Clio je dnes už európskou legendou. Na svet prišlo v roku 1990 a do dnešných dní si našlo neuveriteľných 16 miliónov zákazníkov. Súčasná piata generácia je na trhu od roku 2019, takže na modernizáciu je najvyšší čas. A je rozsiahla, nad rámec bežného faceliftu. Nová je prakticky celá predná časť s väčšou maskou chladiča so šachovnicovým vzorom. Vynovené Clio je navyše prvým Renaultom s grafikou denných svetiel inšpirovanou logom automobilky. Neskôr sa majú objaviť v ďalších modeloch. Nové sú aj užšie full-LED svetlá s piatimi modulmi a nárazník. Clio tak pôsobí športovejšie a širšie, hoci jeho rozmery sa nemenili. Na dĺžku má 4 053, na šírku 1 998 (so zrkadlami) a na výšku 1 439 mm.
Čítajte viac Mitsubishi Colt: Japonské Clio prezrádza viac. Príde aj ako hybridZboku upúta nový dizajn 16– a 17-palcových diskov kolies, všetky s novým logom s diamantovým výbrusom, a vzadu športový nárazník s difúzorom či svetlá s výraznou 3D grafikou. Paletu farieb tvorí sedem lakov – biely Glacier, čierny Étoilé, sivý Schiste, modrý Iron, červený Flamme, oranžový Valencia a šedý Rafale. Ešte viac emócií prináša úplne nová verzia Esprit Alpine, ktorá nahrádza pôvodnú RS Line, keďže aktivity divízie RS prevzala značka Alpine. Spoznáte ju vďaka čiernemu pozadiu loga, čiernej maske a striebornej lište v nárazníku, ktorá tvarom odkazuje na monoposty F1. Nechýbajú ani špecifické 17-palcové disky či čierny nápis Clio na zadnom veku.
V prepracovanom interiéri je teraz štandardom digitálny kokpit s uhlopriečkou 7 alebo 10 palcov. Infotainment Easy Link má priemer podľa verzie 7 alebo 9,3 palca. Bezproblémovú konektivitu so smartfónmi zabezpečujú bezdrôtové protokoly Apple CarPlay a Android Auto. Kabína využíva viac ekologických materiálov. Napríklad poťahy sedadiel z textílie Tencel na báze celulózy. Kožu zas nahradila umelá koža TEP, vyrobená z prírodných a polyesterových vlákien. Viac komfortu prinesú nové sedadlá. Verzia Esprit Alpine má štandardne športové sedadlá s modrým prešívaním, športový volant v štýle Alpine či hliníkové pedále.
Clio si polepšilo aj v oblasti bezpečnosti. Vybavené je až 20 asistenčnými systémami. Najväčšou novinkou je brzdový asistent, ktorý rozoznáva nielen autá, ale aj chodcov a cyklistov, a 360-stupňová kamera parkovacieho asistenta. Samozrejmosťou je udržiavanie v jazdnom prúde či adaptívny tempomat. Pod kapotou sa toho síce veľa nezmenilo, ale jedna zásadná novinka tu predsa len je. Trojvalec 1,0 TCe 100 (74 kW) bude totiž schopný okrem benzínu spaľovať aj lacné LPG. Renault sa tak jednoznačne inšpiroval úspechom Dacie. Okrem toho tu máme atmosférický 3-valec 1,0 SCe 65 (55 kW) a jeho preplňovanú verziu 1,0 TCe 90 (66 kW).
No a dobrou správou je zachovanie 4-valcového naftového motora 1,5 Blue dCi 100 (74 kW). Ale nie pre nás, pretože tá sa na slovenský trh nedostane. Najviac pyšný je však Renault na vrcholovú hybridnú motorizáciu E-Tech 145, ktorá spája atmosférický 4-valec 1,6 SCe (69 kW) s dvojicou elektromotorov (18 kW/36 kW), multimódovou prevodovkou, ktorá používa dva stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor a li-ion batériou s kapacitou 1,2 kWh. Celkový systémový výkon je naladený na 105 kW. Automobilka sľubuje, že v meste pracuje systém až 80 % času s vypnutým spaľovacím motorom, čo prináša úsporu paliva 40 % a priemernú spotrebu 4,3 litra benzínu na 100 km.
Čítajte viac Renault Espace: ‘Grand Austral‘ schudol o 215 kg a spotrebu zrazil na 4,7 litraJedinou nevýhodou verzie E-Tech je menší batožinový priestor, ktorý sa „scvrkol“ z 391 na 301 litrov, a, samozrejme, cena. Predpokladáme, že najpopulárnejším Cliom sa stane Clio TCe 100 LPG s najnižšími prevádzkovými nákladmi a dojazdom cez 1 000 km. Novinku môžeme očakávať na Slovensku v priebehu jesene. Až vtedy sa dozvieme presné ceny a technické špecifikácie.