Subaru Outback je najúspešnejším kombi v USA a asi jediným modelom na tamojšom trhu, z ktorého sa predá viac kusov v tejto verzii ako klasických sedanov Legacy. Dokonca dokáže konkurovať populárnym SUV. Napokon, zvládne viac než mnohé športovo-úžitkové autá. Aj preto chce japonská automobilka udržať Outback v dobrej kondícii. Zapracovala na jeho dizajne a technike, čím ešte viac posilnia jeho out-doorovú DNA. Zvlášť to platí pre dobrodružnú verziu Wilderness.
Outback dostal prepracovanú prednú masku s drsnejším výpletom, ostrejšiu grafiku svetiel a celkom nové kruhové hmlové svetlá. Nešetrilo sa ani na plastovom „brnení“. Vidieť to na nárazníkoch, kde sa objavili masívne čierne bočnice. Takto je Outback lepšie chránený mimo asfaltu. Verzia Wilderness sa môže pochváliť ešte drsnejším vzhľadom vďaka zväčšenej svetlej výške až na 241 mm, čo je údaj takmer zo sveta off-roadov. A nielen to. Wilderness má aj upravené pruženie s väčším zdvihom väčšie zaťaženie strechy.
Čítajte viac Test: Subaru Outback 2,5 Lineartronic S-AWD - zlaté časy ešte neskončiliO bezpečnosť sa stará vynovený systém EyeSight so širokouhlou kamerou a novým softvérom. To znamená lepšiu detekciu chodcov a cyklistov, najmä na križovatkách. Predkolízny systém so schopnosťou vyhnúť sa prekážke by mal zabrániť nehodám do rýchlosti až 80 km/h. Infotainment Stralink s 11,6-palcovým „tabletom“ je odteraz kompatibilný so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Slúži aj na ovládanie jazdných režimov a terénneho módu X-Mode.
Americkí zákazníci budú mať naďalej na výber buď 2,5-litrový atmosférický „boxer“ s výkonom 133 kW, alebo 2,4-litrový preplňovaný boxer s výkonom 191 kW. Oba spojené s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic CVT s ôsmimi prednastavenými prevodovými pomermi. Pochopiteľne, štandardom je aj legendárny permanentný pohon oboch náprav Symmetrical AWD s aktívnym vektorovaním krútiaceho momentu a riadením dynamiky vozidla. Uvidíme, či vynovený Outback dorazí aj do Európy. Ak aj áno, tak výlučne s atmosférickým motorom.