Peugeot predstavil súčasnú generáciu vrcholového radu 508 v roku 2018. A bola to obrovská zmena. Z klasickej limuzíny sa totiž stalo 4-dverové kupé s bezrámovými oknami a tiež štýlový „shooting brake“ SW. Bola to jednoznačná reakcia na slabnúci dopyt po klasických zástupcoch strednej triedy. Hneď prvý rok po transformácii predal Peugeot 41 300 kusov, čo bol takmer trojnásobok bilancie z roka 2018. Pandemické roky však päťstoosmičke registračné rekordy rozhodne nepriniesli. Odbyt padol na 29-tisíc a vlani na čosi vyše 20 000 exemplárov. Pomôcť má modernizácia, i keď bez investícií do techniky. Zato navonok si zmeny rozhodne všimnete.
Čítajte viac Test: Porovnali sme Peugeot 3008 a 5008. Oba s úsporným 1,5-litrovým dieslomVzhľad osviežila zásadne prepracovaná predná časť s maskou, ktorej štruktúra sa, podobne ako pri modeloch 3008 a 5008, doslova „rozpíja“ do nárazníka. Zdobí ju tiež nové logo automobilky. Zvlášť pyšný je Peugeot na nové Matrix LED svetlá, ktoré sa stávajú štandardom pre celý modelový rad. Ich zvláštnosťou je fakt, že denné diódy s grafikou troch pazúrov sú integrálnou súčasťou celého svetlometu. Športovú DNA dodávajú 508 väčšie sacie otvory v spodnej časti nárazníka. Zmenená je aj grafika zadných svetiel so zjednodušeným motívom pazúrov. Sivý nápis Peugeot odteraz nahrádza logo a prechádza celou šírkou čiernej lišty zadného veka.
Francúzska automobilka rozšírila aj paletu farieb karosérie o tri nové odtiene Okenite White, Eclipse Blue a Titanium Grey a tiež ponuku kolies o nový dizajn 18-palcových diskov Epherra. V kabíne je najzásadnejšou zmenou nová verzia tradičného i-Cockpitu s prívlastkom Advanced s 10-palcovou centrálnou obrazovkou. Odteraz ponúka on-line navigáciu či aktualizáciu softvéru vzduchom. Pod displejom sa nachádzajú nové klávesy pre rýchly prístup do hlavného menu. Klimatizácii je vyhradený samostatný pásik v hornej časti displeja. Dvanásťpalcový prístrojový panel prichádza s novými druhmi zobrazenia, ako TomTom Connected Navigation, Rádio/Médiá, Asistent jazdy a ďalšími.
Prepracovaná stredová konzola sa zbavila veľkého joysticku 8-stupňovej automatickej prevodovky, nahradil ho malý kolískový spínač, známy z mladších modelov Peugeotu. To uľahčilo prístup k štartovaciemu tlačidlu a tlačidlu voľby jazdných režimov. O bezpečnosť sa starajú čiastočne vynovené asistenčné systémy. Napríklad čítačka dopravných značiek rozoznáva aj zákaz predbiehania a jednosmerné cesty. Peugeot 508 ostáva jedným z mála áut so systémom nočného videnia, ktorý vás upozorní na neosvetlených chodcov či zvieratá. Na výber budú naďalej tri úrovne vybavenia – Alure, GT a Peugeot Sport Engineered pre najvýkonnejšiu plug-in hybridnú verziu 508 PSE.
Pod kapotou ostáva všetko pri starom. Neobjavuje sa tu ani mild-hybridný 3-valec 1,2 PureTech, ktorý už majú napríklad SUV 3008 a 5008. Základom je teda bežný agregát 1,2 PureTech 130 (96 kW), naftový 4-valec 1,5 BlueHDi (96 kW) a na niektorých trhoch aj 4-valec 1,6 PureTech 218 (160 kW). Všetky motory sú spojené s 8-stupňovým automatom EAT8. Ostatné motorizácie idú na konto plug-in hybridov. Slabšia verzia 1,6 Hybrid 180 má systémový výkon (132 kW), pričom benzínový motor dáva 110 kW a elektromotor 81 kW. Silnejšia verzia 1,6 Hybrid 225 s výkonom 165 kW používa ten istý elektromotor, ale výkon spaľovacieho motora je zvýšený na 132 kW.
Čítajte viac Peugeot Inception: Bez klasického volantu a úplne ‘prekopaný‘ i-CockpitSamostatnú pozíciu má naďalej športová verzia Peugeot Sport Engineered, ktorá pridáva aj zadný elektromotor s výkonom 83 kW a ešte silnejší 4-valec (165 kW), takže maximálny systémový výkon narástol až na 265 kW. Všetky plug-in hybridy sú spojené s 8-stupňovým automatom a batériou s kapacitou 12,4 kWh, ktorú je možné nabíjať striedavým prúdom s výkonom 7,4 kW. Dojazd na jedno nabitie sa pohybuje do 50 km. Výrobu modernizovanej päťstoosmičky zabezpečí francúzsky závod v Mulhouse. K zákazníkom by mala novinka doraziť v priebehu leta.