Mitsubishi Outlander chystá veľký návrat do Európy. Ako plug-in hybrid

Tri diamanty oficiálne oznámili, že na európsky trh sa po dlhšej odmlke vráti vlajková loď Outlander. Ako sa dalo očakávať, nová generácia bude k dispozícii len v plug-in hybridnej verzii. Konečne poznáme aj jej parametre.

15.03.2023 10:00
debata
Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie Engelberg Tourer z roku 2019. Má robustný dizajn s takmer kolmou maskou Dynamic Schield. Plug-in hybridná verzia sa líši v podstate len nápisom PHEV na predných dverách.

Mitsubishi má za sebou zložité obdobie. Najmä v Európe, kde pred dvoma rokmi takmer skočilo. Nakoniec ale značku na starom kontinente zachránila plug-in hybridná verzia crossoveru Eclipse Cross a tiež aliančná spolupráca s Renaultom. Jej výsledkom je totiž už známy crossover ASX, čo je preznačkovaný Renault Captur a nový Colt, ktorý vznikne z Renaultu Cilo. Európsku ponuke ešte dopĺňa okrajový mestský hatchback Spacestar s titulom najlacnejšieho auta na trhu a kultový pikap L200. Skutočná posila, ktorá by mohla Mitsubishi v Európe naozaj reštartovať, však príde až budúci rok. Hovoríme o novom Outlanderi, presnejšie jeho štvrtej generácii.

Mitsubishi ASX - 2022 Čítajte viac Mitsubishi v Európe žije. A pripravuje aj nové modely

Paradoxne, tá nie je až takou novinkou. V Japonsku či v USA sa predáva už od roku 2021. Európa si však musela počkať na plug-in hybridnú verziu, ktorá sa predstavila len vlani, i keď bez bližších špecifikácií. S inými pohonmi sa tu predávať nebude. To ale až tak neprekáža, veď už Outlander tretej generácie bol v nabíjateľnej verzii vôbec najúspešnejším plug-in hybridom Európy s počtom 200 000 predaných kusov od roku 2013. A ten nový posunie technológiu o veľký krok vpred. Podobne ako dizajn. Zabudnite na fádne a nudné tvary predchodcu. Štvrtá generácia je jasne inšpirovaná konceptom Endelberg Tourer z roku 2019, ktorý predstavil dizajnový jazyk Bold Stride.

Vzadu sú dominantou úzke svetlá s grafikou v... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 Vzadu sú dominantou úzke svetlá s grafikou v tvare písmena T a 6-uholníkový prelis veka inšpirovaný rezervným kolesom niekdajšieho Pajera.
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
+22Mitsubishi Outlander PHEV - 2022

Outlander má mohutnú horizontálnu kapotu a takmer kolmú prednú masku v štýle Dynamic Schield. Úzke denné LED svetlá lemuje chrómová lišta. Tie hlavné sú umiestnené v masívnom nárazníku. Odkaz Endelbergu je jasný aj pri pohľade zboku, kde pontónu karosérie dominujú výrazné prelisy, či na tvare okien a zadného stĺpika. Podobne je to vzadu, kde sa objavuje 6-uholníkový prelis piatych dverí, inšpirovaný „rezervou“ legendárneho Pajera. Úzke svetlá dostali efektnú grafiku písmena T. Veľmi pomohla aj zmena proporcií. Na dĺžku pribudlo 115, na šírku 52 a na výšku 60 mm. Rázvor sa natiahol o rovných deväť centimetrov.

Plug-in hybridný pohon druhej generácie... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 Plug-in hybridný pohon druhej generácie pozostáva s atmosférického 4-valca 2,4 MIVEC a dvoch elektromotorov. Systémový výkon stúpol až na 182 kW. Batéria s kapacitou 20 kWh zabezpečí elektrický dojazd 87 km.

