Bavorská automobilka postupne elektrifikuje modelové portfólio. Kým pri niektorých modeloch volí cestu čistých elektromobilov alebo plug-in hybridov, pre športové varianty z dielne športovej divízie M využíva mild-hybridnú techniku. Tá sa dostáva už aj pod kapotu SUV X5 M Competition a X6 M Competition. V rámci modernizácie sa však automobilka zamerala na všetky oblasti.
Pokiaľ ide o vzhľad exteriéru, facelift prináša užšie predné LED svetlomety s matrixovou funkciou a čiernu masku chladiča s horizontálnymi lamelami. Zboku zaujmú predné 21-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a vzadu dokonca 22-palcové. V zadnej časti upúta výrazný difúzor a dva páry koncoviek výfukového potrubia. V rámci voliteľnej výbavy sú k dispozícii aj prvky z uhlíkových vláken vrátane krytov spätných zrkadiel.
Vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra, výkonom 460 kW (625 k) a krútiacim momentom 750 Nm spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, do ktorej je po novom integrovaný elektromotor. Ten pracuje v rámci 48-voltového okruhu mild-hybridného systému a dosahuje výkon 9 kW (12 k) a má krútiaci moment až 200 Nm. Vďaka nemu majú vozidlá ostrejšiu reakciu na stlačenie plynového pedálu a lepšiu spotrebu.
Dynamické parametre sa ale nezmenili. Z 0 na 100 km/h zrýchlia oba modely za 3,9 sekundy a z 0 na 200 km/h zrýchli X5 M Competition za 13,8 sekundy a X6 M Competition za 13,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, pričom v rámci balíka M Driver's je zvýšená na 290 km/h.
BMW X5 M Competition aj X6 M Competition sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies M xDrive vrátane aktívneho M diferenciálu na zadnej náprave. Vďaka nemu môže vodič vyberať medzi dvomi režimami pohonu 4WD a 4WD Sport, pričom druhý menovaný výrazne uprednostňuje zadnú nápravu.
Pri jazde na okruhu príde vhod vylepšený systém chladenia a mazania. Prevodovka má tri režimy radenia, a to Road, Sport a Track. Od jazdných režimov závisí aj zvukový prejav M výfukového systému. Prispôsobenie jazdného štýlu dopĺňa M adaptívny podvozok a riadenie M Servotronic.
Čítajte aj BMW X5/X6: Vynovené dvojičky dostali užšie svetlá a nové motoryVo vnútri je hlavnou zmenou spoločné krycie sklo 12,3-palcového digitálneho prístrojového štítu a 14,9-palcovej obrazovky informačno-zábavného systému. Tlačidiel ubudlo, no kruhový ovládač infotainmentu ostal zachovaný. Kožený M volant dostal radiace páčky z uhlíkových vláken. M multifunkčné sedadlá sú čalúnené kožou Merino a na výber sú dve audiosústavy, a to Harman Kardon alebo Bowers & Wilkins. V rámci asistenčných systémov pribudol parkovací asistent Professional, ktorý umožňuje ovládať auto aj zvonku prostredníctvom aplikácie My BMW a mať uložených až desať parkovacích lokalít a zároveň si zapamätať trasu pre vyparkovanie až do vzdialenosti 200 metrov.