Peugeot 2008: Po facelifte robustnejší a s dlhším dojazdom. Diesel ostal

Najmenšie SUV Peugeotu prešlo modernizáciou. Posilňuje imidž „šelmy“, má lepšiu konektivitu a chystá hybridnú verziu. Tá elektrická zas prejde na jedno nabitie viac kilometrov.

05.05.2023 10:00
debata
Peugeot prešiel po štyroch rokoch... Foto: Peugeot
Peugeot E-2008 - 2023 Peugeot prešiel po štyroch rokoch modernizáciou. Vynovenú verziu spoznáte okamžite podľa trojice denných svetiel s motívom pazúrov či kolmejšej a širšej masky. Nový je aj nárazník, ponuka diskov a farieb.

S druhou generáciou Peugeotu 2008 si francúzska automobilka pripísala viacero úspechov. Od roku 2019 má na konte už viac ako 700 000 predaných exemplárov, čo znamená, že je posledné roky európskym bestsellerom v segmente SUV triedy B. Svoju púť ešte nekončí. Naopak, prichádza s rozsiahlou modernizáciou, ktorá ho má urobiť ešte atraktívnejším. Posilňuje najmä robustnosť a leviu DNA značky. Vidieť to na prvý pohľad, pretože motív troch pazúrov teraz nájdeme aj na denných LED diódach. Ladia s nimi aj tri svetelné moduly vo full-LED svetlách verzie GT. Medzi nimi sa nachádza nová kolmejšia a širšia maska. Kým verzia Active má čierny horizontálny „výplet“, verzie Allure a GT uprednostňujú vertikálny vzor. Všetky nesú nové logo Peugeotu, ktoré malo premiéru s ostatnou generáciou 308.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130k EAT8 (2023) Čítajte viac Test: Peugeot 408 1.2 PureTech. Dáva zmysel ‘malý‘ motor vo veľkom aute?

Úplne nový je aj predný nárazník, opäť s drsnejším vzhľadom. Vzadu je najväčšou novinkou výraznejšia grafika prepojených zadných svetiel, ktoré používajú výlučne diódy, vrátane cúvacích a smerových funkcií. Rozšírila sa aj paleta farieb. Tou základnou je odteraz šedá Selenium Grey. Novinkou je biely odtieň Okenite s modrosivými odleskami. Verzia GT bude mať štandardne kontrastné lakovanie s čiernou strechou. Bez ohľadu na úroveň výbavy dostanú všetky verzie lesklé čierne spätné zrkadlá. Ponuka kolies je inšpirovaná novým Peugeotom 408, čo znamená excentrický geometrický dizajn a zakryté skrutky vložkou s logom Peugeotu. Na výber sú 16-palcové disky Noma, 17-palcové Karakoy alebo krásne osemnástky Evissa pre GT.

Vzadu sú vynovené svetlá s ešte výraznejšou... Foto: Peugeot
Peugeot E-2008 - 2023 Vzadu sú vynovené svetlá s ešte výraznejšou grafikou pazúrov aj nový nápis Peugeot.

Facelift uzatvára nový typ písma, napríklad aj na nápise Peugeot na zadnom veku. Logo tu už nenájdete. Interiér má ponúkať prémiovú atmosféru vďaka kvalitným poťahom, napríklad Alcantare, ktorá bude súčasťou GT. Charakteristický i-Cockpit dostal novú grafiku 10-palcového prístrojového panela. GT má štandardne 3D zobrazenie. Naopak, verzia Allure ostala verná analógovým ukazovateľom. Infotainment i-Connect s uhlopriečkou 10-palcov je teraz spoločný pre všetky verzie, takže pôvodná 7-palcová obrazovka je minulosťou. Konektivitu zlepšujú 4 USB porty a poteší aj výkonnejšia 15 W indukčná nabíjačka. Novinkou je tiež aktuálne logo na volante či zmenený dizajn radiacej páky pre verzie s manuálnou prevodovkou. Ambientné osvetlenie umožňuje voľbu ôsmich farieb.

Vynovený i-Cockpit používa už v základe... Foto: Peugeot
Peugeot E-2008 - 2023 Vynovený i-Cockpit používa už v základe 10-palcovú obrazovku infotainmentu.

Novinky sa chystajú aj pod kapotou. Našťastie to neznamená, že by sa dvetisícosmička vzdala naftového motora. Diesel 1,5 BlueHDi (95 kW) kombinovaný s 8-stupňovým automatom bude naďalej dopĺňať dvojicu benzínových 3-valcov 1,2 PureTech s výkonom 74, alebo 95 kW. Silnejšia verzia môže byť opäť spojená s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Trakciu predných kolies zlepší systém GripControl s módmi Sand (piesok), Mud (blato) a Snow (sneh). Čoskoro, presnejšie začiatkom budúceho roka, sa má predstaviť úplne nová 48 V mild-hybridná verzia s novým 3-valcom 1,2 PureTech s výkonom zvýšeným na 100 kW, ktorý bude spolupracovať so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou s elektromotorom. Peugeot sľubuje o 15 % nižšiu spotrebu paliva.

Peugeot 508 - 2023 Čítajte viac Peugeot 508: Retuše po štyroch rokoch

Zabudnúť nesmieme ani na Peugeot E-2008. Čisto elektrická verzia si totiž našla už 75 000 zákazníkov, čo znamená viac ako 10 % podiel na predajoch, pričom vlani to bolo až 17,4 %. Rýchlosť vývoja demonštruje zvýšením výkonu z pôvodných 100 na 115 kW, kapacitou batérie zvýšenou z 50 na 54 kWh a dojazdom predĺženým z 345 až na 406 km. K dispozícii budú palubné nabíjačky s výkonom 7,4 alebo 11 kW. Na rýchlonabíjacej stanici by sa mal Peugeot E-2008 nabiť z 20 na 80 % za približne pol hodinu. Paleta asistenčných systémov profituje z nových kamier s vysokým rozlíšením, ktoré ponúkajú aj 360-stupňové zobrazenie okolia. Núdzové brzdenie rozpoznáva chodcov aj cyklistov, a to vo dne aj v noci a čítačka dopravných značiek rozlišuje viac značiek – napríklad aj stop, zakázaný smer jazdy a zákaz predbiehania. Adaptívny tempomat bol doplnený o funkciu stop&go a spolupracuje s udržiavaním v jazdnom prúde.

Peugeot E-2008 - 2023
Peugeot E-2008 - 2023
+15Peugeot E-2008 - 2023

Výrobu spustí Peugeot vo svojom španielskom závode Vigo. K prvým zákazníkom dorazí vynovená dvetisícosmička v lete.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 2008 #Peugeot e-2008
Články podľa značiek