Tak ako Peugeot pri modeli 308, chystá aj Opel elektrifikáciu sesterskej Astry. Umožňuje to multienergetická platforma EMP2, ktorá si poradí s dieselovými a benzínovými motormi, ale aj plug-in hybridným a čisto elektrickým pohonom. Vo svete elektromobilov to bude príjemné spestrenie, pretože Astra Electric ponúkne obe karosárske verzie, teda aj kombi Sports Tourer. Zatiaľ je totiž na trhu jediné elektrické kombi – čínske MG5. Peugeot e-308 SW je síce tiež v pláne, ale k zákazníkom ešte nedorazil. Napokon, aj na elektrickú Astru si ešte chvíľku počkáme. Objednávky otvorí Opel na jar budúceho roka.
Čítajte viac Opel Grandland GSe: Druhý športový Opel je tu. Stovku dá za 6,1 sZatiaľ sa môžeme pozrieť na prvé snímky. Ako vidieť, elektrifikácia sa nijako zvlášť nepodpísala na dizajne. Tým Opel len demonštruje, že elektrický pohon sa stáva štandardom. Techniku preberá z Peugeotu 308. Pohon tak zabezpečí predný elektromotor s umierneným výkonom 115 kW. Opel teda nešiel cestou extrémov, ale skôr efektivity. Elektrická verzia sa výkonovo zaradí medzi tie so spaľovacími motormi a silnejší plug-in hybrid. O dynamiku sa však obávať netreba, pretože krútiaci moment 270 Nm je dostupný prakticky od nulových otáčok. Zrýchlenie na stovku zatiaľ nepoznáme.
Zato Opel zverejnil maximálnu rýchlosť 170 km/h, ktorá je mierne vyššia v porovnaní s konkurenciou a o 10 km/h vyššia aj v porovnaní s Peugeotom 308. Podlahová batéria má kapacitu 54 kWh, z toho 51 využiteľných. To je, naopak, menej, než ponúka napríklad kórejská či nemecká konkurencia. Opel však sľubuje nízku spotrebu energie, len 12,7 kWh, takže na jedno nabitie by mali dvojičky zvládnuť normovaných 416 km. Podpora nabíjania výkonom 100 kW znamená, že na 80 % kapacity by sa mala batéria nabiť za 30 minút. Palubná nabíjačka bude mať štandardne 11 kW, čo zrýchli domáce nabíjanie.
Sympatické je, že napriek elektrifikácii zásadne neutrpeli úžitkové vlastnosti. Stodva článkov akumulátora je uložených v dvanástich podlahových moduloch. Kombi Sports Tourer má batožinový priestor s objemom 516 litrov a po sklopení operadiel 1 553. Je to však i tak o 98 litrov menej ako pri verziách so spaľovacími motormi. Vzhľadom na to, že kufor novej Astry Sports Tourer narástol medzigeneračne o 68 litrov, nie je to až taká ujma. Astra Electric preberá z bežných verzií kompletný infotainment s dvojicou 10-palcových displejov, samozrejme, doplnený o funkcie elektrického pohonu, aj balík asistenčných systémov Intelli-Drive 2.0.
Čítajte viac Video: Od šijacích strojov až k novej Astre. Opel slávi 160 rokovVodiči budú mať na výber režimy Eco, Normal a Sport. Funkcia Brake umožní regulovať rýchlosť prakticky len akceleračným pedálom, pretože zvyšuje rekuperáciu na maximum. Užívateľom by mala zjednodušiť prevádzku aplikácia Free2Move e-solutions, ktorá zahŕňa plánovač trás s predvídaním fáz nabíjania. Vďaka nízko uloženej batérii sľubuje Opel nízke ťažisko, a teda aj dobrú ovládateľnosť. Bližšie informácie sa dozvieme na budúci rok v čase štartu predaja. Prvé vozidlá by sa mali dostať k zákazníkom v lete.