Porsche Cayenne, podobne ako menší Macan, čaká čisto elektrická budúcnosť. Kým sa to ale stane, má pred sebou ešte minimálne štyri roky kariéry. A na tú je teraz Cayenne vyzbrojený rozsiahlou modernizáciou. Sama automobilka hovorí, že ešte pri žiadnej inovácii svojho produktu nešla tak do hĺbky ako práve teraz. Zmeny sa dotkli exteriéru, interiéru, infotainmentu, bezpečnosti, podvozku aj priestoru pod kapotou. Navonok spoznáte vynovený Cayenne vďaka prepracovanej kapote, svalnatejším blatníkom a najmä novým svetlám. Tie sú už v základe full-LED, ale dopriať si môžete aj reflektory s matrixovou technológiou s vysokým rozlíšením a až 32 000 individuálne ovládanými diódami, integrovanými do dvoch modulov. Jas každého zdroja svetla možno regulovať až v tisíc stupňoch intenzity.
Čítajte viac Porsche 911 Carrera T: ‘Touring’ prichádza s manuálom a diétouVzadu si Cayenne polepšil vďaka výrazným trojrozmerným svetlám a novému nárazníku s integrovaným priestorom pre poznávaciu značku. Rozšírená je aj paleta 20– až 22-palcových kolies či paleta farieb, v ktorej pribudli tri nové odtiene laku. Okrem toho ponúka Porsche športové pakety, ktoré znižujú pohotovostnú hmotnosť až o 33 kg. Ešte väčšie zmeny prebehli v kabíne s úplne prepracovanou palubnou doskou. Z tej definitívne zmizli analógové prístroje. Nahradil ich zakrivený 12,3-palcový displej z elektrického Porsche. Minulosťou je teda aj tradičný centrálny rýchlomer. Obrazovka má umožniť sedem rôznych zobrazení – od minimalistického až po rýdzo športové. Centrálny infotainment počíta opäť s 12,3-palcovým dotykovým displejom, ale umiestneným vyššie, aby bol v lepšom dosahu a bolo naň lepšie vidieť.
Okrem toho si budú môcť zákazníci dopriať aj tretí, 10,9-palcový displej pred spolujazdcom. Vďaka nemu môže druhý člen posádky nastavovať funkcie klimatizácie, audia či navigácie. Pri prehrávaní videí zabráni špeciálny filter, aby obsah mohol sledovať vodič. Minulosťou je aj štartovanie kľúčom naľavo od volantu. Nahradí ho štartovacie tlačidlo. A nová bude tiež poloha voliča prevodovky. Ten našiel miesto vpravo od volantu, priamo na palubnej doske. Vďaka tomu vznikne v stredovom tuneli viac priestoru pre odkladacie schránky. Našťastie, napriek redukcii fyzických tlačidiel si Cayenne zachová samostatný panel klimatizácie a haptické ovládanie hlasitosti rádia. Klimatizácia je vybavená kontrolou kvality ovzdušia a časticovým filtrom, ktorý využíva údaje navigácie. Napríklad pri vjazde do tunela.
Čítajte viac Porsche Vision 357 Concept: Oslava tradície v modernom duchu nie je elektrickáBezpečnosť vylepšuje vynovený balík asistenčných systémov s aktívnym obmedzovačom rýchlosti InnoDrive a asistentom pre zatáčanie. To znamená účinnejšiu pomoc v krízových situáciách, ale aj pri jazde na diaľnici či v zápchach. V sérii je odteraz predný a zadný parkovací asistent vrátane cúvacej kamery. Bezpečnosti však napomáha aj prepracovaný podvozok vybavený technológiou Porsche Active Managment (PASM), ktorá je súčasťou už základného odpruženia s oceľovými pružinami a dvojventilovými tlmičmi s oddeleným tlmením pri kompresii a odskoku. Porsche sľubuje výrazne vyšší komfort najmä pri nízkych rýchlostiach a lepšiu ovládateľnosť. Za príplatok je k dispozícii dvojkomorové vzduchové odpruženie, ktoré nielen zvyšuje komfort, ale zároveň redukuje náklony v zákrutách a zväčšuje svetlú výšku pri jazde v teréne.
Úspech elektrického Taycanu sa premietol aj pod kapotu Cayenne. Ako? Vďaka zníženiu flotilových emisií si mohlo Porsche dovoliť nahradiť pôvodný 6-valcový motor verzie Cayenne S 4-litrovým dvakrát preplňovaným osemvalcom s výkonom 349 kW a krútiacim momentom 600 Nm. To znamená zlepšenie o 25 kW a 50 Nm. Cayenne S potom šprintuje na stovku za vzrušujúcich 4,7 sekundy. Šesťvalec v ponuke síce ostáva, ale týka sa len základnej verzie Cayenne. No aj tu došlo k zvýšeniu výkonu o 10 kW na výsledných 260 a krútiaceho momentu o 50 Nm na konečných 500. A samozrejme, nechýba ani plug-in hybrid Cayenne E-Hybrid. Jeho trojlitrový 6-valec je kombinovaný s novým elektromotorom s výkonom zvýšeným na 130 kW, čo je o 30 kW viac. Systémový výkon tak narástol na 346 kW.
Čítajte viac Prelomové rozhodnutie: Elektrické Porsche Cayenne budú vyrábať v BratislaveE-Hybrid sa tiež môže pochváliť väčšou kapacitou li-ion akumulátora, ktorá narástla z pôvodných 17,9 až na 25,9 kWh, čo znamená, že v elektrickom režime zvládne Cayenne E-Hybrid až 90 bezemisných kilometrov. Nová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW zas skráti nabíjanie na menej ako 2,5 hodiny. Bohužiaľ, najvýkonnejšia verzia Cayenne Turbo GT s výkonom 485 kW, akceleráciou na stovku za 3,3 sekundy a maximálnou rýchlosťou 305 km/h ostane výsadou amerického trhu. Do predaja sa modernizovaný Cayenne dostane v priebehu júla. Ceny sa začínajú na 89 097 eurách. Za E-Hybrid zaplatíte 103 377 eur a za novú 8-valcovú verziu Cayenne S od 107 542 eur.