
Britské MG je už zopár rôčkov súčasťou čínskeho koncernu SAIC. O Európu však nikdy záujem nestratilo. Naopak, na vybraných trhoch, vrátane slovenského, sa o priazeň uchádza elektrifikovanými SUV. Tým najnovším je MG4, s čisto elektrickým pohonom, na ktoré si však budeme musieť ešte chvíľu počkať. Pre MG je dôležitým modelom, pretože spolu s ním prichádza aj nová elektrická platforma MSP. To je napríklad rozdiel v porovnaní so starším elektrickým SUV ZS. Dĺžkou 4 287, šírkou 1 836 a výškou 1 504 mm bude MG4 zdatným súperom napríklad pre VW ID.3 alebo Renault Mégane E-Tech.

Má pomerne expresívny dizajn, ktorý sa rodil v spolupráci štúdií v Šanghaji a Londýne, ale tiež v spolupráci s londýnskou univerzitou College of Art. Moderný vzhľad dodávajú MG4 úzke LED svetlá, či už tie predné alebo zadné, a tiež dvojfarebné lakovanie karosérie. Aerodynamická optimalizácia mu priniesla relatívne nízky koeficient odporu vzduchu cW 0,27. V interiéri sľubuje MG dostatok priestoru, minimalistický, ale precízny dizajn a kvalitné materiály. Palubná doska nesie 7-palcový digitálny displej a dotykovú obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou 10,25 palca.

Čínsko-britská novinka nezaostáva ani v asistenčných systémoch. V balíku MG Pilot nechýba adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, monitoring jazdných prúdov, asistencia v zápchach, varovanie pri vystupovaní aj pred križujúcimi vozidlami. Platforma MSP je vybavená batériou s výškou len 110 mm, čo má byť podľa MG najtenšia konštrukcia v tomto segmente. Na výber sú zatiaľ dve verzie. Menší akumulátor s kapacitou 51 kWh je kombinovaný so zadným elektromotorom s výkonom 125 kW. Väčší batériový blok s kapacitou 64 kWh znamená elektromotor s výkonom 150 kW.

Slabšia verzia zrýchli na stovku za 7,7 sekundy a zvládne na jedno nabitie 350 km. Silnejšia má tú istú disciplínu za sebou po 7,9 sekundy, ale jej dojazd sa predĺži o rovných 100 km. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 160 km/h. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom podporuje MG4 výkon 117, respektíve 135 kW. Z 0 na 80 % by tak mala byť novinka nabitá za 40, respektíve 32 minút. Podobne ako európska konkurencia má aj MG4 nezávislé zavesenie všetkých kolies – vpredu na tlmičových vzperách McPherson a vzadu na 5-prvkovej náprave. K dobrým jazdným vlastnostiam má prispieť aj nízke ťažisko a rozloženie hmotnosti 50 : 50.

Vďaka platforme MSP sa máme od MG čoskoro dočkať ďalších elektromobilov, pretože umožňuje variovať rázvor náprav od 2 650 až do 3 100 mm a kapacitu batérií od 40 až do 150 kWh. MG tiež prízvukuje možný upgrade na 800 V, čím by sa čínska technológia priblížila elektromobilom od Porsche, Audi alebo Kii a Hyundaiu. Elektrická architektúra počíta dokonca so systémom rýchlej výmeny batérií, s ktorou prišla zatiaľ len čínska značka Nio. V Číne už MG predstavilo MG4 aj vo verzii Triumh Edition, vybavenou dvojicou elektromotorov a systémovým výkonom až 330 kW, čo znamená šprint na stovku za 3,8 sekundy!