Nová generácia GranTurisma nie je v dnešnej dobe takým lákadlom ako SUV modely Levante alebo Grecale. Ide však o prvý model talianskej značky, ktorý, okrem verzie so spaľovacím motorom – konkrétne zážihovým vidlicovým šesťvalcom – bude k dispozícii aj ako čistý elektromobil.
Verzia GranTurismo Folgore sa bude odlišovať niekoľkými dizajnovými aj funkčnými detailmi. Zvonku to sú tmavé lesklé časti ako predná maska, predný splitter a kľučky dvier, zatiaľ čo logo a nápisy sú vo farbe medi. Interiér bude na výber v dvoch prevedeniach, a to vo svetlom alebo v tmavom. Kontrastné prešívanie bude taktiež medenej farby.
Pokiaľ ide o funkčnosť, tak 20-palcové disky vpredu a 21-palcové disky kolies vzadu sú aerodynamicky optimalizované, čo prispieva k celkovému koeficientu odporu vzduchu Cx 0,26, čo je o dve desatiny nižší koeficient ako v prípade spaľovacej verzie.
Palubnej doske dominujú displeje. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,2 palca. Informačno-zábavný systém sa ovláda cez 12,3-palcový displej, pod ktorým sa nachádza 8,8-palcový dotykový panel na ovládanie ventilácie a ostatných komfortných funkcií.
To, čím Maserati GranTurismo Folgore vyráža dych, sú však tri elektromotory so zhodným výkonom 300 kW (402 k). Dva sú umiestnené na zadných kolesách a tretí na prednej náprave. Kombinovaný výkon viac ako 1 200 konských síl znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 km/h.
Batéria má kapacitu 92,5 kWh a elektrický okruh pracuje pod napätím 800 voltov. Vodič bude mať na výber štyri jazdné režimy. Pre predĺženie dojazdu bude môcť zvoliť možnosť Max Range, ktorá obmedzí maximálnu rýchlosť na 130 km/h, otupí reakciu na stlačenie akcelerátora a zníži výkon klimatizácie. Režim GT bude určený na pohodlnú jazdu, pričom k dispozícii bude len 80 % výkonu.
Čítajte aj Maserati Grecale: Nový ‘vietor‘ má techniku MC20. Stovku dá za 3,8 s!Pre športovú jazdu bude určený režim Sport, v ktorom bude k dispozícii všetok výkon a tlmiče stuhnú pre lepšiu ovládateľnosť. Okrem toto si môže vodič zvoliť aj režim Corsa, ktorý ku nastaveniam režimu Sport pridáva aj obmedzenie stabilizačného systému, čo dáva vodičovi možnosť naplno využiť potenciál auta. Digitálny prístrojový panel pritom zobrazuje iba nevyhnutné informácie pre jazdu na okruhu vrátane teploty batérie.