Porsche Cayenne: Modernizácia prináša nový motor V8 aj prvky z Taycanu

Vynovené Porsche Cayenne má ešte viac sily ako doteraz a k tomu infotainment z elektrického Taycanu. Dojazd plug-in hybridu narástol až na 90 km. S novinkou sa automobilka pochválila na autosalóne v Šanghaji.

21.04.2023 10:00
debata
Vynovený Cayenne má nové svetlá HD-Matrix LED a... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2023 Vynovený Cayenne má nové svetlá HD-Matrix LED a prepracovaný nárazník, kapotu aj blatníky.

Porsche Cayenne, podobne ako menší Macan, čaká čisto elektrická budúcnosť. Kým sa to ale stane, má pred sebou ešte minimálne štyri roky kariéry. A na tú je teraz Cayenne vyzbrojený rozsiahlou modernizáciou. Sama automobilka hovorí, že ešte pri žiadnej inovácii svojho produktu nešla tak do hĺbky ako práve teraz. Zmeny sa dotkli exteriéru, interiéru, infotainmentu, bezpečnosti, podvozku aj priestoru pod kapotou. Navonok spoznáte vynovený Cayenne vďaka prepracovanej kapote, svalnatejším blatníkom a najmä novým svetlám. Tie sú už v základe full-LED, ale dopriať si môžete aj reflektory s matrixovou technológiou s vysokým rozlíšením a až 32 000 individuálne ovládanými diódami, integrovanými do dvoch modulov. Jas každého zdroja svetla možno regulovať až v tisíc stupňoch intenzity.

Porsche Cayenne - 2023
Porsche Cayenne - 2023
+18Porsche Cayenne - 2023
Porsche 911 Carrera T 8 Čítajte viac Porsche 911 Carrera T: ‘Touring’ prichádza s manuálom a diétou

Vzadu si Cayenne polepšil vďaka výrazným trojrozmerným svetlám a novému nárazníku s integrovaným priestorom pre poznávaciu značku. Rozšírená je aj paleta 20– až 22-palcových kolies či paleta farieb, v ktorej pribudli tri nové odtiene laku. Okrem toho ponúka Porsche športové pakety, ktoré znižujú pohotovostnú hmotnosť až o 33 kg. Ešte väčšie zmeny prebehli v kabíne s úplne prepracovanou palubnou doskou. Z tej definitívne zmizli analógové prístroje. Nahradil ich zakrivený 12,3-palcový displej z elektrického Porsche. Minulosťou je teda aj tradičný centrálny rýchlomer. Obrazovka má umožniť sedem rôznych zobrazení – od minimalistického až po rýdzo športové. Centrálny infotainment počíta opäť s 12,3-palcovým dotykovým displejom, ale umiestneným vyššie, aby bol v lepšom dosahu a bolo naň lepšie vidieť.

Vzadu sú najväčšou novinkou výrazné 3D svetlá a... Foto: Porsche
Porsche Cayenne Coupe - 2023 Vzadu sú najväčšou novinkou výrazné 3D svetlá a poznávacia značka premiestnená do nového nárazníka. Týka sa to aj verzie Coupé.

Okrem toho si budú môcť zákazníci dopriať aj tretí, 10,9-palcový displej pred spolujazdcom. Vďaka nemu môže druhý člen posádky nastavovať funkcie klimatizácie, audia či navigácie. Pri prehrávaní videí zabráni špeciálny filter, aby obsah mohol sledovať vodič. Minulosťou je aj štartovanie kľúčom naľavo od volantu. Nahradí ho štartovacie tlačidlo. A nová bude tiež poloha voliča prevodovky. Ten našiel miesto vpravo od volantu, priamo na palubnej doske. Vďaka tomu vznikne v stredovom tuneli viac priestoru pre odkladacie schránky. Našťastie, napriek redukcii fyzických tlačidiel si Cayenne zachová samostatný panel klimatizácie a haptické ovládanie hlasitosti rádia. Klimatizácia je vybavená kontrolou kvality ovzdušia a časticovým filtrom, ktorý využíva údaje navigácie. Napríklad pri vjazde do tunela.

