Elektrifikácii sa nevyhnú ani výrobcovia superšportových a luxusných automobilov. Hoci sa na nich možno bude vzťahovať výnimka pre maloobjemovú produkciu, ide zároveň o prestíž postaviť dokonalý stroj založený na technike budúcnosti. Lamborghini sa preto už sústredí na vývoj hybridných modelov, no nenechá si ujsť príležitosť rozlúčiť sa s érou spaľovacích motorov vo veľkom štýle.
Reč je o modeli Huracán Sterrato, ktoré je upravené pre jazdu po nespevnených cestách. Jeho základom je dobre známy 5,2-litrový atmosférický vidlicový desaťvalec uložený v strede, ktorý dosahuje výkon 448 kW (610 k) a krútiaci moment 560 Nm. O prenos sily motora na všetky štyri kolesá sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Z 0 na 100 km/h zrýchli Sterrato za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 260 km/h. Hmotnosť auta je 1 470 kilogramov.
Hlavným rozdielom oproti základnému Huracánu je svetlá výška, ktorú technici zdvihli o 44 milimetrov. Práve ona a pneumatiky Bridgestone Dueler AT002 s profilom 235/40 R19 na predných a 285/40 R19 na zadných kolesách umožňujú športovú jazdu v teréne. Navyše systém run-flat umožňuje núdzový dojazd aj po defekte. O spomalenie sa stará karbónová brzdová sústava s priemerom kotúčov 380, respektíve 356 mm.
Vizuálne prezrádzajú ambície mimo asfaltu rozšírené blatníky, masívne prahy či prídavné svetlá. Špecialitou je otvor na streche, ktorý privádza čistý vzduch pre motor aj v prašnom prostredí. V interiéri je najväčšou zmenou infotainment s upravenou grafikou a terénnymi funkciami. Napríklad indikátorom náklonu, kompasom, indikátorom natočenia volantu či geografickými súradnicami.
Lamborghini vyrobí celkovo len 1 499 kusov verzie Sterrato. Prvé autá sa dostanú k zákazníkom v priebehu leta. Cenu zatiaľ nepoznáme.
Čítajte viac Lamborghini Sterrato: Týchto 610 koní mieri aj do terénu