
Toyota uviedla novú Corollu Cross na trh len vlani a to výlučne v hybridnej verzii 2,0 Hybrid s výkonom 146 kW. Zákazníci mohli voliť medzi predným náhonom FWD alebo štvorkolkou AWD-i, ktorá pridala druhý elektromotor na zadnej náprave. Až teraz prichádza na rad dostupnejšia verzia 1,8 Hybrid. Tá síce využíva slabší 4-valec s objemom 1,8 litra, ale báť sa o dynamiku naozaj netreba. Aj slabšia verzia totiž už vychádza z piatej generácie hybridného pohonu Toyoty, ktorá sa predstavila v novom Priuse a zakrátko zamierila aj pod kapotu výrazne modernizovanej Corolly sedan, hatchback a kombi Sports Touring.


Nový hybrid má v porovnaní s predošlým systémový výkon zvýšený z 90 na 103 kW, pričom 72 kW pripadá na spaľovaciu jednotku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa vďaka tomu udrží pod hranicou desiatich sekúnd. Maximálna rýchlosť klesla len o zanedbateľných 10 km/h zo 180 na 170 km. Vodiči ocenia prirodzenejší vzťah medzi otáčkami motora a okamžitou rýchlosťou, teda potlačenie „mixér efektu“ pri prudšej akcelerácii. Samozrejme, novinka bude aj o čosi úspornejšia. Corolla Cross 1,8 Hybrid spotrebuje na 100 km priemerne 4,9 až 5,3 litra benzínu, čo je o deci menej v porovnaní s výkonnejšou verziou. V reálnych podmienkach očakávame výraznejší rozdiel.


Corolla Cross bude zároveň ťažiť z nižšej hmotnosti. Na váhe ubudlo 30 kg. No nesúvisí to s hybridnou sústavou, pretože aj Corolla Cross má identickú li-ion batériu s kapacitou 4,08 kWh. Keďže sa ale v jej prípade nepočíta s pohonom oboch náprav AWD-i, vystačí si namiesto dvojitého lichobežníkového zavesenia zadných kolies so zadnou torznou priečkou. Túto zmenu umožňuje variabilita platformy GA-C, na ktorej stoja bežné verzie Corolly. Jednoduchšia konštrukcia nápravy prinesie aj efekt väčšieho batožinového priestoru. Pod zadným vekom pribudlo citeľných 48 litrov. Celkový objem paradoxne Toyota neuvádza a nevieme ho vypočítať, keďže tento údaj nenájdete ani v technických špecifikáciách verzie 2,0 Hybrid.

Výhodou bude nižšia cena. Kým výkonnejšia Corolla Cross štartuje na 32 190 eurách, novinka bude o 2 000 eur lacnejšia. Stupne výbavy sú identické. Slabší pohon teda neznamená menej komfortu ani bezpečnosti. Súčasťou výbavy je najnovší multimediálny systém Toyota Smart Connect, ktorý sa môže pochváliť 10,5-palcovou dotykovou obrazovkou, aktualizáciou softvéru na diaľku, využívaním cloudových dát aj aktualizovaným balíkom asistenčných systémov Toyota Safety Sense s novým funkciami, ako núdzovým zastavením, ochranou pred nechcenou akceleráciou pri nízkych rýchlostiach či asistentom pre zaraďovanie na križovatkách. Prvé kusy dorazia do predajní až koncom leta.