Malé mestské autá to dnes nemajú ľahké. Automobilky na nich totiž zarábajú najmenej. A čipová kríza ich situáciu ešte zhoršila. Ak nejaké čipy boli, výrobcovia ich v prvom rade použili do drahších áut s vyššou maržou. Lenže mračná sa nad triedou „mini“ začali sťahovať už oveľa dávnejšie. S príchodom prísnejších emisných noriem, ktorých plnenie sa premietlo do vyšších cien. Investovať do ich ďalšieho vývoja sa ukázalo ako nerentabilné. Z ponuky tak definitívne vypadli modely ako Citroën C1, Peugeot 108, Škoda Citigo, Seat Mii, Opel Adam alebo Renault Twingo. Čoskoro to bude mať spočítané aj VW up! A Smart prežil len vďaka čínskemu kapitálu a elektrifikácii. Verní malým autám ostali v podstate už len Toyota (Aygo X), Fiat (500, Panda) a kórejské značky Kia (Picanto) a Hyundai (i10).
Čítajte viac Hyundai chce analógovo-digitálne interiéry. Tie futuristické mu nesediaO to viac poteší, že posledná z menovaných prichádza po štyroch rokoch s modernizáciou. Hyundai i10 predstavený v roku 2019, dostal prepracovaný predný nárazník s elegantnejšími horizontálnymi lamelami v sacom otvore, masku s úplne novými integrovanými dennými diódami, nahrádzajúcimi pôvodné kruhové svetlá, aj novú grafiku hlavných reflektorov a zadných svetiel v tvare písmena H. Facelift uzatvára vynovený dizajn 15-palcových diskov z ľahkej zliatiny a dve nové farby karosérie – svetlosivá perleťová Lumen Grey a Meta Blue s modrofialovými odleskami a perleťovým povrchom. Paleta lakov sa tak rozšírila na deväť, pričom ich je možné kombinovať s kontrastnou čiernou strechou.
Vrcholová verzia N Line sa môže pochváliť prvkami inšpirovanými divíziou Hyundai N, napríklad špecifickými nárazníkmi, difúzorom, červenými linkami, novými 16-palcovými diskami alebo neprehliadnuteľnou dvojitou koncovkou výfuku. V kabíne pribudlo modré náladové osvetlenie či balík Purple Package s tartanovým čalúnením sedadiel, fialovým prešívaním a fialovými akcentmi na vetracích otvoroch. Verzia N Line opäť vytŕča z radu červenými dekoráciami interiéru. Infotainment s 8-palcovým dotykový displejom podporuje 4G siete a aktualizáciu navigačných máp vzduchom. Konektivitu zabezpečia bezdrôtové platformy Apple CarPlay a Android Auto, čo nie je vždy zvykom ani pri väčších a drahších autách. Nechýba indukčná nabíjačka.
Medzi komfortnými prvkami pribudlo elektrické sklápanie spätných zrkadiel či cúvacia kamera. V balíku asistenčných systémov nájdeme autonómne brzdy FCA, ktoré odteraz registrujú nielen chodcov a cyklistov, ale aj zvieratá a dokonca aj udržiavanie v jazdnom prúde a upozornenie na prítomnosť zadných cestujúcich pri vystupovaní. Pod kapotou sa nič nemení. A to je dobré, pretože základ tvoria dnes už vzácne atmosférické motory – 3-valec 1,0i (50 kW) a 4-valec 1,2i (62 kW). Oba je možné kombinovať okrem 5-stupňového manuálu aj s jeho robotizovanou verziou AMT. Jediný preplňovaný motor – 3-valec 1,0 T-GDi (74 kW) – pracuje pod kapotou vrcholovej verzie i10 N Line. S ním zrýchľuje na stovku za 10,5 sekundy.
Čítajte viac Hyundai ukázal ‘krabí‘ Ioniq 5. Dokáže skutočné divyVýrobu modernizovaného Hyundaia i10 bude naďalej zabezpečovať výrobný závod Izmite v Turecku. Prvé vozidlá by sa mali k slovenským zákazníkom dostať v priebehu leta.