Outlander bude jazdiť na veľkých 20-palcových kolesách, pričom zákazníci by mali dostať na výber 10 farieb laku karosérie vrátane nových – Red Diamond, White Diamond a Black Diamond. Zaujímavý je najmä čierny lak s hlbokým 3D efektom, ktorý pozostáva z troch vrstiev. To, čo nevidieť, je úplne nová platforma, spoločná s Nissanom Pathfinder (X-Trail), pri ktorej Mitsubishi použilo po prvý raz ultravysokopev­nostnú oceľ. To dáva karosérii vyššiu tuhosť a je tiež zárukou dobrých jazdných vlastností. Úplne novú plug-in hybridnú sústavu tvorí atmosférický 4-valec 2,4 MIVEC s výkonom 96 kW a dvojica elektromotorov – predný s výkonom 84 a zadný s výkonom 98 kW.

Plug-in hybridný pohon druhej generácie... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 Plug-in hybridný pohon druhej generácie pozostáva s atmosférického 4-valca 2,4 MIVEC a dvoch elektromotorov. Systémový výkon stúpol až na 182 kW. Batéria s kapacitou 20 kWh zabezpečí elektrický dojazd 87 km.
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022
+12Mitsubishi Outlander PHEV - 2022

Tak ako doteraz bude mať spaľovací motor len úlohu generátora, preto si vystačí s jednostupňovou prevodovkou, aj to len v režimoch vysokej rýchlosti, keď sa prepojí s kolesami prednej nápravy. Systémový výkon 182 kW by mal stačiť na dynamickú jazdu. Nová li-ion batéria s kapacitou až 20 kWh umožní Outlanderu zvládnuť v čisto elektrickom režime 87 km podľa normy (WLTP). V USA udávajú 61 km. Nabitie z 0 na 80 % z domáceho wallboxu má zabrať len 38 minút. Pohon oboch náprav Super-All Wheel Control (S-AWC) má novú funkciu pre redukciu náklonov (AYC) nielen pri akcelerácii a brzdení, ale aj pri prejazde zákrut.

V teréne by sa mal Outlander PHEV cítiť ako... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 V teréne by sa mal Outlander PHEV cítiť ako doma. Dokáže totiž regulovať hnací moment medzi nápravami aj medzi jednotlivými kolesami.

V závislosti od aktuálnych podmienok bude môcť vodič vyberať zo siedmich jazdných režimov – od normálneho cez športový a ekonomický, až po terénne módy pre piesok, blato, sneh či šotolinu. Balík asistenčných systémov Mi-Pilot obsahuje udržiavanie v jazdnom prúde, inteligentný tempomat, ktorý upravuje rýchlosť aj na základe dopravného značenia či dát navigácie vrátane profilu trasy. V kolónach zasa pomôže automatický rozjazd, ak od zastavenia neubehlo viac ako 30 sekúnd. Aj kabína prešla veľkou premenou. Outlander ponúkne viac komfortu vďaka novým sedadlám s dvojvrstvovou uretánovou penou a veľkorysejšiemu priestoru.

Mitsubishi ASX - 2022 Čítajte viac Mitsubishi ASX: Záchranca značky svoj pôvod ani len netají. Je to smutné

Tri rady sedadiel zvládnu sedem pasažierov. Stredný rad delený v pomere 4 : 2 : 4 je posuvný a sklopný. Úplne nová palubná doska má prísne horizontálny tvar a nesie digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca. Dopĺňa ho infotainment so 7– alebo 9-palcovou dotykovou obrazovkou či dokonca 10,8-palcový head-up displej. Stála konektivita umožňuje pomocou aplikácie odomykať, štartovať či ovládať klimatizáciu, alebo zistiť polohu cez smartfón. Z luxusných prvkov spomeňme 3-zónovú klimatizáciu a 10-reproduktorové audio Bose. Na novinku si však ešte počkáme. Uvedenie na trh je plánované až v roku 2024.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Mitsubishi #Mitsubishi Outlander #Mitsubishi Outlander PHEV
Články podľa značiek