Honda e:Ny1: Elektrické ‘HR-V‘ má dojazd 412 km a megadisplej

Honda chce dohnať sklz v ponuke elektromobilov. Jej druhým batériovým modelom v Európe bude elektrické "HR-V“. Zmien je však toľko, že toto označenie v názve vôbec nenájdete.

18.05.2023 10:00
debata
Honda síce svoj druhý elektromobil pomenovala... Foto: Honda
Honda e:Ny1 - 2023 Honda síce svoj druhý elektromobil pomenovala e:Ny1, no na prvý pohľad je jasné, že ide o elektrický derivát Hondy HR-V. Zmeny dizajnu sa odohrali najmä z dôvodu aerodynamickej optimalizácie.

Honda v oblasti elektromobilov zaspala. Jej jediný model Honda e je síce nesmierne inovatívnym elektrickým hatchbackom, no vskutku okrajovým. Má totiž akumulátor s kapacitou iba 35,5 kWh, čo znamená skromný dojazd 222 km, aj to len za ideálnych podmienok. Čoskoro sa to ale má zmeniť. Japonská automobilka totiž oznámila, že do konca dekády predstaví 30 nových modelov, medzi ktorými nájdeme viacero elektromobilov. Na ich vývoji bude spolupracovať aj so spoločnosťami General Motors, LG a Sony. Avízom elektrickej budúcnosti sa už čoskoro stane nová Honda e:Ny1, ktorá má podstatne väčšiu šancu na úspech než malý 3-dverový hatchback. Napriek úplne odlišnému označeniu je totiž elektrickým derivátom dobre známeho a veľmi praktického SUV HR-V.

Palubná doska prešla rozsiahlou digitalizáciou.... Foto: Honda
Honda e:Ny1 - 2023 Palubná doska prešla rozsiahlou digitalizáciou. „Budíky“ tu už nenájdete. Šokuje najmä gigantický 15,1-palcový infotainment. Ten prevzal aj úlohu pôvodne analógového panelu klimatizácie.
Honda Civic Type-R - test 2023 Čítajte viac Test: Honda Civic Type-R – nirvána aj bez okruhu

Zrejmé je to na prvý pohľad, i keď e:Ny1 prešlo rozsiahlym aerodynamickým tuningom. Má úplne nový nárazník, zaslepenú prednú masku, pod ktorou sa ukrýva konektor nabíjania, dokonale hladký podvozok aj väčší strešný spojler. Logo Honda sa predstavuje v bielej verzii a má sa stať špecifikom všetkých nových elektromobilov tejto značky. V porovnaní s Hondou e ponúkne e-Ny1 podstatne priestrannejší interiér aj väčší kufor, pravdepodobne aj s úžasnými zadnými sedadlami Magic Seats s výklopnými „sedákmi“. A nielen to. Pri pohľade na palubnú dosku si na HR-V ani nespomeniete. Tá totiž podstúpila rozsiahlu digitalizáciu. „Budíky“ tu už nenájdete. Pred vodičom je digitálny kokpit a v centre monumentálna dotyková obrazovka s uhlopriečkou 15,1 palca. Tá plní aj funkciu pôvodného panelu klimatizácie.

Vzadu je zmien pomenej. Odlišné je v podstate... Foto: Honda
Honda e:Ny1 - 2023 Vzadu je zmien pomenej. Odlišné je v podstate len biele logo, ktoré sa má stať špecifikom všetkých nových elektromobilov Hondy.
Honda CR-V - 2023 Čítajte viac Honda CR-V: Šiesta generácia sľubuje nízku spotrebu a zážitok za volantom

Základom novinky má byť platforma e.N Architecture F. Táto sa vyznačuje nízkym ťažiskom a vysokou tuhosťou, keďže až 47 % tvorí vysokopevnostná oceľ. Pohon bude úplne odlišný od Hondy e. Namiesto zadných kolies budú totiž poháňané tie predné. Elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm vytvorí spolu s prevodovkou a výkonovou elektronikou integrovaný modul. Kapacitu batérie nepoznáme, ale Honda sľubuje dojazd 412 km na jedno nabitie, čo by mohlo znamenať asi 50 až 60 kWh. Zákazníci majú očakávať veľmi slušnú dynamiku, zábavné jazdné vlastnosti a komfort. „Honda e:Ny1 je ďalším logickým krokom na našej ceste k elektrifikácii v Európe,“ povedal Tom Gardner, senior viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe Ltd. Kedy sa e:Ny1 dostane k prvým zákazníkom, však japonská automobilka neprezradila.

Honda e:Ny1 - 2023
Honda e:Ny1 - 2023
+14Honda e:Ny1 - 2023

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #elektromobily #Honda HR-V #Honda e:Ny1
Články podľa značiek