
Aktuálna generácia Mazdy 6 je tu s nami už desať rokov. Vďaka nadčasovému dizajnu by ste to na ňu ale asi ani nepovedali. V každom prípade sa schyľuje k jej koncu a nie je isté, či bude tá ďalšia vôbec sedanom a kombi. Šušká sa skôr o crossoveri v štýle Peugeotu 408, Citroënu C5 X alebo nového Fordu Mondeo, predávaného v Číne. A to už pravdepodobne na novej platforme so zadným náhonom. Ak nemáte chuť na experimenty, súčasná Mazda 6 tu stále je a dokonca prichádza v atraktívnej rozlúčkovej verzii 20th Anniversary Edition. Ako naznačuje prívlastok „limitky“, je venovaná 20. výročiu Mazdy 6, ktorú automobilka predstavila v roku 2002.

Zatiaľ je síce novinka potvrdená len pre domáci japonský a tiež austrálsky trh, ale nakoniec sa dostane aj do Európy. Od bežných šestiek sa sedan a kombi líšia špecifickým lakom. Na výber bude bordový Artisan Red alebo biely Rodhium White. K tomu Mazda pridá strieborné 19-palcové disky a striebornú prednú masku. Na predných blatníkoch sa objavia plakety s názvom edície. Vybavenie bude vychádzať z najvyššej úrovne Tacumi, ale navyše pribudne prémiové kožené čalúnenie Nappa Tan s tmavým hnedým lemovaním, logá edície na opierkach hláv či otvárateľné strešné okno.

Techniku pod kapotou poznáme zatiaľ len pre austrálsky a japonský trh. A máme čo závidieť, pretože do Austrálie dorazí Mazda 6 20th Anniversary s preplňovaným 2,5-litrovým 6-valcom s výkonom 170 kW a Japonci sa zasa budú môcť tešiť z naftového motora 2,2 Skyactiv-D s výkonom 147 kW. Ani jeden z týchto motorov nie je dnes u nás k dispozícii. Európe asi ostane len atmosférický dvojliter 2,0 Skyactiv-G. Celý modelový rad však prešiel drobnými zlepšeniami. Upravená bola napríklad 6-stupňová automatická prevodovka, ktorá radí rýchlejšie a elektrický posilňovač riadenia ponúka lepšiu spätnú väzbu.
