka je hyperšport, alebo pretekárske auto do bežnej premávky, vôbec nie sú prehnané. Dokazuje to karoséria tvorená karbónovým monokokom, ku ktorému sú pripevnené karbónové panely karosérie. Vďaka tomu je suchá hmotnosť vozidla len 982 kilogramov. O pohon sa stará v strede uložený 3,8-litrový preplňovaný vidlicový šesťvalec pôvodom z Nissanu GT-R. ten však ešte podstúpi úpravu vo firme Litchfield Engineering, ktorá mu zmení turbodúchadlá pre zvýšenie výkonu a spoľahlivosti.
Výkon agregátu po úprave bude 522 kW (710 k) pri 6 800 otáčkach za minútu a krútiaci moment 725 Nm v rozmedzí 3 000 až 6 000 otáčok za minútu. Spoločnosť Litchfield pritom dokáže tento motor upraviť na výkon až 1 000 konských síl. Maximálna rýchlosť by mala byť o niečo viac ako 300 km/h.
Výkon prenáša na zadnú nápravu šesťstupňová robotizovaná sekvenčná prevodovka od firmy Hewland. Praga Bohema má nezávislé zavesenie kolies a nastaviteľné tlmiče. Na prednej náprave sú 18-palcové disky kolies a na zadnej 19-palcové obuté do pneumatík Pirelli Trofeo R. Brzdenie majú na starosti karbón-keramické kotúče s priemerom 380 mm a so šesťpiestikovými strmeňmi.
Dvojmiestny interiér má byť dostatočne priestranný aj pre dve osoby s výškou dva metre. Vodič si vie upraviť polohu sedadla, volantu aj pedálov. K dispozícii je stolitrový priestor pre batožinu a prémiový pocit zvyšuje čalúnenie kožou a Alcantarou. Jazdu vzad uľahčuje cúvacia kamera. Do kabíny sa nastupuje elektrickými výklopnými dverami.
Špecialitou interiéru je volant s integrovaným displejom. Na tom sa zobrazujú najdôležitejšie údaje ako rýchlosť, zaradený prevodový stupeň, teploty prevádzkových kvapalín a zvolený jazdný režim. Palubná doska zahŕňa aj držiak mobilného telefónu.
Auto na snímkach je stále ešte len predprodukčný prototyp, ktorý podstupuje záverečné testy. Výroba prvých kusov sa rozbehne v druhej polovici budúceho roka, keď sa dozvieme aj finálne technické parametre. O produkciu sa postará firma Kresta Racing, ktorú založil známy český rely jazdec Roman Kresta.
Čítajte aj Česká Praga chystá nový hyperšport. Predstaví ho už o pár dníVýroba má prebiehať štyri roky, pričom každý rok vznikne 20 kusov. Výnimkou bude ten budúci, keď sa ich vyrobí iba desať. Cena pred zdanením bude 1,28 milióna eur. Hlavnými trhmi pre Pragu Bohema budú USA, Spojené kráľovstvo, Nemecko, Japonsko, HongKong a Spojené arabské emiráty.