VW opäť pripomína koncept ID. Xtreme. Od liniek asi nemá ďaleko

Začalo sa to len ako štúdia pre dobrodruhov. Volkswagen však nikdy nevylúčil, že by sa jeho off-roadovo ladený elektromobil mohol ocitnúť na montážnych linkách. Teraz je k nim o krôčik bližšie.

28.12.2022 10:00
debata (3)
Koncept Xtreme vychádza z ID. 4 GTX, teda z... Foto: Volkswagen
VW ID. Xtreme Concept - 2022 Koncept Xtreme vychádza z ID. 4 GTX, teda z verzie s pohonom oboch náprav. Off-roadový tuning mu ale priniesol terénne pneumatiky, rozšírené blatníky a strešný nosič so svetelnou rampou.

Prvýkrát nám Volkswagen ukázal koncept ID. Xtreme na septembrovom zraze priaznivcov elektromobility ID. Trefen v Locarne. Už vtedy sa automobilka vyjadrila, že čaká na spätnú väzbu. A tá bola asi priaznivá, pretože teraz zverejnila novú sériu fotografií, vrátane prvej snímky interiéru. Pripomeňme, že ID. 4 Xtreme je derivátom známeho elektrického SUV ID.4 v najvýkon­nejšej verzii GTX. Rozdielov je tu ale požehnane, pretože čisto elektrická platforma MEB umožňuje variovať výkon aj množstvo ďalších parametrov. Výsledkom je dobrodružný „off-road“ s drsným vzhľadom a terénnym podvozkom.

Interiér je plný alcantary a oranžových akcentov. Foto: Volkswagen
VW ID. Xtreme Concept - 2022 Interiér je plný alcantary a oranžových akcentov.

ID. Xtreme dostal 18-palcové disky s terénnymi pneumatikami. Má nielen výrazne väčšiu svetlú výšku, ale aj väčší rozchod kolies, ktorý si vyžiadal výrobu o 50 mm širších blatníkov. Len pre zaujímavosť, vytlačili ich na 3D tlačiarni. Spodnú časť karosérie a nárazníky chránenia hliníkové panely. Tak ako sa na off-road patrí, nechýbajú ani strešné nosiče či svetelná rampa. Tu sa ale „tuneri“ nezastavili. ID. Xtreme má totiž aj viac výkonu. Použitím silnejšieho zadného elektromotora stúpol celkový systémový výkon na 285 kW, čo je až o 65 viac v porovnaní so sériovým ID.4 GTX.

Scout - nová značka Volkswagenu Čítajte viac Scout ožíva. VW ukázal prvú snímku nového SUV

Aby bol zážitok z jazdy presvedčivý, v oddelení Volkswagen Design vyvinuli pre Xtreme nový exteriérový zvuk, ktorý šíria generátory umiestnené v podblatníkoch. V kabíne pribudlo viac Alcantary a oranžových dekorácií. Zároveň Volkswagen zdôrazňuje, že ide o udržateľnú štúdiu, pretože na úpravu použili technici predprodukčný testovací prototyp s batériou, ktorá ma kapacitu 82 kWh. Teraz čaká dobrodružný koncept na rozhodnutie, či obohatí elektrickú ponuku automobilky. Vďaka modularite platformy to nie je žiaden technický problém.

Okrem drsného vzhľadu je ID. Xtreme vybavené... Foto: Volkswagen
VW ID. Xtreme Concept - 2022 Okrem drsného vzhľadu je ID. Xtreme vybavené kompletnou hliníkovou ochranou podvozka. Systémový výkon dvojice elektromotorov vzrástol o 65 kW na konečných 285. Takže páčiť by sa mu malo aj na asfalte.
„Pre mnohých našich zákazníkov sú vozidlá oveľa viac ako len dopravný prostriedok. S ID. Xtreme pozdvihujeme elektrickú mobilitu od VW na novú výkonnostnú úroveň,“ povedala na konto realistickej štúdie Silke Bagschik, vedúca produktového radu MEB. Nie je to zlý nápad, veď elektromobily sa naozaj chystajú do terénu. Máme tu množstvo elektrických pikapov, ako Teslu Cybertruck, Rivian R1T, Ford F-150 Lightning či GMC Hummer EV Pickup, ale aj jeho verziu SUV. Elektrickú budúcnosť naznačil dokonca už aj Jeep, ktorý plánuje hneď tri batériové novinky vrátane elektrifikovaného Wrangleru Magneto.
VW ID. Xtreme Concept - 2022
VW ID. Xtreme Concept - 2022
+36VW ID. Xtreme Concept - 2022

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Volkswagen #Concept #koncept #VW #VW ID
Články podľa značiek