Suzuki Jimny je najpopulárnejším malým off-roadom planéty. Jeho nová generácia, ktorá ostala verná rámovej konštrukcii či tuhým nápravám, predstavená v roku 2019, vyvolala nadšenie aj v Európe, no jej osud nakoniec spečatili emisie. Suzuki nedokázalo vykompenzovať vyššiu spotrebu Jimny vybaveného 4-valcom 1,5 VVT žiadnym elektromobilom. A tak automobilka z obáv pred pokutami z európskeho teritória Jimny stiahla. Vrátilo ho napokon len v podobe úžitkovej dvojmiestnej verzie, teda v triede N1, pri ktorej sú emisné normy benevolentnejšie.
Inde sa mu však mimoriadne darí. Svedčí o tom aj fakt, že premiéra jeho päťdverovej verzie je už predo dvermi a patrí k najočakávanejším novinkám začiatku tohto roku. Auto bude oficiálne predstavené v Indii a pre začiatok bude predávané len na tamojšom trhu. A to je škoda.

O tom, že v iných krajinách „malé géčko“, ako mnohí Jimny pre jeho tvarovú podobnosť s legendárnym nemeckým off-roadom Mercedes-Benz triedy G prezývajú, stále ľudí baví, svedčí aj nasledujúca úprava. Prakticky jedinou vážnejšou nevýhodou tohto modelu bol doteraz stiesnený vnútorný priestor. Ten neumožňoval absolvovať s týmto autom viacdňové výlety za hranice všedných dní s možnosťou prespávania v prírode.
Japonský úpravca Kamado tento hendikep odstránil. Zabudoval totiž priamo do strechy strešný stan. Dôležité je práve slovo „zabudoval“ – nejde totiž o jeho jednoduchú montáž na lyžiny, stan je v skutočnosti organickou súčasťou strechy a nepôsobí na nej nijako rušivo.
Jeho názov je Canotier J3 a okrem toho, že fakticky splýva so strechou, má niekoľko ďalších unikátnych vlastností. V prvom rade – váži necelých 50 kilogramov, takže aj pri ultraľahkom Suzuki Jimny by nemal nijako významne zhoršovať jeho jazdné vlastnosti a priechodnosť terénom. V druhom rade – aj na kompaktnej streche je po rozložení stan prekvapivo veľký.
Aby sme boli konkrétni – na dĺžku má 2 100 mm, na šírku 1 120 mm a na výšku až 970 mm na výšku. Inak povedané – vyspí sa v ňom aj nadpriemerne vysoký človek a s (väčšou) trochou skromnosti aj dvojčlenná posádka. A to je pri takto kompaktnom aute naozaj výnimočné.
V stane je spací matrac, prístup do neho zabezpečuje skladací rebrík, ktorý možno pri prevoze upevniť v interiéri auta. Samotný stan je z nepremokavého materiálu s nadštandardnými izolačnými vlastnosťami.
Jeho cena je v prepočte približne 5 500 eur, čo je cena kvalitnejších značkových strešných stanov. Je tu však jeden problém – keďže stan je súčasťou strechy, spoločnosť Kamado tvrdí, že ho musia inštalovať jej technici. A to bude pre európskych záujemcov vážny problém.