Je síce pravdou, že Chevrolet pripravuje aj čisto elektrickú verziu kultového kupé Corvette, ale kým sa predstaví, ubehne ešte nejaký ten čas. S elektrifikáciou tak začína pozvoľna – hybridom. Corvette E-Ray je vlastne prvým hybridom v jej histórii, ktorá siaha až do roku 1953. Predstavila sa vskutku symbolicky, presne 60 rokov od premiéry konceptu na výstave Motorama v New Yorku, teda na identickom mieste. Po tom, čo ôsma generácia tohto „amerického Ferrari“ zmenila koncepciu, keď konštruktéri presunuli motor spod prednej kapoty pred zadnú náprav, ide o ďalší technologický míľnik. A v celku sympatický, pretože Corvette E-Ray používa dodatočnú elektrickú silu skôr na zlepšenie dynamiky ako na zníženie emisií. A to bez hendikepu extrémnej nadváhy.
Čítajte viac Corvette sa osamostatňuje. Už nechce byť ChevroletomNapokon, Chevrolet ani netají, že E-Ray je najsilnejšou Corvette všetkých čias. Kombinuje dobre známy 8-valec LT2 Small Block s objemom 6,3 litra, ktorý posiela k zadným kolesám cez 8-stupňovú dvojspojku 360 kW a 637 Nm s elektromotorom na prednej náprave. Elektrická časť pohonu je tak úplne oddelená a tej spaľovacej. Zato dokáže divy. Corvette má totiž vďaka tomu v zálohe ďalších 120 kW výkonu a 165 Nm krútiaceho momentu. Celkový systémový výkon sa tým vyšplhal na ohromujúcich 481 kW. To znamená raketový šprint na stovku za približne 2,5 sekundy, čo je údaj takmer z ríše snov. Štvrť míle, teda 400 metrov, zas zvládne za 10,5 sekundy s koncovou rýchlosťou 209 km/h. Zároveň ide o prvú Corvette s pohonom oboch náprav, nazývaný eAWD.
Elektrická energia sa ukladá v li-ion akumulátore s kapacitou len 1,9 kWh ,čo je jasným znamením, že ide o čistokrvný hybrid. Batéria, uložená v ideálnej pozícii, medzi sedadlami, sa nabíja len rekuperáciou alebo prebytočnou energiou motora. Externé nabíjanie E-Ray nemá. Elektrifikácia ponúka množstvo výhod. Nielen samotnú dynamiku ale aj lepšiu trakciu a nové jazdné programy. Pri dostatočne nabitom akumulátore je možný čisto elektrický mód Stealth, asi na vzdialenosť dvoch kilometrov, ktorý sa dá využiť napríklad pri nehlučnom výjazde z obytnej zóny do rýchlosti 72 km/h. Ďalšími režimami sú Tour, Sport, Track, Weather, My Mode a Z-Mode. Majitelia si môžu vybrať aj funkciu Charge+, ktorá maximalizuje stav nabitia batérie.
Elektrický pohon sa tiež podieľa na lepšej stabilite pri výjazdoch zo zákrut a teda znížení pretáčavosti. Napokon, E-Ray nie je oveľa ťažšie ako bežné Corvette – 1 712 vs. 1 530 kg. Neutrpel dokonca ani kufor. Z batožinového priestoru ubudli len zanedbateľné dva litre, takže stále je tu veľmi slušných 335 litrov – bavíme sa o superšporte. Spolu s Corvette E-Ray dostanú zákazníci aj rozšírenú výbavu. Napríklad podvozok Magnetic Ride Control s magnetoreologickými tlmičmi, karbón-keramické brzdy Brembo, celoročné pneumatiky Michelin Pilot Sport či špecifický infotainment s aplikáciou E-Ray Performance s troma druhmi zobrazenia. Gauges ukazuje výkon oboch motorov, Dyno zobrazuje graf výkonu a krútiaceho momentu a Data zas energetické toky hybridného systému.
Od klasických Corvette Stingray rozpoznáte E-Ray vďaka širším blatníkom z Corvette Z06, ktoré zväčšili šírku karosérie o 91 mm, maske s horizontálnymi lištami, špecifickým kolesami s 5-lúčovým dizajnom a karbónovým plaketám. Za príplatok si môžete dopriať čierne výfuky, nové laky Riptide Blue, Seawolf Grey a Cacti, karbónové disky či „rýchle pruhy“ vo farbe Electric Blue. V interiéri Artemis Dipped upozorňuje E-Ray na svoju elektrickú povahu balíkom sýtozelených dekorácií. Na výber je ale aj karbónový paket, sedem možností farebného konceptu kabíny a tri druhy sedadiel – od štandardných až po okruhové. Chevrolet spustí predaj E-Ray ešte tento rok.
Čítajte viac Bude z Corvette brutálne SUV? Je to takmer istéZákladná cena štartuje na 111 295 dolároch (102 622 €), čo robí z E-Ray najdrahšiu Corvette. Vzhľadom k parametrom je i tak Corvette E-Ray najlacnejším superšportom, neporovnateľne lacnejším ako súperi od Ferrari, Lamborghini, Porsche, či McLarenu. Vyrábať ju budú v závode GM Bowling Green Assembly v Kentucky.