
Elektrifikácia je v plnom prúde. No svet elektromobilov zatiaľ ovládajú len SUV, crossovery, prípadne luxusné limuzíny a 4-dverové kupé. Na prvý čisto elektrický kabriolet sme si museli počkať niekoľko rokov. To napriek tomu, že tichý elektrický pohon je ako stvorený pre zážitky z jazdy s vetrom vo vlasoch. Doteraz ale táto myšlienka neprekročila fázu štúdií. Napríklad Genensis predstavil koncept X Convertible. Ten sa však na linky nedostal. V každom prípade sa príležitosti chytilo britské Mini, ktoré už vlani ukázalo na podujatí „Mini takes the States“ otvorenú verziu Mini SE a na rozdiel od Genesisu doviedlo projekt do finále. Dnes predstavuje sériovú verziu SE Cabrio.


Odvaha teda Mini nechýba. Povzbudil ho najmä fakt, že z elektrického Mini SE, ktoré uzrelo svetlo sveta približne pred troma rokmi, sa stal nečakane úspešný model. V súčasnosti je každé piate Mini predané v Európe práve elektrické SE. Automobilka tvrdí, že prvý bezemisný kabriolet skracuje prechodné obdobie, kým Mini predstaví úplne nové elektrické modely. Zákazníci si budú môcť túto „chuťovku“ dopriať v špecifických farbách Enigmatic Black alebo White Silver, pričom kľučky dverí či lemy reflektorov využívajú bronzový tón. Pomerne skromná ponuka farieb dáva tušiť, že SE Cabrio navrhlo Mini ako limitované edíciu. Plánuje z nej vyrobiť 999 kusov.

Dopĺňajú ju preto aj ďalšie špecifické prvky, ktoré pri bežných Mini nenájdete. Napríklad 17-palcové disky Electric Power Spoke v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré sú navyše vyrobené zo sekundárneho hliníka, alebo poradové číslo exempláru série na prahoch dverí. Interiér je zušľachtený športovými sedadlami s čalúnením Mini Yours Leather Lounge a výsuvnou kolennou opierkou. Na elektrický pohon upozorňuje typické logo na spodnom ramene volantu, ale aj žlté akcenty, napríklad žltý spínač štartovania. V sérii je tiež head-up displej, ambientné podsvietenie, infotainment so špecifickými funkciami pre nabíjanie či adaptívny tempomat v balíku asistenčných služieb Mini Driving Assistant.


Technika sa nemení. Kabriolet s dĺžkou 3 850, so šírkou 1 727 a s výškou 1 427 mm poháňa predný elektromotor s výkonom 135 kW. Vďaka nemu zrýchľuje na stovku za 8,2 sekundy. Batéria s kapacitou 32,6 kWh má stačiť podľa cyklu WLTP na 200 km jazdy. Plátenná strecha s motívom Union Jack sa dá otvárať a zatvárať do rýchlosti 30 km/h. Celý proces premeny trvá 18 sekúnd, podobne ako pri klasických verziách so spaľovacími motormi. Celkovo umožňuje tri nastavenia strechy – otvorenú, zatvorenú a „strešné okno“. Výrobu limitovanej série zabezpečí závod Mini v Holandsku, popri výrobe bežných verzií. Do predaj by sa mala vzácna novinka dostať v apríli.