Nový Peugeot 408 je pravdepodobne jedným z najneortodoxnejších modelov v novodobej histórii tejto automobilovej značky. A celkom určite patrí k tým najkrajším.
Nie je to ani SUV-kupé, ako by sa niekomu mohlo zdať, je to skôr veľký liftback so zvýšeným podvozkom, ktorý aj vďaka svojej modernej elegancii na cestách vynikne. Má zvýšenú svetlú výšku, ale na druhej strane zníženú celkovú výšku, takže jeho športový dizajn a plynulé línie zdôrazňujú jeho aerodynamické vlastnosti.
Naozaj výnimočné auto
Môže sa pochváliť rázvorom natiahnutým až na 2 787 mm, rovnakým, ako má limuzína Peugeot 508, s ktorou zdieľa aj najmodernejšie technológie. Tým však podobnosť končí. Peugeot išiel pri tomto výnimočnom modeli vlastnou cestou v exteriéri aj interiéri, hoci filozofia je približne taká istá. Predná maska, ktorá plynulo prechádza do ultratenkých Matrix LED svetiel ho radí do novej generácie modelov Peugeot s výraznou vizuálnou identitou. K tomu pridáva diódové „tesáky“, ultratenké svetlá Matrix LED a nové logo, ukrývajúce radar adaptívneho tempomatu.
Zboku zaujme ostrými líniami masívnych prahov aj oblúkmi blatníkov zo sveta crossoverov, ktoré kontrastujú so splývavou dynamickou siluetou zadnej časti. Tá obsahuje aj typické svetlá s motívom pazúrov. Veľký dôraz je pri tomto modeli kladený na aerodynamiku. Prúdenie vzduchu majú uľahčovať napríklad aj „mačacie uši“ v strešnom spojleri.
Hi-tech výbava
V kabíne je využité ergonomické riešenie priestoru vodiča Peugeot i-Cockpit najnovšej generácie s kompaktným volantom s ovládacími prvkami integrovanými do volantu, nechýba 3D prístrojový panel s 10" digitálnym displejom a 10" HD centrálny dotykový displej. Poloha pri šoférovaní, ktorá pripomína hatchback, v kombinácii s vyšším posedom vám v tomto aute umožní vidieť cestu z nového pohľadu.
Futuristickú atmosféru podporuje kompaktný volič automatickej prevodovky. Zásadným faktom je však veľkorysý priestor pre cestujúcich v druhom rade, ktorí majú na kolená až 188 mm. A tiež nemôžeme opomenúť batožinový priestor s objemom až 536 litrov. Po sklopení operadiel (40 : 60) narastie až na 1 611 litrov.
Komfort reprezentujú masážne a vyhrievané sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, bezdrôtová nabíjačka smartfónu či výkonné audio Focal Premium s 10 reproduktormi a skutočne prémiovým zvukom. Peugeot 408 je tiež vyzbrojený 30 asistenčnými systémami, ktoré pracujú na základe údajov z celkovo deviatich kamier a šiestich radarov.
Novinkou je balík Drive Assist 2.0, ktorý rozširuje podporu vodiča o poloautomatickú zmenu jazdného prúdu pri predbiehaní a odporúčanie maximálnej rýchlosti. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, udržiavanie v jazdnom pruhu, či sledovanie mŕtveho uhla s dosahom až do vzdialenosti 75 metrov. Novinkou je aj systém nočného videnia Night Vision či sledovanie premávky za vozidlom.
Moderné motory
Základnou motorizáciou je benzínový motor 1.2 PureTech (s výkonom 96 kW, čo je 130 koní). Kto hľadá vyšší výkon, potešia ho dve plug-in hybridné verzie s benzínovým 4-valcom 1.6 PureTech. V slabšej verzii má v kombinácii s automatickou prevodovkou e-EAT8 výkon 150 koní a v silnejšej až 180 koní.
Okrem benzínového motora však obom pomáha elektromotor so zhodným výkonom 81 kW, takže systémový výkon stúpne na 180, respektíve 225 koní kW. Batéria s využiteľnou kapacitou 12,4 kWh má stačiť približne na 60–70 km bezemisnej jazdy. Na domácom wallboxe (7,4 kW) sa nabije doplna za hodinu a 40 minút.
Všetky motorizácie vrátane 3-valca sú štandardne spriahnuté s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V roku 2024 pribudne čisto elektrická verzia tejto novinky. Tú Peugeot vyrába vo francúzskom závode Mulhouse.