Lamborghini Revuelto: Hybridný ‘býk‘ má V12, tri elektromotory a výkon cez 1 000 koní

Hra na ekológiu sa skončila v Sant Agate brutálnym výkonom a záchranou atmosférického 12-valca. Revuelto je tak vôbec najvýkonnejším sériovým lambom všetkých čias.

31.03.2023 10:00
debata
Lamborghini o Revuelte tvrdí, že je to... Foto: Lamborghini
Lamborghini Revuelto - 2023 Lamborghini o Revuelte tvrdí, že je to zhmotnený adrenalín. Nasvedčujú tomu aj agresívne tvary inšpirované bojovými stíhačkami.

Nová vlajková loď Lamborghini prichádza po neuveriteľných 12 rokoch. Aj preto predstavuje nástupca pôvodného Aventadoru obrovskú zmenu. Revuelto bude prvým skutočne sériovým Lamborghini s hybridným pohonom, hoci elektromotorom disponoval aj starší Sián. Jednoducho, Revulato nemá so svojím predchodcom nič spoločné. To napriek tomu, že v Sant Agate sa vďaka elektrifikácii podarilo doslova zachrániť atmosférický 12-valec, ktorý je srdcom lamba už od dôb revolučného Countachu. Lenže aj ten je úplne nový.

Lamborghini Countach - prototypy 1971 - 1973 Čítajte viac Lamborghini Countach: Auto z iného sveta oslavuje 50

Pýcha Lamborghini prichádza s adrenalínovým dizajnom odkazujúcim na legendy ako Diablo či Murciélago. Typickým dizajnovým prvkom sú šesťuholníkové tvary a svetlá s grafikou písmena Y. Nechýbajú ani ikonické motýlie dvere či odhalený 12-valec. Tvary Revuelta však tvorila najmä aerodynamika. Cieľom bolo dosiahnuť čo najvyšší prítlak v kombinácii s čo najnižším odporom vzduchu. To sa aj podarilo. Prítlak prednej časti vzrástol o 33 % a vzadu, najmä vďaka aktívnemu krídlu a obrovskému difúzoru, dokonca až o 74 %. Životodarný vzduch vstupuje k motoru cez sacie otvory za dverami.

Obrovský prítlak je výsledkom aktívneho zadného... Foto: Lamborghini
Lamborghini Revuelto - 2023 Obrovský prítlak je výsledkom aktívneho zadného krídla a najväčšieho difúzora, aké kedy Lamborghini použilo.

Zákazníci budú mať na výber až 400 lakov karosérie, takže každé Revuelto môže byť iné. To, čo nevidieť, je však ešte podstatnejšie. Revuelto má úplne nový skelet, takzvaný Monotrup. Prakticky celá konštrukcia, nielen monokoku, ale aj predného rámu je vyrobená z uhlíkových vlákien. Len zadný rám dal prednosť zliatinám hliníka. Skelet je o 10 % ľahší a až o 25 % tuhší. Torzná tuhosť dosiahla rekordnú hodnotu 40 000 Nm. Je to dôležité, pretože Revuelto nesie omnoho viac technológie ako doteraz. Jeho hybridná sústava má až štyri motory a k tomu batériu s kapacitou 3,8 kWh, ktorá je umiestnená v centrálnom tuneli.

Lamborghini Revuelto - 2023
Lamborghini Revuelto - 2023
+20Lamborghini Revuelto - 2023

Srdcom je spomínaný atmosférický 12-valec s kódovým označením LB744 s objemom 6,5 litra. Váži len 218 kg, čo je o 17 menej v porovnaní s motorom Aventadora. Má výkon 825 koní (607 kW). A krútiaci moment 725 Nm. Točí až 9 500 otáčok za minútu. Konštruktéri ho však otočili o 180 stupňov a za ním použili priečne umiestnenú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku s dvoma hriadeľmi. Váži len 193 kg a umožňuje extrémne rýchle viacnásobné podraďovanie. Na prevodovke je umiestnený elektromotor, ktorý dokáže roztáčať zadné kolesá, rekuperovať a tiež dobíjať batériu pomocou spaľovacieho agregátu. Jeho výkon Lamborghini neuviedlo.

