Mercedes-Benz E: Nová generácia ukázala interiér. Mení sa na smartfón

Tak predsa: Mercedes-Benz príde v časoch elektrifikácie s ešte jednou generáciou triedy E. A to od základu novou. Aj so spaľovacími motormi. Zato interiér bude ako z budúcnosti.

24.02.2023 14:00
debata
Nová trieda E skombinuje klasický infotainment... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E - 2023 Nová trieda E skombinuje klasický infotainment MBUX s dvojicou obrazoviek s infotainmentom MBUX Hyperscreen. V kabíne tak budú môcť byť až tri displeje. Tá pred vodičom bude však samostatná.

Triedu E považuje Mercedes-Benz za srdce značky. Aj s predchodcami vyrábanými od roku 1946 dodal zákazníkom viac ako 17 miliónov luxusných sedanov či kombi strednej triedy. Je vôbec najpredávanejším modelom Mercedesu-Benz v histórii. A hoci je na svete aj jej elektrický pendant EQE, s klasickým éčkom sa automobilka ešte rozlúčiť nemieni. Už v lete dorazí k zákazníkom celkom nová generácia. Nepôjde len o akúsi hĺbkovú revíziu tej súčasnej. Napokon, Európa nie je celý svet, a tak má novinka, poháňaná spaľovacími motormi, podľa Mercedesu-Benz pred sebou ešte dlhú a úspešnú kariéru.

Premiéru očakávame na jar alebo tesne pred začiatkom predaja. A aby sa na ňu nezabudlo, Mercedes-Benz pustil o novom éčku do sveta prvé informácie. Začal interiérom. Ten má byť športový, kvalitný a digitálny. Prvé snímky odhaľujú, že je v mnohom inšpirovaný luxusnými modelmi triedy S a EQS. Éčko preto dostane aj akýsi Hyperscreen, hoci nie taký obrovský ako v prípade spomínaných modelov. Skombinuje klasický samostatný displej prístrojového panela s dvoma ďalšími obrazovkami. V tejto príplatkovej verzii bude spoločným sklom prekrytá len centrálna obrazovka a obrazovka pred spolujazdcom.

Mercedes-Benz S63 AMG E Performance - 2022 Čítajte viac Mercedes-AMG S 63: Šialené, tento luxusný krížnik dá stovku za 3,3 sekundy

Je to teda akýsi mix medzi známou obrazovkou MBUX Hypercreen a modelmi, ktoré ju nemajú. Podľa nás je to skvelé riešenie, pretože Hypercreen neumožňuje takú ideálnu polohu prístrojového panela, ako to predvádza nové éčko. Mimochodom, obrazovka spolujazdca sa vždy stlmí, ak by sa na ňu vodič pozeral počas jazdy. Pod kontrolou ho má kamera. Na rozdiel od EQE a EQS nebude mať palubná doska turbínové prieduchy klimatizácie. Tie nahradia štrbiny, lemujúce celú hornú časť „palubovky“. Napriek redukcii hardvéru nezabudol Mercedes-Benz aspoň na fyzické tlačidlá základných funkcií, ktoré sú integrované v lište hneď po centrálnou dotykovou obrazovkou.

Prieduchy ventilácie v tvare turbín tu už... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E - 2023 Prieduchy ventilácie v tvare turbín tu už nenájdeme. Prísun vzduchu zabezpečujú nenápadné štrbiny lemujúce celú vrchnú časť „palubovky“.

Práca s infotainmentom MBUX by mala byť jednoduchšia aj vďaka novému dizajnu ikon, ktoré pripomínajú tie zo smartfónu. Vďaka umelej inteligencii bude nová trieda E ešte viac učenlivá a ponúkať obsah v kontexte vašich zvyklostí. Postará sa o to funkcia „routines“, teda rutina. Hlasové ovládanie už nebude nutné aktivovať povelom „Hey Mercedes“. Funkcia Just Talk pochopí povely automaticky. Zadávať hlasom bude možné aj zložité príkazy, napríklad: „Zapni vyhrievanie sedadiel a nastav náladové osvetlenie na oranžovú farbu, ak je teplota v interiéri nižšia ako dvanásť stupňov Celzia.“

Mercedes-Benz EQS - 2021 Čítajte viac Mercedes-Benz v Číne brutálne zlacnil elektromobily. Nestíhal domácej konkurencii

Komfort zabezpečia masážne sedadlá, či audio Burmester s 18 reproduktormi. Hudbu bude možné vďaka rezonančným meničom aj cítiť a dokonca vidieť, pretože na ňu reaguje ambientné podsvietenie. Napríklad rýchle sekvencie úderov môžu vyvolať rýchle zmeny svetla, zatiaľ čo plynulé rytmy vytvoria jemné svetelné toky. S balíkom MBUX Entertainment Plus sprístupní infotainment rôzne aplikácie ako TikTok alebo Angry Birds, samozrejme, za pravidelné poplatky. Aj tu vidieť, ako veľmi sa Mercedes-Benz snaží pritiahnuť mladšiu klientelu vychytávkami mileniálov.

Priemerný vek zákazníkov Mercedesu-Benz je momentálne 57 rokov, kým spomínané aplikácie využívajú ľudia nie starší ako 34 rokov. Priplatiť si bude môcť aj za prehliadač Vivaldi, kancelársku aplikáciu Webex alebo za interiérovú kameru, ktorá zhotoví počas státia selfies a umožní obrázky zdieľať okamžite na sociálnych sieťach. Nás však bude viac zaujímať technika, napríklad zostava motorov, pretože to je to, čo robí z Mercedesu-Benz Mercedes-Benz. A nie aplikácie patriace do sveta smartfónov. Na informácie tohto druhu si však budeme musieť ešte počkať.

Mercedes-Benz E - 2023
Mercedes-Benz E - 2023
+15Mercedes-Benz E - 2023

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz E
Články podľa značiek