
V roku 2012 predstavil Renault malú dvojmiestnu elektrickú štvorkolku Twizy. Po počiatočnom úspechu, keď sa pre Twizy rozhodlo približne 9 000 zákazníkov, však záujem poklesol a Twizy sa dostalo na okraj elektrifikácie Renaultu. Nakoniec sa vyrábal už len v kórejskom závode v Busane. Zmeniť to má nový Renault Duo. Francúzska automobilka totiž tvrdí, že od čias uvedenia Twizy sa trh zásadne zmenil. Dokladuje to aj úspech nového Citroënu Ami, ktorý bude mať súrodencov v podobe Opelu Rocks-e a Fiatu Topolino. Koncern Stellantis má pre týchto elektrických drobcov už 50 000 zákazníkov.


Tá zmena spočíva v očakávanom náraste spoločného využívania áut, keďže nové autá sú čoraz drahšie a nedostupnejšie. A presne tam chce Renault, presnejšie jeho divízia Mobilize, so svojou novinkou „udrieť“. To napriek tomu, že krátkodobý prenájom áut bol doteraz zväčša stratový. Duo má ale viacero riešení, ktoré by mali straty minimalizovať. Na rozdiel od Twizy bude viac autom ako skútrom. Hoci s pôvodným Twizy má asi 10 % komponentov spoločných, najmä rúrkový rám a sedadlá, dostane konečne dvere, klimatizáciu aj airbagy. To by malo zvýšiť jeho popularitu. Vyrábať sa bude navyše aj v úžitkovej verzii Bento s nákladným objemom jedného kubického metra.


V segmente spoločného využívania áut majú prísť vhod znížené náklady až o 35 %. Jednak tým, že sa bude vyrábať v marockom Tangeri a jednak znížením nákladov na údržbu a prevádzku. Interiér je prakticky nezničiteľný a dá sa ľahko čistiť a umývať. Motýlie dvere zas znižujú riziko poškodenia iných áut pri parkovaní. Verzia Bento si pravdepodobne nájde zákazníkov medzi remeselníkmi a doručovateľmi. Malý pôdorys zas znamená, že na jedno parkovacie miesto sa zmestia priečne až tri vozidlá, čo znamená ďalšie zníženie nákladov, tentoraz za parkovanie. To je dôležité, pretože spoločnosti dodávajúce poslednú míľu a mnohí pracovníci v mestských oblastiach platia vysoké pokuty práve za parkovanie.


Renault Duo je dlhý len 2 430 mm a jeho najvyššia rýchlosť je 40 km/h. To v prípade verzie, ktorú môžu používať aj mladiství s vekom od 14 rokov. Výkonnejšia verzia dosahuje maximálnu rýchlosť 80 km/h a vyžaduje si vodičské oprávnenie. Na jedno nabitie má Duo zvládnuť 140 km. S klasickým maloobchodným predajom Renault zatiaľ neráta. Vyrábať chce približne 17 000 kusov ročne. Ceny prenájmu zatiaľ zverejnené neboli. Na trhu bude mať ale nových konkurentov, nielen trojčatá od Stellantisu, ale napríklad aj nové Microlino od švajčiarskeho výrobcu skútrov Micro, inšpirované legendárnym BMW Isetta.