Elektrifikácia prinesie veľkú zmenu... Foto: Lamborghini
Lamborghini LB744 - technika 2023 Elektrifikácia prinesie veľkú zmenu architektúry pohonu. Lamborghini otočilo atmosférický 12-valec spolu s prevodovkou o 180 stupňov. Tam, kde bol kedysi tunel prevodovky, bude sídliť li-ion akumulátor.

Stále však nie sme na konci. Ďalšie dva elektromotory totiž ukrýva Revuelto na prednej náprave. Každý z nich má výkon 110 kW a krútiaci moment 350 Nm, takže spolu je tu 220 kW a teoretických 700 Nm. Celá hybridná sústava má systémových 1 015 koní (746 kW). Pri pohotovostnej hmotnosti 1 776 kg má Revuelto excelentnú výkonovú hmotnosť 1,75 kg/k. Potom neprekvapí, že na stovku šprintuje za 2,5 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 350 km/h. Pritom sa vie tváriť ako nevinný baránok. V elektrickom režime, v ktorom zvládne približne 20 km, produkuje nulové emisie. Zapojené môžu byť nielen predné, ale aj zadné kolesá.

Lamborghini Invencible - 2023 Čítajte viac Lamborghini Invencible/Auténtica: Toto je finálna dvojbodka za érou V12

Nabitie batérie s maximálnym výkonom 7 kW trvá tridsať minút, ale pomocou 12-valca ju máte nabitú už za šesť. Revuelto ponúka pre pohon okrem elektrického režimu aj hybridný režim a režim Performance. Tieto je možné kombinovať s módmi City, Strada, Sport a okruhový Corsa. A je tu aj vypínateľné ESP pre tých, ktorí nemajú radi, ak im elektronika „skáče“ do riadenia. Aj podvozok je prehliadkou technológií. Tuhosť predného stabilizátora bola zvýšená o 11 a zadného až o 50 %. Stabilitu podporuje vektorovanie krútiaceho momentu pre každé z kolies aj riadenie všetkých kolies. Ostré reakcie na pohyb volantu má na svedomí o 10 % kratší prevod riadenia.

Kokpit Revuelta používa až tri displeje. Pred... Foto: Lamborghini
Lamborghini Revuelto - 2023 Kokpit Revuelta používa až tri displeje. Pred spolujazdcom môže obrazovka zobrazovať aj obsah prístrojového panela.

Charakter zadokolky dáva Revueltu rozdelenie hmotnosti v pomere 44 : 55 % v prospech zadných kolies. O deceleráciu sa starajú karbón-keramické brzdy CCB s prednými 10-piestikovými a zadnými 4-piestikovými strmeňmi. Priemer kotúčov je 410, respektíve 380 mm. S asfaltom spájajú Revuelto pneumatiky Bridgestone Potenza Sport obuté na predných 20 a zadných 21-palcových diskoch. Zvoliť však môžete väčšie 21– a 22-palcové kolesá s ešte nižším profilom plášťov. Úžasnú dynamiku Revuelta si zákazníci vychutnajú v kabíne, ktorá poskytuje o 26 mm väčšiu priestorovú rezervu nad hlavou a o 84 mm viac na nohy. A to sa za sedadlami nachádza ešte miesto na golfové bagy a pod prednou kapotou „kufor“ na dve palubné batožiny.

Lamborghini Revuelto - 2023
Lamborghini Revuelto - 2023
+9Lamborghini Revuelto - 2023

Podstatnejšie je však to, že interiér Revuelta pripomína kokpit lietadla. Infotainment využíva až tri displeje. Prístrojový panel má 12,3, stredový displej 8,4 a obrazovka pred spolujazdcom 9,1 palca. Obsah displejov možno presúvať z jedného na druhý pomocou gest. Kopilot si užije jazdu o to viac, že na jeho obrazovke sa dajú zobraziť údaje prístrojového panela. Volant obsahuje štyri kruhové tlačidlá pre nastavenie režimov jazdy či štartovanie, takže vodič nemusí dať dole ruky z jeho venca. Interiér využíva množstvo ekologických materiálov, napríklad čalúnenie Corsa-Tex, vyrobené z mikrovlákna Dinamica. A nezabudlo sa ani na bezpečnosť. Revuelto obsahuje prakticky všetky asistenčné systémy od udržiavania v jazdnom pruhu až po varovanie pri cúvaní či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Lamborghini Revuelto
Články podľa značiek