Neexistujú štatistiky, ktoré by dokladovali, že elektromobily horia častejšie ako klasické autá so spaľovacími motormi. Zato je priebeh ich požiaru radikálne odlišný – intenzitou aj dĺžkou. Keďže batérie sú schopné vznietiť sa opakovane aj po prvotnom či druhotnom uhasení, a to po niekoľkých hodinách či dňoch, vyžaduje si ich hasenie ponorenie celého vozidla do kontajnera s vodou. Ešte komplikovanejšia je situácia, ak sa elektrické auto vznieti v stiesnených priestoroch podzemných garáží alebo v parkovacích domoch. Hasiči sa za takýchto okolností nedostanú s technikou k autu, nie to ešte aby ho ponárali do vodného kontajnera. Aj preto už niektoré mestá zakazujú vjazd elektromobilov do garáží.
S riešením, aspoň čiastočným, prichádza česká spoločnosť Koba, ktorá vyvinula v spolupráci so spoločnosťami Dajbich, THZ a Atenta hasičský špeciál určený najmä na likvidáciu požiarov elektromobilov. Vychádza z predĺženej Toyoty Hilux, ktorá bola doplnená o tretiu nápravu. Má celkovú hmotnosť 5 610 kg a užitočné zaťaženie tri tony. Hlavnou výhodou v porovnaní s konvenčnými požiarnymi autami sú ale najmä kompaktné rozmery. Na výšku má 1 850 mm, takže sa dokáže dostať do väčšiny parkovacích domov. Na dĺžku je to ale až 6 039 mm, o 1 230 mm viac v porovnaní s klasickým Hiluxom.
Posádka má k dispozícii termokameru a hlavne vysokotlakový hasiaci systém ColdCut Cobra 7-C330P kit, ktorý má umožňovať rýchle a efektívne hasenie akumulátorov s tlakom 300 barov a prietokom 28 litrov za minútu. Osemdesiat metrov dlhá hadica má koncovku s reguláciou hasiaceho kužeľa. Práve schopnosť vytvoriť hmlu z hasiaceho média je kľúčová pre úspešnú likvidáciu prvotného požiaru. V prednej časti je elektrický navijak s vlastným akumulátorom aj ťažné oká, takže po uhasení je možné elektromobil vytiahnuť z parkoviska a následne ponoriť do kontajnera. Prvý prototyp bol postavený už v roku 2020. Odvtedy podstúpil mnohé testy. Čoskoro by mal zamieriť do ostrej služby.