Audi RS6 Avant a RS7 Sportback performance: Viac výkonu, menej kilogramov

Ak by vám náhodou nestačilo „bežné“ Audi RS6 Avant a RS7 Sportback s výkonom 600 koní, divízia Quattro GmbH prichádza s čímsi ešte ostrejším.

01.12.2022 10:00
debata
Brutálne verzie RS6 a RS7 performance majú ešte... Foto: Audi
Audi RS7 Sportback performance - 2022 Brutálne verzie RS6 a RS7 performance majú ešte agresívnejší vzhľad. Nechýba čierne logo, čierne pozadie svetiel, sivé matné akcenty ani nový matný lak karosérie.

Šialené 8-valcové kombi RS6 Avant a 4-dverové kupé RS7 Sportback majú už v základe výkon 441 kW, teda rovných 600 koní a k tomu krútiaci moment 800 Nm. To ale divízii Quatro GmbH zjavne nestačilo. Prichádza s ešte nadupanejšími derivátmi s prívlastkom performance. Pokračuje tým v tradícii, ktorú odštartoval RS6 Avant generácie C5 z roku 2004 a ktorý sa stal vo svojom čase najrýchlejším sériovým kombi. Vtedy na to stačilo 480 koní. Hoci odvtedy ubehlo veľa času, recept ostal rovnaký – viac výkonu a menej kilogramov.

Audi RS7 Sportback performance - 2022
Audi RS7 Sportback performance - 2022
+38Audi RS7 Sportback performance - 2022

Osemvalce s objemom štyroch litrov v Audi RS6 Avant a RS7 Sportback performance dostali preto väčšie turbodúchadlá, čím vzrástol preplňovací tlak z 2,4 na 2,6 baru. Táto monštruózna strojovňa potom dáva až 463 kW (630 koní) a krútiaci moment 850 Nm. To je o 30 koní a o 50 Nm viac. Šprint na stovku sa tým skrátil o dve desatiny sekundy. Kombi aj kupé zvládnu túto disciplínu za 3,4 sekundy, čo bol donedávna údaj typický pre čistokrvné superšporty. O spracovanie výkonu sa stará 8-stupňová prevodovka Tiptronic s kratšími časmi radenia a pohon quattro s mechanickým stredovým diferenciálom.

Táto 8-valcová strojovňa ponúka vďaka väčším... Foto: Audi
Audi RS6 Avant performance - 2022 Táto 8-valcová strojovňa ponúka vďaka väčším turbám výkon až 463 kW a mamutí krútiaci moment 850 Nm. Táto sila prúdi cez 8-stupňovú prevodovku ku všetkým štyrom kolesám.
Markus Duesmann Audi Čítajte viac Šéf Audi: Energetická kríza? Zaveďme nedele bez áut!

Ten rozdeľuje hnací moment štandardne v pomere 40 : 60, ale ak je to potrebné, dokáže k zadným kolesám preniesť až 85 a k predným 70 percent hnacej sily. Samosvorný diferenciál je tiež zárukou presnejších prejazdov zákrut vďaka zníženej nedotáčavosti. Pomohla ale aj nižšia hmotnosť, hoci ingolstadtské novinky rozhodne nie sú žiadnou ľahkou váhou. Špecifické kované a frézované disky kolies s priemerom 22 palcov sú o päť kilogramov ľahšie. Spolu to teda ušetrí až 20 kg neodpružených hmôt. No i tak tu máme na váhe 2 065 kg v prípade Sportbacku a 2 090 kg pri Avante.

Aj pre RS6 Avant si môžete doprať 22-palcové... Foto: Audi
Audi RS6 Avant performance - 2022 Aj pre RS6 Avant si môžete doprať 22-palcové kované disky, ktorú sú až o päť kilogramov ľahšie.
Audi SQ8 Sportback e-tron quattro - 2022 Čítajte viac Audi Q8 e-tron: Prvý elektromobil z Ingolstadtu má konečne meno

Samotný kontakt s asfaltom dostali na starosť pneumatiky Continental „Sport Contact 7“ s profilom 285/30. Tie zabezpečujú nielen presnejšie ovládanie, ale napríklad aj kratšiu brzdnú dráhu. Z rýchlosti 100 km/h tak potrebujú verzie performance brzdnú dráhu kratšiu o dva metre. K dispozícii je celkovo šesť jazdných módov – od agresívnych RS1 a RS2 až po úsporný Efficiency, ktorý umožňuje plachtenie s vypnutým motorom až do rýchlosti 160 km/h. Zaujímavejšie je, že RS6 Avant a RS7 Sportback performance dostali do vienka paket RS Dynamic, ktorý aktivuje obmedzovač rýchlosti až pri 280 km/h.

Športová, ale stále luxusná kabína zdôrazňuje... Foto: Audi
Audi RS7 Sportback performance - 2022 Športová, ale stále luxusná kabína zdôrazňuje dynamický potenciál verzií performance novými modrými dekoráciami.
Audi RS3 Sportback performance Čítajte viac Audi RS3 performance edition: Limitovaná edícia zdvihla ‘maximálku’ na 300 km/h!

To ale nie je koniec, pretože za príplatok dostanete paket RS Dynamics Package plus, ktorý zvýši maximálku až na neskutočných 305 km/h. Ani sa netreba čudovať, že súčasťou tohto balíka je keramický brzdový systém s priemerom kotúčov 440 mm na predných a 370 na zadných kolesách. Jeho výhodou je ďalšie zníženie neodpružených hmôt o 34 kg v porovnaní s oceľovou konštrukciou. Zákazníci si navyše môžu vybrať brzdové strmene v sivej, čiernej alebo červenej úprave. Pre karosériu zas Audi ponúka celkom 16 odtieňov laku vrátane nového Blue Ascari a matného Dew Silver. Špecifické sú aj matné sivé spätné zrkadlá, spojlery či prahy.

Audi RS6 Avant performance - 2022
Audi RS6 Avant performance - 2022
+44Audi RS6 Avant performance - 2022

V kabíne sa verzie performance líšia napríklad novými modrými akcentmi. Odtieň Blue Mercato nájdeme na kontrastnom prešívaní volantu, sedadiel potiahnutých kožou Valcona či kobercov. Bezpečnostné pásy sú oceánovo modré s karbónovým efektom. Dostupné sú ale aj ďalšie farebné dizajnové pakety. Virtuálny kokpit s 12,3-palcovým displejom ponúka novú funkciu blikajúceho indikátora otáčok v manuálnom režime radenia, podobne ako v motoristickom športe. Na blížiaci sa limit upozorňuje najprv žltou a neskôr červenou farbou. Lunch Control pre maximálnu akceleráciu z miesta vás zasa odštartuje grafikou semaforov. Emócie za volantom podporuje aj výrazná akustická kulisa, pretože Audi ubralo na zvukovej izolácii medzi motorovým priestorom a kabínou.

Tento luxus kombinovaný s excelentnou dynamikou nie je ale lacný. Audi si svoje športové dvojičky cení na minimálne 135 000 eur.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi RS7 Sportback #Audi RS6 Avant
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek