
Honda plánuje do konca dekády predstaviť až 30 nových modelov. A jedným z nich je aj nové SUV ZR-V. Počuli sme o ňom už dávnejšie, keďže Honda vlani zverejnila snímky americkej verzie, ktorá dorazí na tamojší trh ako Honda HR-V, ale aj snímky japonskej verzie ZR-V s pravostranným riadením. Teraz tu máme konečne európsku verziu. I keď s minimom informácií. V každom prípade je jasné, že ZR-V sa postaví v ponuke medzi HR-V a väčšie CR-V. Bližšie však bude mať k svojmu väčšiemu súrodencovi, pretože základom je opäť nový Civic. Napokon Honda charakterizuje ZR-V ako model kompaktnej triedy.

Zhodná bude s Civicom aj hybridná pohonná sústava 2,0 e:HEV. To znamená kombináciu elektromotora, li-ion batérie a dvojlitrového 4-valca v úlohe generátora, ktorý pracuje v úspornom Atkinsonovom cykle. Výkon nepoznáme, ale v Civicu je systém naladený na 135 kW a 315 Nm. Honda sľubuje, že ZR-V by malo mať vynikajúce jazdné vlastnosti, ktoré charakterom pripomenú skôr hatchback ako SUV. Aj vďaka viacprvkovému nezávislému zaveseniu zadných kolies. Pohon oboch náprav zatiaľ Honda nepotvrdila, ale vylúčený nie je. Pravdepodobne by ale išlo o iný systém ako má CR-V, pretože platforma neumožňuje mechanický prenos hnacieho momentu k zadným kolesám.

Dizajnom s horizontálnym pontónom a úzkymi svetlami sa ZR-V približuje k menšej Honde HR-V. Rozhodne si ich ale nepomýlite, pretože ZR-V dostane oveľa výraznejšiu prednú masku. Na zverejnených snímkach vidieť, že Honda ráta s dvoma verziami. Jednou z plástovým výpletom a druhou s vertikálnymi lamelami. Takže nás čaká čosi ako ZR-V Sport. Rozdielom bude aj tretie bočné okno. V kabíne využije ZR-V len mierne upravenú palubnú dosku z Civicu či CR-V s 9-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu a digitálnym prístrojovým panelom. Špecifická bude stredová konzola s tlačidlami voľby režimov „prevodovky“.

Honda sľubuje variabilnú kabínu, veľa odkladacích priestorov, dostatok miesta pre cestujúcich a k tomu maximálny kufor s dvojitým dnom a maximálnym objemom 1 291 litrov. Ten základný zatiaľ neprezradila. „Úplne nová Honda ZR-V bola navrhnutá a skonštruovaná tak, aby podporovala aktívny životný štýl,“ povedal Yutaka Kato, vedúci projektu ZR-V. „Ponúkne kombináciu každodennej funkčnosti, výnimočnej úrovne komfortu a príťažlivého dizajnu so športovou dynamikou a našou výnimočnou hybridnou hnacou sústavou e:HEV,“ dodal. ZR-V by malo doraziť na európsky trh na jeseň.
