Bugatti predstavilo Chiron, ako nástupcu Veyronu v roku 2016. Tak ako pri predchodcovi mala automobilka v Molsheime v pláne vyrobiť presne 500 kusov. Tak sa aj stane, napokon, každý zostávajúci exemplár už má svojho majiteľa. Až na jeden. A na tomto „voľnom šasi“ sa Bugatti rozhodlo vytvoriť čosi výnimočné – solitér určený do dražby. Má byť reakciou na ideu viacerých zákazníkov spojiť extrémny charakter verzie Pur Sport z roku 2020, ktorá bola typická masívnym pevným zadným krídlom, s civilnejšími aspektmi, ktoré sú charakteristické pre klasický Chiron či Chiron Sport.
Tak vznikol Chiron Profilée, pomenovaný podľa jednej z prvých kreácií Jeana Bugattiho, konkrétne kupé Type 46. Novinka preto dostala techniku Pur Sportu, orientovanú skôr na okruhy, čo znamená silnejšiu verziu motora 8,0 W16 s výkonom 1 500 koní, spojenú s prevodovkou so skrátenými prevodovými pomermi o 15 %, no zároveň menej agresívny aerodynamický tuning, čo znamená elegantnejší vzhľad predĺženej chvostovej časti. Megalomanské zadné krídlo nahradilo menšie, tiež pevné, ktoré zjemňuje celkový profil, no navyše má dve dôležité funkcie.
Na jednej strane zvyšuje spolu s masívnym difúzorom prítlak a zároveň využíva podtlak pod krídlom na odvod horúceho vzduchu z motorového priestoru cez dva špecifické kanále. V takejto konfigurácii šprintuje Chiron Profilée na stovku za žažko predstaviteľných 2,3 sekundy a na dvojnásobok za 5,5 sekundy! Maximálna rýchlosť tým ale utrpela, je „len“ 380 km/h. To je síce menej ako pri Super Sporte, ale zároveň o 30 km/h viac v porovnaní s extrémnym Pur Sportom. Podobne je to s naladením podvozka, ktorý zmenou odklonu kolies ponúkne posádke predsa len viac komfortu ako sparťanský Pur Sport, no zároveň je tuhší ako pri Chirone Sport.
Exteriér dostal belasý lak Argent Atlantique, vyvinutý špeciálne pre Profilée. Žiadne iné Bugatti nepoužilo tento odtieň. Kontrastujú s ním odhalené karbónové povrchy v spodnej časť pokryté priesvitným lakom. Špecifické sú aj kolesá, evokujúce typický motív podkovy. Odtieň Le Patron kombinujú opäť s belasými akcentmi. Zvláštnosťou interiéru je tkaná koža, ktorá pokrýva časť palubnej dosky, stredovej konzoly a výplne dverí. Na výrobu tohto čalúnenia použilo Bugatti neskutočných 2 500 metrov kožených pásov. Komfortné sedadlá sú zas čalúnené kombináciou kože Gris Rafale a Deep Blue.
Čítajte viac Nové Bugatti bude opäť na benzín! W16 však nahradí hybridZaujímavé je, že hoci vznikol jeden jediný solitér, v Molsheime pracovali na Profilée v plnom nasadení, akoby išlo celú sériu. Jeho majiteľa zatiaľ nepoznáme, pretože Bugatti sa rozhodlo, že Profilée vydraží prostredníctvom aukčného domu RM Sotheby's. „Chceli sme dať férovú šancu každému nadšencovi značky Bugatti získať toto jedinečné auto,“ vysvetľuje rozhodnutie Christophe Piochon, prezident Bugatti Automobiles. Cena bude iste extrémna, možno vyššia ako pri Bugatti Divo. Pôjde totiž nielen o solitérne Bugatti, ale vlastne aj to posledné s ikonickým motorom 8,0 W16. Bude tak symbolickou bodkou za touto vzrušujúcou érou.