
Britské MG je už zopár rôčkov súčasťou čínskeho koncernu SAIC. O Európu však nikdy záujem nestratilo. Naopak, na vybraných trhoch, vrátane slovenského, sa o priazeň uchádza viacerými SUV, vrátane tých elektrifikovaných. Tým najnovším je MG4, s čisto elektrickým pohonom. Pre MG je dôležitým míľnikom, pretože spolu s ním prichádza aj nová elektrická platforma MSP (Modular Scalable Platform). To je zásadný rozdiel v porovnaní so starším elektrickým SUV ZS alebo kombi MG5 EV. Dĺžkou 4 287, šírkou 1 836 a výškou 1 504 mm nie je MG4 zas až tak vzdialeným súperom napríklad pre VW ID.3 alebo Renault Mégane E-Tech.

Má pomerne expresívny dizajn, ktorý sa rodil v spolupráci štúdií v Šanghaji a nového dizajncentra MG Londýne, ale tiež v spolupráci s londýnskou univerzitou College of Art. Moderný vzhľad dodávajú MG4 úzke LED svetlá, či už tie predné alebo zadné, a tiež dvojfarebné lakovanie karosérie. Aerodynamická optimalizácia mu priniesla relatívne nízky koeficient odporu vzduchu Cw 0,27. Ten zlepšujú napríklad aj aktívne lamely v prednej časti, ktoré sa otvárajú len v situácii, ak je potrebné zvýšiť prívod chladiaceho vzduchu k batériám, ale aj aerodynamicky optimalizované 17-palcové disky Tomahawk. Obúvajú pneumatiky Continental s profilom 215/55 a nízkym valivým odporom. MG4 bude k dispozícii v siedmich farebných odtieňoch karosérie.

V interiéri sľubuje MG dostatok priestoru, minimalistický, ale precízny dizajn a kvalitné materiály. Palubná doska nesie 7-palcový digitálny displej a dotykovú obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou 10,25 palca. Z luxusných prvkov spomeňme vyhrievané sedadlá a volant, indukčnú nabíjačku smartfónov či systém konektivity MG iSmart s Android Auto a Apple CarPlay. Samozrejmosťou je diaľkový prístup k vybraným funkciám vozidla, inteligentná navigácia či hlasové ovládanie vyhradené pre vyššie úrovne vybavenia. Batožinový priestor má objem od 350 do 1 165 litrov.

Čínsko-britská novinka nezaostáva ani v asistenčných systémoch. V balíku MG Pilot nechýba na palube adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, monitoring jazdných pruhov, asistencia v zápchach, varovanie pri vystupovaní pred križujúcimi vozidlami či automatické prepínanie svetlometov. Platforma MSP je vybavená podlahovou batériou s výškou len 110 mm, čo má byť podľa MG najtenšia konštrukcia v tomto segmente. Na výber sú zatiaľ dve verzie. Menší akumulátor s kapacitou 51 kWh je kombinovaný so zadným elektromotorom s výkonom 125 kW. Väčší batériový blok s kapacitou 64 kWh prináša silnejší elektromotor s výkonom 150 kW.

Slabšia verzia zrýchli na stovku za 7,9 sekundy a zvládne na jedno nabitie 350 km. Silnejšia má tú istú disciplínu za sebou po 7,7 sekundy a jej dojazd sa predĺži o 100 km. Obe majú maximálnu rýchlosť limitovanú na 160 km/h. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom podporuje MG4 výkon 117, respektíve 135 kW. Z 0 na 80 % by tak mala byť novinka nabitá za 32, respektíve 40 minút. Podobne ako európska konkurencia, má aj MG4 nezávislé zavesenie všetkých kolies – vpredu na tlmičových vzperách McPherson a vzadu na 5-prvkovej náprave. K dobrým jazdným vlastnostiam má prispieť nízke ťažisko a dokonalé rozloženie hmotnosti v pomere 50 : 50.

Vďaka platforme MSP sa máme čoskoro dočkať ďalších elektromobilov, pretože umožňuje variovať rázvor náprav od 2 650 až do 3 100 mm a kapacitu batérií od 40 až do 150 kWh! MG tiež prízvukuje možný upgrade na 800 V, čím by sa čínska technológia priblížila elektromobilom od Porsche, Audi alebo Kii a Hyundaiu. Elektrická architektúra počíta dokonca so systémom rýchlej výmeny batérií, s ktorou prišla zatiaľ len čínska značka Nio. V Číne už MG predstavilo MG 4 vo verzii Triumh Edition, ktorá je vybavená dvojicou elektromotorov a systémovým výkonom 330 kW, čo znamená šprint na stovku za 3,8 sekundy!
A teraz to najpodstatnejšie. Poznáme totiž už aj ceny. Verzia s menšou batériou bude na Slovensku štartovať na 32 990 eurách a s väčšou na 37 490 eurách. To sú vysoko konkurenčné ceny, i keď nie dramaticky, pretože podľa nového cenníka stojí napríklad VW ID.3 (58 kWh) od 37 990 eur. Predaj by sa mal rozbehnúť v priebehu leta a jesene.