Chevrolet Corvette E-Ray: Z kultového kupé je šialený hybrid. O 8-valec neprišiel

Prvý elektrifikovaný Chevrolet Corvette je hneď najsilnejším modelom v histórii. Má systémových 481 kW, pohon oboch náprav stovku dá za 2,5 sekundy!

19.01.2023 10:00
debata
Hybridná Corvette E-Ray má výraznejšiu masku a... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette E-Ray - 2023 Hybridná Corvette E-Ray má výraznejšiu masku a rozšírené blatníky po vzore verzie Z06. Za príplatok dostanete aj "rýchle pruhy".

Je síce pravdou, že Chevrolet pripravuje aj čisto elektrickú verziu kultového kupé Corvette, ale kým sa predstaví, ubehne ešte nejaký ten čas. S elektrifikáciou tak začína pozvoľna – hybridom. Corvette E-Ray je vlastne prvým hybridom v jej histórii, ktorá siaha až do roku 1953. Predstavila sa vskutku symbolicky, presne 60 rokov od premiéry konceptu na výstave Motorama v New Yorku, teda na identickom mieste. Po tom, čo ôsma generácia tohto „amerického Ferrari“ zmenila koncepciu, keď konštruktéri presunuli motor spod prednej kapoty pred zadnú náprav, ide o ďalší technologický míľnik. A v celku sympatický, pretože Corvette E-Ray používa dodatočnú elektrickú silu skôr na zlepšenie dynamiky ako na zníženie emisií. A to bez hendikepu extrémnej nadváhy.

Chevrolet Corvette C8 Stingray - 2020 Čítajte viac Corvette sa osamostatňuje. Už nechce byť Chevroletom

Napokon, Chevrolet ani netají, že E-Ray je najsilnejšou Corvette všetkých čias. Kombinuje dobre známy 8-valec LT2 Small Block s objemom 6,3 litra, ktorý posiela k zadným kolesám cez 8-stupňovú dvojspojku 360 kW a 637 Nm s elektromotorom na prednej náprave. Elektrická časť pohonu je tak úplne oddelená a tej spaľovacej. Zato dokáže divy. Corvette má totiž vďaka tomu v zálohe ďalších 120 kW výkonu a 165 Nm krútiaceho momentu. Celkový systémový výkon sa tým vyšplhal na ohromujúcich 481 kW. To znamená raketový šprint na stovku za približne 2,5 sekundy, čo je údaj takmer z ríše snov. Štvrť míle, teda 400 metrov, zas zvládne za 10,5 sekundy s koncovou rýchlosťou 209 km/h. Zároveň ide o prvú Corvette s pohonom oboch náprav, nazývaný eAWD.

Hybridná sústava kombinuje “plnotučný“ 8-valec... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette C8 Stingray - 2020 Hybridná sústava kombinuje “plnotučný“ 8-valec 6,3 LT2 Small Block s vpredu uloženým elektromotorom a batériu s kapacitou 1,9 kWh.

Elektrická energia sa ukladá v li-ion akumulátore s kapacitou len 1,9 kWh ,čo je jasným znamením, že ide o čistokrvný hybrid. Batéria, uložená v ideálnej pozícii, medzi sedadlami, sa nabíja len rekuperáciou alebo prebytočnou energiou motora. Externé nabíjanie E-Ray nemá. Elektrifikácia ponúka množstvo výhod. Nielen samotnú dynamiku ale aj lepšiu trakciu a nové jazdné programy. Pri dostatočne nabitom akumulátore je možný čisto elektrický mód Stealth, asi na vzdialenosť dvoch kilometrov, ktorý sa dá využiť napríklad pri nehlučnom výjazde z obytnej zóny do rýchlosti 72 km/h. Ďalšími režimami sú Tour, Sport, Track, Weather, My Mode a Z-Mode. Majitelia si môžu vybrať aj funkciu Charge+, ktorá maximalizuje stav nabitia batérie.

Interiér je zušľachtený sýtozelenými... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette E-Ray - 2023 Interiér je zušľachtený sýtozelenými dekoráciami a infotainmentom so špecifickou „hybridnou“ grafikou.

Elektrický pohon sa tiež podieľa na lepšej stabilite pri výjazdoch zo zákrut a teda znížení pretáčavosti. Napokon, E-Ray nie je oveľa ťažšie ako bežné Corvette – 1 712 vs. 1 530 kg. Neutrpel dokonca ani kufor. Z batožinového priestoru ubudli len zanedbateľné dva litre, takže stále je tu veľmi slušných 335 litrov – bavíme sa o superšporte. Spolu s Corvette E-Ray dostanú zákazníci aj rozšírenú výbavu. Napríklad podvozok Magnetic Ride Control s magnetoreolo­gickými tlmičmi, karbón-keramické brzdy Brembo, celoročné pneumatiky Michelin Pilot Sport či špecifický infotainment s aplikáciou E-Ray Performance s troma druhmi zobrazenia. Gauges ukazuje výkon oboch motorov, Dyno zobrazuje graf výkonu a krútiaceho momentu a Data zas energetické toky hybridného systému.

Špecifické sú aj 5-lúčové disky kolies.... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette E-Ray - 2023 Špecifické sú aj 5-lúčové disky kolies. Základným obutím sú pneumatiky Michelin Pilot Sport.

Od klasických Corvette Stingray rozpoznáte E-Ray vďaka širším blatníkom z Corvette Z06, ktoré zväčšili šírku karosérie o 91 mm, maske s horizontálnymi lištami, špecifickým kolesami s 5-lúčovým dizajnom a karbónovým plaketám. Za príplatok si môžete dopriať čierne výfuky, nové laky Riptide Blue, Seawolf Grey a Cacti, karbónové disky či „rýchle pruhy“ vo farbe Electric Blue. V interiéri Artemis Dipped upozorňuje E-Ray na svoju elektrickú povahu balíkom sýtozelených dekorácií. Na výber je ale aj karbónový paket, sedem možností farebného konceptu kabíny a tri druhy sedadiel – od štandardných až po okruhové. Chevrolet spustí predaj E-Ray ešte tento rok.

Corvette - vízia SUV Čítajte viac Bude z Corvette brutálne SUV? Je to takmer isté

Základná cena štartuje na 111 295 dolároch (102 622 €), čo robí z E-Ray najdrahšiu Corvette. Vzhľadom k parametrom je i tak Corvette E-Ray najlacnejším superšportom, neporovnateľne lacnejším ako súperi od Ferrari, Lamborghini, Porsche, či McLarenu. Vyrábať ju budú v závode GM Bowling Green Assembly v Kentucky.

Chevrolet Corvette E-Ray - 2023
Chevrolet Corvette E-Ray - 2023
+19Chevrolet Corvette E-Ray - 2023

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Chevrolet #Chevrolet Corvette #Chevrolet Corvette E-Ray
Články podľa značiek