Porsche Cayenne - 2023
Porsche Cayenne - 2023
+8Porsche Cayenne - 2023
Porsche Vision 357 Concept Čítajte viac Porsche Vision 357 Concept: Oslava tradície v modernom duchu nie je elektrická

Bezpečnosť vylepšuje vynovený balík asistenčných systémov s aktívnym obmedzovačom rýchlosti InnoDrive a asistentom pre zatáčanie. To znamená účinnejšiu pomoc v krízových situáciách, ale aj pri jazde na diaľnici či v zápchach. V sérii je odteraz predný a zadný parkovací asistent vrátane cúvacej kamery. Bezpečnosti však napomáha aj prepracovaný podvozok vybavený technológiou Porsche Active Managment (PASM), ktorá je súčasťou už základného odpruženia s oceľovými pružinami a dvojventilovými tlmičmi s oddeleným tlmením pri kompresii a odskoku. Porsche sľubuje výrazne vyšší komfort najmä pri nízkych rýchlostiach a lepšiu ovládateľnosť. Za príplatok je k dispozícii dvojkomorové vzduchové odpruženie, ktoré nielen zvyšuje komfort, ale zároveň redukuje náklony v zákrutách a zväčšuje svetlú výšku pri jazde v teréne.

Veľký zakrivený displej skoncuje s analógovými... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2023 Veľký zakrivený displej skoncuje s analógovými prístrojmi. Novinkou je aj tretí displej pred spolujazdcom. Dodávať sa bude za príplatok. Vodič jeho obsah počas jazdy neuvidí.

Úspech elektrického Taycanu sa premietol aj pod kapotu Cayenne. Ako? Vďaka zníženiu flotilových emisií si mohlo Porsche dovoliť nahradiť pôvodný 6-valcový motor verzie Cayenne S 4-litrovým dvakrát preplňovaným osemvalcom s výkonom 349 kW a krútiacim momentom 600 Nm. To znamená zlepšenie o 25 kW a 50 Nm. Cayenne S potom šprintuje na stovku za vzrušujúcich 4,7 sekundy. Šesťvalec v ponuke síce ostáva, ale týka sa len základnej verzie Cayenne. No aj tu došlo k zvýšeniu výkonu o 10 kW na výsledných 260 a krútiaceho momentu o 50 Nm na konečných 500. A samozrejme, nechýba ani plug-in hybrid Cayenne E-Hybrid. Jeho trojlitrový 6-valec je kombinovaný s novým elektromotorom s výkonom zvýšeným na 130 kW, čo je o 30 kW viac. Systémový výkon tak narástol na 346 kW.

Porsche Cayenne Turbo GT - 2023
Porsche Cayenne Turbo GT - 2023
+6Porsche Cayenne Turbo GT - 2023
cayenne Čítajte viac Prelomové rozhodnutie: Elektrické Porsche Cayenne budú vyrábať v Bratislave

E-Hybrid sa tiež môže pochváliť väčšou kapacitou li-ion akumulátora, ktorá narástla z pôvodných 17,9 až na 25,9 kWh, čo znamená, že v elektrickom režime zvládne Cayenne E-Hybrid až 90 bezemisných kilometrov. Nová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW zas skráti nabíjanie na menej ako 2,5 hodiny. Bohužiaľ, najvýkonnejšia verzia Cayenne Turbo GT s výkonom 485 kW, akceleráciou na stovku za 3,3 sekundy a maximálnou rýchlosťou 305 km/h ostane výsadou amerického trhu. Do predaja sa modernizovaný Cayenne dostane v priebehu júla. Ceny sa začínajú na 89 097 eurách. Za E-Hybrid zaplatíte 103 377 eur a za novú 8-valcovú verziu Cayenne S od 107 542 eur.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Porsche #Porsche Cayenne #autosalón Šanghaj
Články podľa značiek