BMW M3 CS: Brutálny sedan pritvrdzuje limitovanou sériou. ‘Karbónom’ nešetrí

Po vylepšení novej generácie kupé M4 v podobe verzie CSL, prichádza na rad aj praktickejší variant M3. Hoci písmeno „L“ s názvu vypadlo, schopnosti aj parametre ostávajú extrémne.

31.01.2023 10:00
BMW M3 CS Foto:
V princípe ide o vylepšenie modelu M3 Competition, a to po všetkých stránkach.
debata

BMW M3 je už niekoľko generácií symbolom dokonalého prevedenia bavorského modelového radu 3. Lenže v Mníchove vedia ísť ešte ďalej a ponúknuť zákazníkom ešte extrémnejšiu verziu legendárneho sedanu. Kým kupé M4 dostalo limitovanú edíciu v podobe variantu CSL, sedan M3 sa predstaví ako CS.

BMW M3 CS
BMW M3 CS
+6BMW M3 CS

V princípe ide o vylepšenie modelu M3 Competition, a to po všetkých stránkach. Zvonku je to viditeľné hlavne vďaka dielcom z karbónových vláken. Reč je o streche, o krytoch spätných zrkadiel, o zadnom spojleri a o difúzore. Na výber budú štyri laky karosérie, a to zelená Signal Green, sivá Brooklyn Grey, čierna Sapphire Black a biela Frozen Solid White.

BMW M3 CS
BMW M3 CS
+6BMW M3 CS

V interiéri zaujmú predné karbónové škrupinové sedadlá, športový volant obšitý Alcantarou a uhlíkové páčky radenia pod volantom. Digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca a obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 14,9 palca sa nachádzajú pod jedným kusom zaobleného skla.

BMW 3.0 CSL - 2022 Čítajte aj BMW 3,0 CSL: Vzácna limitka oslavuje 50 rokov M. Nič kultovejšie nezoženiete

Podstatou BMW M3 CS sú však jazdné vlastnosti, ktoré vyplývajú z vylepšených parametrov. Spomínané použitie karbónových dielcov a titánový výfuk udržali hmotnosť na 1 765 kilogramoch. Tie ženie vpred trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 405 kW (550 k), čo je nárast o 30 kW (40 k) oproti variantu M3 Competition. Zväčšenie výkonu technici dosiahli zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadiel z 1,7 na 2,1 baru a úpravou riadiacej jednotky. Krútiaci moment 650 Nm je dostupný v rozmedzí od 2 750 do 5 950 otáčok za minútu.

V interiéri zaujmú predné karbónové škrupinové... Foto: BMW
BMW M3 CS 15 V interiéri zaujmú predné karbónové škrupinové sedadlá, športový volant obšitý Alcantarou a uhlíkové páčky radenia pod volantom.

Výkon prenáša osemstupňová automatická prevodovka M Steptronic na kolesá oboch náprav v podobe systému xDrive, ktorý preferuje zadnú nápravu. V rámci jazdných režimov je možné auto prepnúť na rýdzi pohon zadných kolies 2WD. Adaptívne tlmiče, stabilizátory aj riadenie dostali nové nastavenia. Štandardom sú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 obuté na 19-palcových diskoch vpredu a 20-palcových diskoch vzadu.

BMW M2 - 2022 Čítajte aj BMW M2: Šesťvalec, manuál aj zadný náhon. Toto auto nás vracia do zlatých čias

BMW M3 CS zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a na 200 km/h za 11,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 302 km/h. Výroba „limitky“ odštartuje v marci tohto roku v mníchovskej fabrike a určená bude predovšetkým pre amerických, nemeckých, britských a japonských zákazníkov.

Technické údaje

Motor trojlitrový zážihový radový s preplňovaním
Počet valcov 6
Výkon (kW/k) 405 / 550
Krútiaci moment (Nm) 650
Prevodovka 8-stupňová automatická
Poháňaná náprava obe
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 3,4
Zrýchlenie z 0 na 200 km/h (s) 11,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 302

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #sedan #BMW M3 #BMW M3 CS
Články podľa značiek