Porsche sa postupne chystá elektrifikovať väčšinu modelov. Výnimkou má ostať len legendárna 911-ka, ktorá by mohla prežiť so spaľovacím motorom vďaka syntetickému uhlíkovo neutrálnemu palivu. Jej menší súrodenec s označením 718 je v súčasnej generácii posledným, ktorý bude jazdiť na benzín. Možno aj preto sa automobilka rozhodla priniesť na záver výnimočný variant s otvorenou strechou.
Porsche 718 Spyder RS vychádza z modelu Cayman GT4 RS, no prináša aj niekoľko vylepšení. Základom je, samozrejme, plochý štvorlitrový atmosférický šesťvalec s výkonom 368 kW (500 k) a krútiacim momentom 450 Nm. Motor dokáže točiť až 9 000 otáčok za minútu a spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou PDK.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h za 10,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 308 km/h. Tieto hodnoty dosahuje nielen vďaka samotnému výkonu ale aj redukcii hmotnosti. Verzia RS váži 1 410 kg a je o 40 kilogramov ľahšia ako štandardné Porsche 718 Spyder a váži dokonca o päť kilogramov menej ako kupé Cayman GT4 RS.
Čítajte aj Porsche Cayenne: Modernizácia prináša nový motor V8 aj prvky z TaycanuDo veľkej mieri sa o to zaslúžila aj manuálne ovládaná plátenná strecha, ktorá váži len 18,3 kg. K zlepšeným jazdným vlastnostiam prispieva znížený podvozok o 30 milimetrov, systém riadenia tlmičov PASM (Porsche Active Suspension Management) a vektorovanie krútiaceho momentu s mechanickým samosvorným diferenciálom. Štandardom sú 20-palcové hliníkové disky kolies.
V interiéri dominujú prvky pripomínajúce verziu RS vrátane športového volantu a športových sedadiel čalúnených kožou a perforovaným materiálom Race-Tex. V rámci príplatkovej výbavy je k dispozícii balík Weissach, ktorý obsahuje horčíkové disky kolies, titánové výfukové potrubie a palubnú dosku pokrytú matným materiálom Race-Tex.
Porsche 718 Spyder RS sa predstaví verejnosti v júni počas osláv 75. výročia automobilky v Zuffenhausene a následne na anglickom Festivale rýchlosti v Goodwoode. Základná cena auta je 155 575 eur.